ja wes en marco, hebben jullie wel gekeken ?






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Eergisteren de veercomputer gereset, nog steeds geen storing teruggekomen
Zojuist de andere computers:
Motormanagement: Geen startcode, zou dus kunnen kloppen met dat ik geen motormanagement heb in mijn diesel met mechanische pomp. Klopt dus ook dat het lampje op het dashboard niet brandt bij op contact zetten.
ABS: Geen storingen
Airco: Geen pin F1 : En dat terwijl ik een automatische airco heb, had ik dus wel verwacht. Heeft iemand hier een verklaring voor? Verkeerde pinnetje in de handleiding?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
gompy58 schreef:ja wes en marco, hebben jullie wel gekeken ?
Je vroeg zelf of we al een andere computer hadden geprobeerd, waarop wij netjes zeiden: ja, die hebben we vervangen voor zelfs 2 andere exemplaren, die ook beide niet te vinden waren…
Xsara Coupe





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Brian schreef:Of geen spanning op de vc
+1
Geen sjoege = geen spanning = stuiteren
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
nah, das nu net het punt, ik heb er ff mee gereden maar om nu te zeggen dat het een stuiterbak was,, zeker niet. reed lekker soepel. niet slap dweilen en niet stuiterend..
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Brian, welk bouwjaar is die 2.1td?






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
@par eXeMple: Bouwjaar november ‘94. Eén van de eerste T2 dus.
@DrogerT: Ik heb ook maar twee compu’s daar voorin zitten, middelste plek leeg. Zou bij mij dus moeten kloppen, aangezien ik geen motormanagement heb. Maar wat bedoel je met drie stekkers? Is dat een T1?
Volg je hart, gebruik je hoofd.





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
gompy58 schreef:nah, das nu net het punt, ik heb er ff mee gereden maar om nu te zeggen dat het een stuiterbak was,, zeker niet. reed lekker soepel. niet slap dweilen en niet stuiterend..
Tenzij er non-hydractief bollen onder zitten
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
er zitten geloof ik zelfs bollen voor een ander model troen onder..






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DrogerT schreef:Brian schreef:
@DrogerT: Ik heb ook maar twee compu’s daar voorin zitten, middelste plek leeg. Zou bij mij dus moeten kloppen, aangezien ik geen motormanagement heb. Maar wat bedoel je met drie stekkers? Is dat een T1?
Ja denk het wel, Hij beweerd dat ie uit 1995 is, maar het type dashboard en Body zijn Type 1. Dus kan haast niet anders dat dit een type 1 Diesel is. (misschien overgang model)
Nou, er zit een grijze, een blauwe en nog een keur(weet ff niet welke) diagnostic pins in.
Hij zegt dus dat er Airco, ABS inzit. Dus klopt het wel:
1 voor de ABS,
1 voor Airco
1 voor Hydroactive systeemDe Motormanagement zit er dus niet in… Weet jij hoe dat kan? De motor moet toch aangestuurd worden? Loopt ie dan op Noodloop ofzo?
Bedankt alvast!
Voor de echte productiedatum moet je het organr. hebben en invoeren op of het chassisnummer invoeren op service.citroen.com. Het kan namelijk zo zijn dat de XM nog modeljaar ‘94 is, maar vrij laat op kenteken gezet, waardoor het volgens de gegevens van de RDW lijkt alsof het modeljaar ‘95 is.
Waar zitten die stekkers? Bij een T2 is er namelijk maar 1 stekker, een 30-polige rechts onder het stuur. Bij een T1 moet je volgens mij onder de motorkap zijn.
De computer voor de airco schijnt niet in de compubox te zitten maar direct achter de airco bedieningsunit. Ik weet niet of dat geldt voor zowel handmatige als automatische airco’s.
De computer voor motormanagement is er alleen bij 2.1TD’s met een electronische brandstofpomp. Tot wanneer er mechanische pompen zijn gebruikt weet ik niet, maar mijn 2.1TD uit modeljaar ‘95 (productie november’94) heeft iig nog een mechanische pomp.
Volg je hart, gebruik je hoofd.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Net weer een rondje uitlezen geprobeerd, nu niet alleen vering maar ook ABS en airco (Type2):
Vering pin E2:
1-2 en daarna 1-1, leeg dus
ABS pin E1—> bestaat niet, dus zoals al eerder aangegeven lijkt de telling niet naar beneden maar omhoog te lopen. Dus E3 genomen volgens de handleiding (zie p1)
1-2 en daarna 1-1, ook leeg dus
Airco:
Zowel op F1 als F3 géén signaal. Iemand hier al wel ervaring mee?
Groeten,
Rogier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
even een genante vraag, maar heeft iemand de handleiding opgeslagen, degene die in de eerste post staat? Mn computer is gereset, en ben nu de handleiding kwijt. Helaas ook degene die ik verstuurde naar de kopers van een kastje. De link lijkt ook niet meer te werken…..
Alvast super bedankt!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Die link heeft al eens vaker niet gewerkt, maar een dag later deed hij het weer.
malle pietje schreef:even een genante vraag, maar heeft iemand de handleiding opgeslagen, degene die in de eerste post staat? Mn computer is gereset, en ben nu de handleiding kwijt. Helaas ook degene die ik verstuurde naar de kopers van een kastje. De link lijkt ook niet meer te werken…..
Alvast super bedankt!
jij hebt toch geen bolletjes meer???? enneuh, doet jij es wintertijd aanzetten
Bedoel je deze?
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=110277755&key=LLCASF3D
Groeten Dick