1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Wie Mooi wil gaan moet Pijn doorstaan
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 25 september 2008 09:14 PM

Dag medeforummers,

Heb inmiddels via Luc Marginet een klein kapitaal uitgegeven aan reparatiekosten van m’n break en berline. Dat doet pijn. Temeer daar ik na m’n tijd in Georgië niet weet wat in België of NL “redelijke” garagekosten zijn voor achterstallig onderhoud van een DS, zoals kleppen stellen, olie- en luchtfilter, bougies, puntjes en andere zaken vervangen.

Net met Eric Wollants van “Ma Belle” gesproken en die was - laten we het zo maar uitdrukken - niet erg complimenteus over Marginet.

Kunnen de in België wonende DS-minnende forummers zich a.u.b. bij mij melden via pb? Zou graag hun mening horen over e.e.a.

M’n berline is helaas niet ongeschonden uit de verhuiswagen gekomen, aangezien ze zonder enige bescherming erin is gezet. Kofferbak is volgestouwd en met touwtje half dichtgebonden, dozen zijn binnenin auto gepropt en er is van alles op het dak gezet. Resultaat: lak beschadigd en zwaar bevuild, net-nieuw lederen interieur op enkele plaatsen gepuncteerd en vuil, flink gat in hemeltje…

Ben nochtans verheugd over twee dingen: 1) dat ik de berline sowieso opnieuw ging laten spuiten, en 2) dat het niet m’n net prachtig gespoten DS “Boudoir Oriental” betrof…

Always Look On The Bright Side of Life… 

Groet,
Fem

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 26 september 2008 05:22 PM
  [ # 1 ]

Ik ken Marginet niet persoonlijk maar heb ook al klachten gehoord. kon je niet bij Eric terecht?
Verder zijn er weinig aanraders in Belgiëland, tenzij je een golden mastercard hebt, die ze gewoon opeisen met je pincode erbij, als je begrijpt wat ik bedoel.

succes
Vik

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 september 2008 05:23 PM
  [ # 2 ]
vikingo schreef:

Ik ken Marginet niet persoonlijk maar heb ook al klachten gehoord. kon je niet bij Eric terecht?
Verder zijn er weinig aanraders in Belgiëland, tenzij je een golden mastercard hebt, die ze gewoon opeisen met je pincode erbij, als je begrijpt wat ik bedoel.

succes
Vik

Niet naar CQS dus Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 26 september 2008 06:46 PM
  [ # 3 ]

Ken ik van horen, niet van hun werk.
En gelukkig werkt Tom Verheiden nimeer aan Dssen.. laten we daar de heer voor danken!  Twisted Evil

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 26 september 2008 07:30 PM
  [ # 4 ]

Dank voor jullie reacties, zowel op ‘t forum als via pb!

Factuur van LM gekregen en, voor zover ik het begrijp, klopt het allemaal wel wat ie gedaan heeft, maar ja, het arbeidsloon van 42,50 euro per uur hakt er stevig in en hoe kan het in hemelsnaam dat je die uren niet kunt controleren?? Dat is toch te gek om los te lopen?! Bestaat daar geen wetgeving voor? Zoiets als: maximale tijd die een garage mag besteden aan het vervangen van een oliefilter is 1 uur (ik zeg maar wat). Als het onverhoopt tegen mocht zitten en het langer gaat duren, dan moet de klant eerst verwittigd worden. Dat lijkt mij eerlijker en redelijker dan zomaar een rekening gepresenteerd krijgen die je op materiaalkosten na totaal niet kunt verifiëren.

Toch maar die basiscursus DS-onderhoud gaan volgen dan. En de basiscursussen oldtimer carosserie, elektriciteit en mechaniek!  Eerst al m’n verhuisdozen eens uitpakken.

Ondertussen ga ik één dezer dagen zeker eens naar Eric’s wagenpark kijken. Is vast en zeker de moeite waard!

Groeten,
Fem

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 26 september 2008 07:39 PM
  [ # 5 ]
Fem schreef:

maar ja, het arbeidsloon van 42,50 euro per uur hakt er stevig in

Is dat inc of ex btw? Want als dat inclusief is dan is dat toch niet heel duur.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 26 september 2008 07:41 PM
  [ # 6 ]

Uh…dat is exclusief BTW…

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 26 september 2008 08:02 PM
  [ # 7 ]

ik heb zo ook eens een 900 euro rekening gekregen terwijl ik max 300 verwachtte. een wiellager dat plots vervangen moest en toen niet loswilde. Blijkbaar moet je eerst duidelijk een ongeveer bedrag afspreken en duidelijk zeggen dat meer werk eerst bellen is.

leergeld.

.komma

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 september 2008 08:18 PM
  [ # 8 ]
Fem schreef:

Uh…dat is exclusief BTW…

Fem, dat is toch echt een normaal tarief hoor. Ik ken geen ds garage die minder in rekening brengt, eerder meer. Ze liggen allemaal rond de 50 euro. Mind you, bij de dealer van je moderne bak vragen ze rustig 75 tot 100 euro per uur…..

Tsja…. lullig om te zeggen, maare…. je bent hier niet meer in Georgië Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 september 2008 11:47 PM
  [ # 9 ]
waterman771 schreef:
Fem schreef:

Uh…dat is exclusief BTW…

Fem, dat is toch echt een normaal tarief hoor. Ik ken geen ds garage die minder in rekening brengt, eerder meer. Ze liggen allemaal rond de 50 euro. Mind you, bij de dealer van je moderne bak vragen ze rustig 75 tot 100 euro per uur…..

Tsja…. lullig om te zeggen, maare…. je bent hier niet meer in Georgië Wink

ja das waar, maar ge moet het globaal bezien
ik ken die LM niet natuurlijk maar ik loop liever langs iemand die jarenlang ervaring heeft met DS’sen en gerust 50euro per uur rekent dan iemand die geen ervaring heeft en goed doorrekent in uren in plaats van loon rate

om verrassingen te vermijden,rekent men beter met forfait kosten, zoals de meeste moderne garages nu ook doen.
Ik weet wel dat er zoiets bestaat als een lijst van ‘aantal uren’ per type reparatie dat garagisten gebruiken om bepaalde forfait kosten te berekenen.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 27 september 2008 02:32 AM
  [ # 10 ]

Waterman, je hebt helemaal gelijk, ben me er inderdaad dagelijks pijnlijk van bewust dat ik niet meer in Georgië ben…

De harde financiële realiteit van het bezitten van twee klassiekers zonder dat men zelf de technische kennis heeft om die te onderhouden, slaat als een Bombe in!

Alle negatieve geluiden over LM ten spijt, vind ik hem gewoon een sympathieke gast en als hij inderdaad zou zijn wat sommigen beweren, was zijn bedrijf (overgenomen van zijn vader) allang over de kop gegaan.

Enige rekeningdetails: voor 3 grote bussen rutex rekent hij 50,57 euro, dat schijnt normaal gesproken veel duurder te zijn. Voor kleppen stellen + carburateur ge…(kan ik niet lezen) + lichten geregeld + remmen getest + CO geregeld + vering getest rekent hij 43 euro.

Om het bandentopic maar weer even op te stoken: mijn break had twee banden van een verkeerde maat, daar heeft hij nu 2 Mabor 185 banden op gezet van 50 euro elk. Dat is wel wat goedkoper dan 2 Michelins van 200 euro elk en ik vertrouw er maar op dat de kwaliteit ok is.

Maar ik ga in het vervolg zeker een kostenraming vragen vantevoren. Lesje is geleerd!

Groeten,
Fem

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 27 september 2008 12:13 PM
  [ # 11 ]

is zeker een net uurtarief. Ik hoop voor je dat hij een vaste kostenberaming kan doen, bij oude auto,s kan er zoveel tegenzitten dat dat niet zo makkelijk is. Voor volledig vastgestelde prijzen moet je maar een nieuwe auto kopen Wink  bij een c1-2 etc. zijn er vaste tarieven voor allerlei werkzaamheden. Maar die auto,s hebben(nog) geen last van volledig vastgerotte bouten, of rondgedraaide koppen Laughing

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 september 2008 12:47 PM
  [ # 12 ]

Vijf tientjes voor een band is wel ok, maar je hebt er ook twee (goede?) voor ingeleverd, toch?
Kleppen stellen is wel beetje werk, nieuwe pakking en bougieschachtrubbers heb je dan ook nodig, normaal gesproken.
Soms ook het bolletje bovenop het kleppendeksel (carterventilatie).

Ik doe mijn onderhoud wel zelf, maar sta ook wel eens te kijken van de hoeveelheid tijd die er in gaat zitten, hoor!

knuffel

Profiel  
 
kennydspecial
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007

- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
Gepost: 28 september 2008 02:34 PM
  [ # 13 ]
vikingo schreef:

Ken ik van horen, niet van hun werk.
En gelukkig werkt Tom Verheiden nimeer aan Dssen.. laten we daar de heer voor danken!  Twisted Evil

wat is er met tom mis????je kan daar veel aan leren? Very Happy en is stuk goedkoper in onderdelen

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 28 september 2008 11:25 PM
  [ # 14 ]
Fem schreef:

De harde financiële realiteit van het bezitten van twee klassiekers zonder dat men zelf de technische kennis heeft om die te onderhouden, slaat als een Bombe in!

Wordt het dan in ieder geval niet eens tijd voor een basiscursus Fem?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 september 2008 11:41 PM
  [ # 15 ]
kennydspecial schreef:
vikingo schreef:

Ken ik van horen, niet van hun werk.
En gelukkig werkt Tom Verheiden nimeer aan Dssen.. laten we daar de heer voor danken!  Twisted Evil

wat is er met tom mis????

Genoeg. Vooral het feit dat ie liever voor brandweerman speelt….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook