Mijn pomp lekt en zoals ik het kan zien komt het bij het asje achter de poelie vandaan, tijdens staionair draaien om de zoveel tijd een paar druppeltjes. NU schijnt een andere via chyparse redelijk aan de prijs te zijn ( 250 ofzo) en dacht ik ergens gelezen te hebben dat een CX of BX pomp ook een optie is? leaklock schijnt niet zo’n goed idee te zijn ?
goed wat zijn de alternatieven ? iemand ervaring met een BX of CX pomp?
alvast bedankt
Ha Piet, mooi man, rijd je weer in de DS?
Ik heb nog wel een goede gebruikte pomp liggen, ruilen voor een kratje Grolsch? Zet ik ‘m er ook nog voor je in. (wel hier natuurlijk..)
CX pomp voldoet trouwens ook prima, wat minder lekgevoelig. Inbouwtips en aanpassigen hier wel op ‘t forum te vinden, piece of cake.
Misschien a bientot,
groet, Ton
Ik heb een CX pomp besteld bij Vanderlaan.
Van zodra ik ze heb post ik wat pics
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Haha Ton was van plan om eind october naar je te komen maar volgens mij ben jij meer in NL dan in Fr
Haha pas du tout, NL pure noodzaak voor regeldingen (en het najaarsevenement in Seppe natuurlijk), nu weer in La Douce France, le plus chaude. Zie je hopelijk eind oktober, pomp ligt klaar. (hee, grolsch niet vergeten he)
Sante, a bientot
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik was het gelek van dure, gereviseerde DS-pompen ook zat en heb een CX-pomp (TurboD van 1988) van vijf tientjes op de sloop gehaald om het maar eens te proberen: bij het monteren de poelie (enkelvoudig) uitlijnen door een vulring achter de pomp te plaatsen en de aanvoerslang met iets meer kracht monteren. Ook moet de enkele snaar goed strak liggen. Ergo: geen gelek meer (vooralsnog), sneller, véél sneller opstijgen ‘s-morgens en ook bij stationair lopen bekrachtigd sturen. En…ja…het is inderdaad niet origineel. De pomp is dunner, iets langer en heeft maar één V-snaar.