Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Volgens mij heb jij een hele schuur vol velgen liggen, of niet?
Van de vrachtwagen gevallen?
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ach je hebt een velgjes manie of niet he
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
sweef schreef:Zwart leer wordt best vaak aangeboden marktplaats in NL, ebay in FR en DE, prijzen vallen meestal erg mee.
Beige leer (erg gaaf in die donkeler wagen van je!) zie je minder.
Wat ik niet zo mooi vind aan het oudere leer is dat zo glanzend is geworden in de loop der tijd, maar daar kan je wat aan doen met middeltjes.
Ik heb in Duitsland een keer 2 complete sets alcantara/velours electrische stoelen gekocht voor EUR200, ook mooi, en ik kon mooi de beste eruit zoeken. In Duitsland zijn erg veel XM’s met stoelverwarming verkocht, als je dat leuk vindt heb je er daar grotere kans op. Wel is die verwarming vaak kaduuk!
Beige leer is prachtig, het doet wonderen in elke XM, ongeacht de kleur van de auto. Maar als je dat wilt vinden moet je wel een tijdje blijven zoeken denk ik.
Ik zou eerst voor mooie velgjes gaan. Welke je mooi vindt is helemaal een persoonlijke kwestie.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Laat er nou al heel lang voor niet te veel een setje elektrisch beige leer op het forum staan….
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Xsara Coupe schreef:Laat er nou al heel lang voor niet te veel een setje elektrisch beige leer op het forum staan….
Xsara Coupe
Ow oke! Niet gezien ops:
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
gompy58 schreef:En als je op de iva zit heb je iig een leuke case erbij
Ja, voor vrijdagmiddag het laatste uur, om nog ff lekker te lachen!
W.b. de adals, zelf nog nooit gedaan. Maar als een forummer je erbij komt helpen, wil ik ook wel ff komen assisteren. Ik denk nl. dat ze bij mij ook wel eens vervangen mogen worden. Mss kunnen we zelfs tegelijk vervangen.
Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
par eXeMple! schreef:...
W.b. de adals, zelf nog nooit gedaan. Maar als een forummer je erbij komt helpen, wil ik ook wel ff komen assisteren. Ik denk nl. dat ze bij mij ook wel eens vervangen mogen worden. Mss kunnen we zelfs tegelijk vervangen.
Hoop dat we dat kunnen regelen! Lijkt me erg leerzaam en leuk! Welke ervaren forummer wil en kan dit..? ops:
als jij in driebergen de ruimte kan lospeuteren wil ik ook wel me handjes uit de mouwen steken
Hmm, dan wordt het wel zorgelijk hoor… Zou die auto dan ooit nog het daglicht zien?
Xsara Coupe
bij mij is er nog ene kansje.. bij jou niet zodra ze de hal in rollen…
- XM 2.0 16v op LPG G3
Nou, de dame is gisteren gearriveerd. Heb er gelijk een rit van dik 200 km achter elkaar mee gemaakt. En ze is me goed bevallen, maar de vering moet toch wel echt nageken worden en daarnaast heeft ze in de file een beetje moeite 90 graden te blijven.. af en toe gaat het STOP lampje eventjes branden icm met het lampje van de koelwater, maar dat lampje blijft niet branden, het is meer alsof er af en toe een contactje tegenaan komt.. Gebeurt ook heel soms in een snelle bocht/rotonde, dan knippert dat ook even. Is er iets met het koelwater? Er wordt geen druk opgebouwd in het koelsysteem, ook geen schuimlaag te vinden onder de dop. Ben benieuwd wat dit kan zijn, is de sensor aan z’n eind? Is het een kwaaltje of is er daadwerkelijk iets met het koelwater? Op kruissnelheid blijft het koelwater volgens de meter keurig onder de 90 graden, geloof rond de 80.
Wat betreft de vering, ze heeft aan de achterkant niet gelijk terugverende bollen ofzo. Het voelt een beetje alsof je een auto hebt met aan één kant een goede schokdemper en aan de andere kant een lekke. Als je over een hobbel/flinke glooiing gaat in de weg, dan zakt ze linksachter een stuk verder door dan rechtsachter. Is met 160 km/u niet echt prettig.. Komt de koersvastheid niet ten goede. Iemand een idee wat dat is? Daarnaast filtert ze richels en dergelijk niet mooi weg, dus echt sportstand, de wagen duikt ook niet bij remmen of helt “nauwelijks” over met snelle bochten. Het sportlampje brandt niet bij contact, maar wel zodra je de sportmodus handmatig inschakelt.
Daarnaast knipperen mijn knipperlichtjes niet als ik de wagen van en op slot doe haha maar dat zal er wel aanliggen dat het een SX is?
Ik werk aan een ruimte Gompy! Laat het je wel weten!
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Wat betreft de vering. Het allereerste wat je moet doen is de bollen op de juiste druk laten brengen en laten kijken of het hydraulisch systeem vervuild is. Dit doe je het beste bij Chyparse in Almere. Zonder dat gaat het nooi goed werken.
Het volgende is de veercomputer resetten. Heb je een doosje van Frankenstein voor nodig. Maar lees het draadje van malle pietje (Frank):
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Bij de temp melding denk ik meteen aan gare sensor of gare contactjes.
De vering moet je na laten kijken. Even de bollen op druk of nieuwe eronder en waarschijnlijk even de Lhm verversen.
Veercomputer kunnen we uitlezen.
nogmaals gefeli
EDIT: mijn bijna naamgenoot was me te snel af
- XM 2.0 16v op LPG G3
Dank voor de reacties. Zal daar naar (laten) kijken binnenkort. En binnenkort ook eventjes veercomputer resetten! Denk dat het mede komt door de gara adals. Vooral rechtsachter is echt niet goed meer, dat wiel staat er nogal scheef onder en misschien wordt de auto ook daarom onstabiel rechtsachter na uitveren. Dat moet sowieso binnenkort geregeld worden. Ik rijd 1000 km per week, dus dat heeft wel prioriteit denk ik. Ben druk bezig met het zoeken naar sleutelruimte in Driebergen of omgeving. (Utrecht valt daar ook onder natuurlijk) Iemand tips?
je kunt wel ff kangswaaien in utrecht ofzo dan resetten we de vc ff.
Wat bollen betreft… koop liever een paar nieuwe dan bij Chyoparse een setje uit de bollenbak