Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
XerroR schreef:Jeroen_Xs98 schreef:@ XerroR:
Ik ben eens op jou site geweest, en heb daar een paar foto’s van je Xsara bekeken (was een vet ding trouwens ) en ik dacht te zien dat de rug waar de grill tegenaan zit geschroefd bij jou anders was. (Te zien in een aantal posts van mij terug) Kun je daarmee instemmen? Zou het daaraan kunnen liggen?Thnx
Als ik de foto’s bekijk is er idd verschil.
Ik heb ff gezocht maar heb helaas bijna geen foto’s van de grill in losse toestand.
Misschien heb je hier wat aan ?
Wat is dat middelste ding? Die heb ik sowieso al niet…
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Dat is de achterkant van de grill daar zet je de boel ook mee vast.
Zoals ik eerder in dit topic al riep: staat goed die witte knippers! Dat heeft een donkerblauwe auto echt nodig…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
XerroR schreef:Dat is de achterkant van de grill daar zet je de boel ook mee vast.
Oke, goed.
Dan weet ik nu dat wat ik probeerde niet kon gaan lukken.
Alleen jammer dat ik er pas achter kom na de grill te hebben aangeschaft, em heb gespoten (gelukking maar à €7,50), gaas aan te hebben geschaft en mn vader er veel plamuurtijd aan heeft besteed.
Ik laat em nu liggen, misschien krijg ik ooit nog eens een geniale ingeving, maar voor het gevoel is het hele ding nu van de baan.
Een standaard embleemloze grill ga ik ook absoluut niet aanschaffen, want die kost alleen al 119, exclusief spuiten, dus laat ik dat nu compleet liggen.
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Jammer van de grille man, maar kun je niet gewoon opzoek gaan naar
het ontbrekende deel?
En persoonlijk had ik donkere knipperlichten genomen, aangezien je de
voor- en achterlichten ook donker hebt gemaakt, en je ook half donkere
velgen hebt, lijkt me dat logischer?
Maar, het blijft een vette xsara!
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Dacht ik nu juist niet, ik dacht juist dat donkere te weinig opvielen en sinds de velgen ook wel zilver/chroom zijn, dacht ik: dan vallen de knipperlichten wat meer op. Niet alles hoeft maar 1 saaie kleur te zijn , dat was meer mijn achterliggende gedachte.
En over de grill: het is een heel andere grill. Dat middelste stuk, waar ik om vroeg, is dus het achtergedeelte, waarmee de grill aan de rug wordt vastgeschroefd. Dat heeft de embleemgrill zo al, zonder apart stukje.
En apart aanschaffen lijkt onmogelijk, omdat het waarschijnlijk 2 verschillende grillen zijn. die standaard embleemloze zal wel ietsies kleiner zijn aan de randen waardoor dat achtergedeelte erop kan.
Gok ik, corrigeer me maar als ik het fout heb.
ps. Ik heb de dakspoiler besteld, hij is er over 3 à 4 weken
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Jeroen over de achterste gedeelte van de gril.
Misschien moet je even Naar Bart Ebben in Malden info over de achterste gedeelte van de grill.
Ik heb hier een link waar je de betrefende onderdeel kunt vinden:
http://www.bartebben.com/nl/start-onderdelen-zoeken.html
Vul de bouwjaar, merk in.
Dan ga je naar de volgende pagina en de rest gaat vanzelf.
Ik meen dat de betreffende onderdeel 11Euro kostte!
Succes.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
GWHENDRIKS2 schreef:Jeroen over de achterste gedeelte van de gril.
Misschien moet je even Naar Bart Ebben in Malden info over de achterste gedeelte van de grill.
Ik heb hier een link waar je de betrefende onderdeel kunt vinden:
http://www.bartebben.com/nl/start-onderdelen-zoeken.htmlVul de bouwjaar, merk in.
Dan ga je naar de volgende pagina en de rest gaat vanzelf.Ik meen dat de betreffende onderdeel 11Euro kostte!
Succes.
Gaat waarschijnlijk niet passen, zoals ik al enigszins duidelijk heb gemaakt op Citrosport.
Maar ik had al een ander idee, om heb ipv het gaas aan de buitenkant vast te lijmen, het aan de binnenkant vast te lijmen. misschien gaat dat lukken…
Het project ligt dus niet meer geheel in de sloot
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Een kleine fotoshoot gehouden bij mij thuis.
Bij een paar foto’s die vanuit een lage hoek zijn genomen, is goed te zien dattie eigelijk een verlaging nodig heeft…
En de dakspoiler zit als het allemaal goed gaat over een week of 2, 3 op mn wagen
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Ja, die mag wel wat zakken
Ik ga het ook doen als mijn auto mechanisch weer in orde is! Weet alleen nog niet wat voor soort setje het beste is… Een schroefsetje lijkt mij lekker hard
gr Richard
Het lijkt wel een SUV
Maar je hebt gelijk, wat mm lager zou hem goed staan. De ph2 en 3 is volgens mij sowieso al wat lager, zeker aan de achterkant.
Ben erg benieuwd naar dat dak-spoilertje, een van de weinige spoilers die de auto niet “spoils”....
1999 - 2001 Citroën AX 1.0 Furore
2001 - 2007 Citroën Saxo 1.1 SX BEN
2007 - heden Citroën Xsara 1.6-16V Difference
r1Ch schreef:Ja, die mag wel wat zakken
Ik ga het ook doen als mijn auto mechanisch weer in orde is! Weet alleen nog niet wat voor soort setje het beste is… Een schroefsetje lijkt mij lekker hardgr Richard
Schroefset is inderdaad toppie, heb ik ook onder de xsaar zitten en die ligt plat op z’n buik hehe
Voordeel is dat je helemaal zelf de hoogte bepaald. Bevalt het niet dan verstel je hem weer.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Jeroen_Xs98 schreef:nok schreef:Een verlaging zou hem ook zeker goed doen! Dan heb je
helemaal een dikke bakNee, verlagen wil ik niet aan beginnen. Ik vind et te leuk om met 40-50 over de drempels te rijden . Merk je eg goed, mn ouders hebben een Scenic en daar moet je ongeveer met 10 km/u over een drempel gaan terwijl ik bijna niet eens hoef te remmen.
En schadelijk is et blijkbaar ook niet egt, want ik heb er al 2 APK keuringen en 1 grote beurt niks over gehoord
Verder hou ik er waarschijnlijk wel mee op na de dakspoiler, want mn moeder laat me waarschijnlijk meer ‘extras’ niet toe .
Toch van gedachte verandert Jeroen !
Als je eenmaal begint met het veranderen van de auto, is het einde zoek!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
nok schreef:r1Ch schreef:Ja, die mag wel wat zakken
Ik ga het ook doen als mijn auto mechanisch weer in orde is! Weet alleen nog niet wat voor soort setje het beste is… Een schroefsetje lijkt mij lekker hardgr Richard
Schroefset is inderdaad toppie, heb ik ook onder de xsaar zitten en die ligt plat op z’n buik hehe
Voordeel is dat je helemaal zelf de hoogte bepaald. Bevalt het niet dan verstel je hem weer.
Ja, dat zelf hoogte bepalen lijkt mij ook wel wat! wat voor merk heb je en zijn die goed? lees wel over goedkope rommel dat het kan roesten en lekken en daar zit ik niet op te wachten. heb jij ze zelf gemonteerd of laten doen? en ook uit laten lijnen enz?
gr richard