Ja, dat ken ik. En dan zitten ze je aan te kijken alsof jij de gene bent die niet kan rijden.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ik maak vaak mee dat ik overschat wordt.
Mensen in een tdi leasebak van een maand oud denken dat mijn 1.6 met meer dan twee ton op de teller, en een tweede versnelling met “gebruiksaanwijzing” nét zo snel als hen kunnen optrekken e.d. Zeker met koude motor ga ik niet plankgas optrekken bij de verkeerslichten, maar dat wordt blijkbaar niet begrepen.
Ook als ik met 130 een aantal vrachtwagens inhaal verwacht men van mij dat ik “even” versnel tot 160 in een seconde omdat meneer “haast” heeft. (het is altijd een meneer)
Blijkbaar snappen sommige mensen niet dat motoren van auto’s kunnen verschillen. Dat iemand een 2.5 liter tdi heeft betekend blijkbaar dat iederéén zo’n blok in zijn of haar auto heeft hangen.
Als zo’n “meneer” er “eindelijk” voorbij kan, (ik ga zo snel als veilig mogelijk is opzij, alle gekken vóór mij) en mij een boze blik toewerpt, glimlach en wuif ik vriendelijk en troost ik mij met de gedachte dat “meneer” gefrustreerd is omdat hij een héél klein geslachtdeel heeft en waarschijnlijk net is afgezeken door zijn baas en straks thuis door zijn vriendin/ vrouw.
(Mijn vriendin is trouwens érg tevreden met mij )
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo ver denk men niet eens joh, men komt niet vaak veel verder dan “ik heb haast”. En waarom? Omdat men altijd haast heeft, men weet niet eens hoe men moet rijden zonder haast.
Toen ik een andere BX had, reed ik smorgens door mijn dorp en had ik een vette bumperklever achter mij hangen. Hij was erg onverantwoord bezig, terwijl de schoolgaande kinderen nog allemaal door het dorp liepen. Na wat remlichtsignalen kreeg ik een middelvinger naar mij toe gericht. Wat hij niet wist was dat ik hem kende, en heel goed zelfs.
Twee dagen later heb ik hem er mee geconfronteerd. “Weet je nog, vrijdag, toen je achter een grijze BX reed?”“, “Huh, welke?”, “Nou, zoeentje als waar ik net uit ben gestapt….”.
Met mijn eend maak ik het zelfde mee, het maakt niet uit met wat voor snelheid ik rijd, zo’n wagen geeft een lagere gevoelssnelheid als je er achter zit.
Met mijn XM, waar ik niets harder mee rijd in de bebouwde kom, heb ik weer nergens last van…
Bumperklevers veroorzaken volgens mij de grootste ergernissen in het verkeer, en zijn ook nog eens het gevaarlijkst.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
patje74 schreef:Bumperklevers veroorzaken volgens mij de grootste ergernissen in het verkeer, en zijn ook nog eens het gevaarlijkst.
Ik heb nooit last van bumperklevers. Gewoon niet in je spiegels kijken als er een achter je zit. Ze botsen echt niet tegen je aan, hoor…
Afgelopen vankantie en Engeland reed ik in de Laro van mijn vader. Stuur rechts, en hij zat links. Hij vond het doodeng om links te zitten zonder stuur en daarom moest ik als een oud wijf rijden. Door een bosweg waar we 50 mph mochten rijden deed ik dat ook, maar er was duidelijk iemand achter me die zich aan mijn snelheid ergerde. Na een paar minuten liet ik maar een gaatje vallen voor de eend!
Daarna mijn vader weer boos omdat ik achter de eend bleef rijden. Die ging veel te hard
Ik moest hem er maar weer eens mee gaan pesten…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Nog wat ergernissen van vandaag.
Ik verlaat Groningen, A7 op, op weg naar Wildervank. Het blijkt redelijk mistig te zijn maar het zicht is goed. Dan zie je twee uitersten, mensen die menen hun schuin omhoog staande mistlampen aan te moeten doen. (afstellen een idee?) En mensen die vinden dat licht overdag niet nodig is, ook niet met mist en bewolking.
Wat heeft rijles voor nut als je niks meer met die kennis doet?
Wees dan consequent en ga dan gewoon zónder rijles rijden….
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mensen die zonder te kijken hun portier opengooien, zoals vanmiddag de bestuurder van een BMW deed. We konden nog net uitwijken… sukkels…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Ik erger mij voornamelijk aan medeweggebruikers als ik zelf ook geirriteerd of gehaast ben. En dan is alles wat in mijn/de weg rijdt irritant.
Als ik goed gehumeurd ben (meestal, hihi) maakt het mij niet zo heel erg veel uit wat medeweggebruikers uitspoken, zolang ze maar niet tegen me aan botsen.
Mechuccio schreef:
Middelvingers enzo vind ik schitterend, dat is echt een teken van frustratie en zwakte, dergelijke lieden krijgen ook altijd standaard een grote grijns en een kushandje van me terug.
Haha, helemaal goed. Je moet je gewoon niet laten opnaaien.
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
tijdje terug alweer maar niet minder paniekerig:
Autotje van m’n zus toendertijd was een clio uit 94=koekblik dus
Maasboulevard in rotterdam, 2-baansweg met ernaast mij op een afslag rijdend. Compleet op de linkerbaan een vrachtwagen met zand die net voordat de afslag zich afscheidde van de de andere 2 banen besloot toch maar eraf te duiken. Ik begreep op dat moment waarom ernaast gras is aangelegd en waarom er een toeter op een auto zit. Heel erg eng om daar te zijn waar vrachtwagens niet kijken en zo’n gevaarte veel te snel op je af te zien komen.
Zelfde met een vrachtwagen die vlak voor je ineens besluit toch maar in te gaan halen met 80 als je met 140 aankomt…
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,