weet iemand de juiste curve die ik moet hanteren van een 123 ontsteking
het betreft een DS20 semi-aut. DY-3 motor, bwjr 04-1972 (op kenteken).
nu zit er een gradenboogje en ik stel hem bij 2000 toeren op 14 graden. is dit juist of kan hij iets vroeger. de auto loopt op gas wat een verbruik geeft van 1-6,8 (veel stadsverkeer) dit vind ik aardig aan de hoge kant, vandaar dat ik het e.e.a. wil afstellen.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
na wat google op 123ignition gekomen en ik leid daaruit af dat het (onder de imbusbout) mode B moet zijn. ook is 14 graden de juiste voorontsteking bij 2000 toeren (info forum) ik denk dat ik of de gas toevoer moet afstellen of moet leren leven met verbruik.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
dat verbruik is wel hoog. ik dacht dat 1/9 moet kunnen. wellicht 1/10. De gasschroef kan uitkomst bieden idd.
.komma
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Voor veel stadsverkeer vind ik 1:7 heel keurig….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wilde net zeggen, 1 op 7 in de stad is vrij normaal hoor. Een DS op benzine doet in de stad ook gewoon 1 op 8.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zojuist de ontsteking op 12 graden gezet stationair mooi rond, korte proefrit gemaakt en auto rijdt prima en trekt goed. ook de stelschroef van het gas (in de slang die naar carburateur leidt)een volle slag ingedraaid.auto op 2200 toeren bij het indraaien maar merkte weinig verschil.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Pas op met teveel rommelen aan de afstelling. 1:7 op gas is echt niet verkeerd.
1:7 met een dy 3 motor is prima hoor
Ik redt met een gewoon dytje , dus met kleine carburateur net aan 1:12 op benzine en 1:8 op gas , maar dan is het ding wel totaal uitgeknepen qua afstelling hoor , nog zuiniger laten draaien en hij komt niet meer van zijn plek
En als je het omrekent naar de benzine prijs rijdt ie toch ook gewoon 1:18 , rijdt je gewoon met de comfort van een zwevend bankstel voor de prijs van een spartaanse eend
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
hoe was het ook al weer..
ontsteking aan de vroege kant is beter starten…aan de late kant is kans op nadieselen..
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geleerd tijdens de cursus grote beurt: gradenboogjes zitten niet altijd precies goed. Na controle stond mijn auto toch altijd iets te vroeg. Hij lijkt sindsdien beter te trekken. Effect op benzineverbruik? Geen idee, direct daarna naar Portugal gereden. En met 130 - 140 op de payages tank ik gewoon telkens als de tank leeg raakt ...