Beste forumleden,
Er zijn waarschijnlijk al velen die ervaringen hebben met het verwerken van polyester.
Ik ben van plan de deurbakken te voorzien van een polyester binnenbak ter voorkoming van roest.
Nu is het prutsen met glasvezelmatjes niet mijn sterkste kant vandaar dat ik iets anders wil proberen.
Als je nu eens een grotere lap stof (wel synthetisch) neemt en die gebruikt in de plaats van glasvezelmatjes. Volgens mij moet dit een stuk gemakkelijker te verwerken zijn zeker omdat het hier gaat om waterdichtheid en niet om sterkte. Je zou dit zelfs kunnen gebruiken om de afvoergootjes te voorzien van een sterke en roestvrije laag.
Je zou zelfs de achterzijde van de wasbordjes mooi laten overlopen in de gootjes zeker omdat het op deze manier een stuk dunner is en gemakkelijk in model te knippen. Nu moet ik stoppen ik draaf door.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik ben benieuwd.
Groetjes,
Martin.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Hoi,
ER zijn 2 mogelijkheden:
1. je deurbakken zijn nog goed: pomp ze vol met goed anti-roestmiddel
2. je deurbakken zijn twijfelachtig: als je er polyseter inzet zullen ze net wat sneller wegrotten dan wanneer je er niks aan doet.
het beste is een goed anti-roestmiddel gebruiken.
Hoe dan ook: geen polyester gebruiken.
Het ‘prikkelt’ de roest en die gaat er extra hard omheen rotten. Lassen is de enige optie om roestschade te herstellen, goede middelen (zoals Owatron, Fertan) zijn de enige manier om roest te vertragen!
Echt niet doen hoor. het kost je veel moeite en het resultaat is slechter dan wanneer je niks doet. Effect is alleen optisch.
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Helemaal met Maarten eens niet doen!!!!
Bedankt! voor de waarschuwing. Ik wilde eigenlijk deze manier van bekleden met polyester toepassen als extra bescherming nadat ik alle slechte delen heb vervangen en voorzien van een goede epoxy primer en dito afwerking. Dus niet om slechte stukken te maskeren.
Of is dit met de kwaliteit van de huidige epoxy lakken een overbodig werkje?
Groetjes,
Martin
Hoi,
De herstelde (lees roestvrije) deur voorzien van gaten onderaan (15mm dia)zodat ingesijpelt water er ook terug uit kan.
Dan de binnezijde van je deur onderaan lichtjes opschuren, en de zaak lekker inpappen met epoxy hars. Dit papje loopt in alle gaatjes en spleten, en je deur-metaal is beschermd.
Kleef de geboorde gaten met papiertape toe langs de buitenkant, voor je met de epoxy begint, maak ze vrij met een mesje als de zaak hard geworden is…
De epoxy zorgt voor een soort laklaag met karakter !
Het spreekt vanzelf dat je dit werk niet gaat doen bij een portier in bedenkelijke staat, dit is een conserverings methode, geen herstellingswijze!
Da’s mijn mening!
Groet
Kan ik me helemaal in vinden!
Werkt waarschijnlijk nog sneller als mijn methode
Thanks
Martin