Derde remlicht
liek16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

Gepost: 28 september 2008 04:29 PM

Ik heb een citroen 1.4i Break station uit 1996. Nu wil ik een derde remlicht aansluiten. Weet iemand het kleurenschema van de verlichting achter?

En de startmotor maakt een raar geluid, maar nou word er verteld dat het een dingetje is dat aan de startmotor vast zit. En aangezien ik de auto sinds 17 juli dit jaar heb, en hij al regelmatig bij de verkoper heeft gestaan, heb ik dus geen vertrouwen meer in de verkoper.
De vakantie naar Tsjechie hebben we ook niet helemaal kunnen doen met onze Break. Maar dankzij een goede verzekering, wel terug met een splinternieuwe opel vectra. hihhi is wel lekker 210 over de duitse autobahn. Maar oke, kan iemand mij helpen?
vast bedankt.

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 28 september 2008 09:57 PM
  [ # 1 ]

3e remlicht kan je gewoon als je je achterlicht eraf pakt aan zo een ijzeren stroomverbinding knopen/solderen.

je kan zo zien welke voor de rem is.

Profiel  

liek16
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

Gepost: 28 september 2008 10:22 PM
  [ # 2 ]

Ik heb een duo aansluiting, en ik kan er niet bij komen want het is een gesloten geheel. Er zit een grote stekker die je aansluit op het gehele achterlicht.
Dus deze oplossing gaat voor mij niet werken. Helaas
heb je misschien nog een ander idee?

vast bedankt

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten

- AX GT injection ph1
Gepost: 29 september 2008 02:59 PM
  [ # 3 ]

neem aan dat alle zx achterlampen gelijk zijn.

als je je lamp eraf pakt.. dan bedoel ik niet het rode kapje maar de hele lamp dus. Dan zie je het binnenwerk.

Soort plastic printplaat met grote metalen stroomleidingen, daar kan je gewoon die draad aanvast solderen.

Er zijn meer topics over 3e remlichten dus ik zou gewoon ff zoeken @ dit forum.

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten

- AX GT injection ph1
Gepost: 08 december 2008 01:20 AM
  [ # 4 ]

die panelen los halen in je koffer en dan ist 1 bout sleutel 10 of 13 Smile

Profiel  

HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97

Gepost: 10 december 2008 09:04 PM
  [ # 5 ]

Wat betreft de startmotor:

Waarschijnlijk is er een keer een nieuwe/andere startmotor gemonteerd en is de pasbus op de oude blijven zitten, waardoor de startmotor iets verschoven gemonteerd kan zijn. Dit kan rare geluiden opleveren, zelf meegemaakt…
Ik had de mazzel dat ik een sloopversnellingsbak had liggen, waar ik de pasbus uit kon peuteren…

Overigens kan een startmotor door verschillende oorzaken vreemde geluiden produceren; probeer het geluid eens te omschrijven, en geef ook aan of het geluid optreedt tijdens het starten, of direkt nadat de motor aanslaat.

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook