Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
hallo
heb 2maand terug nieuwe batterij geplaats
maar smorgens als ik wil starten ,steeds byna plat terug als ik wil starten
motor draait met veel moeite nog rond,
heb alternator-wissel dynamo-laten meten en geeft voldoende volt door,men spanningsregelaar ook,byna 14.5v.
dus begrijp niet waarom men batterij steeds byna plat gaat
eens men ds heeft gedraaid heb ik er minder problemen mee
te weinig doorstartspanning?
soms gaat men oranje lampje van batterij op tableau aan en uit met rijden,dus iets is er loos
iemand idee?
zitten goede massa en +draad aan men batterij.
bedankt weer
greetz
Re: platte batterij
marcus schreef:hallo
heb 2maand terug nieuwe batterij geplaats
maar smorgens als ik wil starten ,steeds byna plat terug als ik wil starten
motor draait met veel moeite nog rond,
heb alternator-wissel dynamo-laten meten en geeft voldoende volt door,men spanningsregelaar ook,byna 14.5v.
dus begrijp niet waarom men batterij steeds byna plat gaat
eens men ds heeft gedraaid heb ik er minder problemen mee
te weinig doorstartspanning?
soms gaat men oranje lampje van batterij op tableau aan en uit met rijden,dus iets is er loos
iemand idee?
zitten goede massa en +draad aan men batterij.
bedankt weer
greetz
ontkoppel je batterij eens vlak na het rijden en koppel de volgende dag terug aan. Dan terug starten.
Wat geeft ie dan ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
misschien . . . is je plus of min niet helemaal 100%. Dan heb je wel de spanning maar komt het niet op je startmotor. Dit kun je controleren (denk ik) door de lampen aan te doen en dan te starten. als de lampen helemaal wegzakken/ uitgaan is het je batterij, anders niet.
.komma
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
zal vandaag nog eens ritje maken en vanavond de batterij afkoppelen ,morge terug opstarten en ben benieuwd
starten is nie makkelijk op geworden,
gaat zeeer traag rond ,eens blok paar toeren heeft gemaakt draait hij wat sneller rond en dan lukt het me wel om te kunnen starten,
kabels van batterij geven voldoende door
en is nieuwe batterij met voldoende amp..
hou op de hoogte
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Meten is weten. Als je accu leeg gaat tijdens stilstand, terwijl hij wel goed geladen is, dan kan het bijna niet missen dat je last van een lekstroom hebt.
Kortom, meet eens de stroom tussen de + pool van je accu en de + kabel terwijl de wagen niet op contact staat. Als je dan een stroompje ontdekt, kun je vervolgens verder zoeken.
Het kan maar zo een kabeltje zijn waar b.v. de mantel brak van is.
Verder kun je eventueel aan symptoombestrijding gaan doen door een kastje op je accu te plaatsen welke alle stroom afsluit voor de spanning zo laag is dat je niet meer kunt starten. Maar het probleem opzoeken en oplossen is natuurlijk beter.
veel voorkomende lekstromen lampje van kofferverlichting dat blijft branden of lampje van handschoenkastje.
kan je misschien al even nakijken.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kijk, die bedoelde ik! Check vooral ook Ebay hiervoor. Daar kwam ik ze laatst een stuk voordeliger tegen.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mischien een heel erg openstaande deur intrappen, maar zitten je accuklemmen wel goed vast op de polen ?
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
morgen gaat men wagen na de auto electro specialist
vermoedelijk is toch de spannings regelaar stuk,of geeft niet voldoende meer,heb al enkele dagen batr.afgekoppeld,maar mis toch die extra start kracht
dus ergens verlies,alle deure en contacten zijn nagezien en alles werkt correct en sluit af
zat ook met kortsluiting in mijn klokje dat al tijdje stuk was
klemmen ziite goed vast,dat had ik diect nagezien,
is gewoon ergens de doorspanning die verlies heeft en dan de batr. die nie 100prct oplaadt,
helaas geen mogelijk heid om druppel lader aan te sluiten in de stallingsplaats
bedankt alvast en hou op de hoogte
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
EINDELIJK DE OORZAAK GEVONDEN
was toch ergens een slecht contact in de regelaar
deze afgekoppeld en nu een electronische ertussen geplaats,loopt een stuk beter nu en rustiger
nergens geen stroomverlies opgemeten,dus ook oke
next week nog nieuwe bougies ,contactpunten en hopelijk even gedaan met startproblemen
mooi..