3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

De BX van erwt en ewwie - Deel 2
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 10 mei 2005 03:45 AM
  [ # 31 ]
voge schreef:

Het klinkt inderdaad als de accu… Als je zelfs je deuren niet meer centraal open kunt maken… Een ‘dode’ accu kan nog steeds een spanning van 12 volt afgeven hoor, alleen het vermogen dat deze accu dan kan leveren is minimaal (dus het Amperage kan nooit hoog genoeg worden).
  Dat van die klepseals is erg netjes van de vorige eigenaar zeg!!! Gelukkig dat het zo is opgelost!!
Groeten,

Serge.

Of een slecht (contact makend)e accupool of aardpunt. Al eens met het borsteltje er doorheen geweest en na montage afgesmeerd met een likje vet?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 10 mei 2005 07:38 PM
  [ # 32 ]

accu ff gratis laten testen bij kwikfit maar die meneer zij dat de accu nog gewoon goed was. Hij heeft daar 3 uur staan laden. Ik heb hem toen weer terug in de auto gestopt en toen startte de bix direct weer .. vreem hoor. Misschien ‘lekt’ hij ergens stroom?

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 10 mei 2005 10:26 PM
  [ # 33 ]
erwt schreef:

accu ff gratis laten testen bij kwikfit maar die meneer zij dat de accu nog gewoon goed was. Hij heeft daar 3 uur staan laden. Ik heb hem toen weer terug in de auto gestopt en toen startte de bix direct weer .. vreem hoor. Misschien ‘lekt’ hij ergens stroom?

Als dat zo is zou ik de bijdrage van karel nog eens goed lezen.. Dan is/was ‘t gewoon ergens een slecht contactje denk ik…
Accupolen goed schoonmaken en een beetje vet opdoen, dan je draden(die je natuurlijk ook hebt schoongemaakt) er weer op—> het zal dan in ieder geval goed contact maken…

Profiel  

erwt
> 1800 berichten

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 14 mei 2005 05:00 PM
  [ # 34 ]

de bx start nu gewoon weer. Lag dus niet aan de accu. Maar ff wat anders. Gister is de vorige eigenaar ff lang geweest om nog spullen te komen brengen en monteren die er nog bij de koop hoorden. Mn BX is nu voorzien van een echte bumperlip (jaja!), 2 werkende mistlampen (was eerst 1) en een werkende trekhaak (nou je de stekker dan).

Staat toch leuk zo’n bumperlip!

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 mei 2005 11:54 AM
  [ # 35 ]

Tof! Goed om te horen dat dingen goed komen.

Vertel ons over de operatie zodra de klepseals vervangen worden, altiijd interessant. Vergeet niet gelijk een nieuwe distributrieriem en spanrol te monteren, alsmede van te voren de klepspeling te controleren zodat tijdens het vervangen van de seals de speling kan worden afgesteld.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

erwt
> 1800 berichten

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 24 juni 2005 07:58 PM
  [ # 36 ]

We hebben de eerste 3000 km erop zitten. Ik hou vanaf de aanschaf precies bij wat ik kwijt ben aan de auto. Hier ff een overzichtje:

Gereden KMers: 3200

Aanschaf: 0,32 p/km
Benzine: 0,07 p/km
Olie: 0,01 p/km
Bekeuringen: 0,03 p/km
Verzekering: 0,03 p/km
Belasting: 0,01 p/km
Onderhoud/reperatie: 0,01 p/km

Totaal 0,46 E p/km

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3