13 van de 36
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

Eva de BX GTi Scandinavische uitvoering van Autofan
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 29 september 2008 08:38 PM
  [ # 181 ]

Startmotor is op zijn einde Confused  Net even gekeken hoeveel dat ongeveer kost zo’n startmotor. Om en nabij 280 euro Confused  Je komt er ook lekker bij (NOT) Mad Nou ja, dan maar een andere startmotor erin en dan hoop ik geen problemen meer met slecht aanslaan ‘s ochtends en soms niet reageren. Voorlopig doet het probleem van slecht aanslaan zich alleen nog maar voor ‘s ochtends als het koud geweest is.

Profiel  

b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 29 september 2008 08:45 PM
  [ # 182 ]

Eenn startmotor haal ik altijd uit elkaar, echt stuk zijn ze vrijwel nooit.
uit elkaar en in elkaar zetten is vrij simpel, schoonmaken asje waar het tanwiel op zit smeren met een beetje olie en het relais goed schoonmaken met bv wasbenzine, die moet je niet smeren want dan kan de lucht niet weg en doet ie niks meer.
dit is het proberen waart toch, vervangen kan altijd nog.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Auto
Gepost: 29 september 2008 10:03 PM
  [ # 183 ]

Misschien dat ik dat ga doen als ik geen goed gebruikte kan vinden. Hier bij mij op het dorp zit een automaterialen zaak die dynamo’s en startmotorer reviseert dus denk dat ik daar maar eens langsfiets van de week. Ik heb al wat mensen gemaild met de vraag of ze nog een goede hadden liggen. Daar wacht ik dus ook nog op. En als ik een goed gebruikte gevonden heb, kan ik altijd nog voor de lol die startmotor reviseren. Voor later ofzo of voor de verkoop Wink

Profiel  

bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 703

- BX 16V MK2
Gepost: 30 september 2008 12:45 AM
  [ # 184 ]

Startmotor 280 euro? Ik heb 2 jaar geleden voor een gereviseerde voor mijn 1600 motor er maar 110 betaald! Hopelijk houdt die in mijn nieuwe GTI het heel lang vol. Ben benieuwd hoe jouw lichtmetaal eronder staat. Het staal dumpen? Kun je doen, maar je kunt ze ook bewaren voor het geval je ooit van plan bent in de winter naar Duitsland of zo te gaan, want daar kunnen ze heel vervelend worden als je daar iets overkomt en er liggen geen winterbanden onder.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 september 2008 12:47 AM
  [ # 185 ]
bearwil schreef:

Startmotor 280 euro? Ik heb 2 jaar geleden voor een gereviseerde voor mijn 1600 motor er maar 110 betaald!

Prijsverschil klopt dan toch wel tussen een gereviseerde en een nieuwe Wink

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 30 september 2008 12:48 AM
  [ # 186 ]

Een nieuwe startmotor kost volgens service.citroen.com 285 euro nog wat Wink  Dat is nieuw, hoeveel een gereviseerde kost weet ik niet. Moet ik nog even gaan navragen.

Foto’s van mijn lichtmetaal zal ik zsm maken. De komende dagen heb ik geen tijd. Waarschijnlijk donderdag op zijn vroegst om foto’s te maken bij daglicht. Tegen die tijd moet ik mijn camera maar eens opzoeken, want dan ga ik zaterdag naar de autosalon van parijs.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 30 september 2008 01:52 AM
  [ # 187 ]

Dacht laatst ook een dynamo te laten reviseren. Kom ik bij revisiebedrijf, krijg ik een nieuwe mee?!  Shocked
“Tja,” zei hij, “reviseren doen we niet meer, want met de uurlonen hier vergeleken met die in Polen en Azië e.d. is een revisie duurder dan een vervangend exemplaar. Die worden namelijk daar allemaal gemaakt?!”

Overigens: winstmarge Citroën-dealer wordt nog groter als de voorraad van de werkplaats/centraal magazijn eenmaal op is?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 703

- BX 16V MK2
Gepost: 30 september 2008 03:16 AM
  [ # 188 ]

Ik bestelde de mijne via een doehetzelfgarage hier in Eindhoven, zag eruit als nieuw, maar ze vertelden me dat het een revisie was. Het had overigens toch een nadeel, want daarna was een nog redelijk verse accu zo om de 2 maanden leeg. Ik dacht eerst dat het aan de hoeveelheid korte ritjes lag in najaar en winter, met achterruitverwarming, veel licht enz. Vervolgens gaf ik de schuld aan de dynamo, maar dat was het ook niet. Tot op een keer hij het zelfs met een net weer opgeladen accu verdomde te starten. Het was een 16 automaat, dus aanduwen of slepen zijn dan slechte ideeën en ik haalde de Wegenwacht erbij. Die luistert even en zegt meteen dat het de startmotor is. Ik zeg dat dat ding net een goed jaar oud was en hij vertelde me dat dat met revisie startmotoren toch kan gebeuren. Waarschijnlijk was de as iets gebogen geweest, waardoor intern veel wrijving ontstond en hij dus ongelofelijk veel stroom moest trekken om rond te draaien. Hij was het wel vaker tegengekomen. Het verklaarde in elk geval de het leegtrekken van de accu. Het stomme is dat je gewoon niet verwacht dat een nieuw gemonteerde startmotor dergelijke problemen veroorzaakt en je dus ook niet teruggaat naar je leverancier. Nu zou ik dat dus wel onmiddellijk doen.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 01 oktober 2008 09:59 PM
  [ # 189 ]

Afgelopen 2 dagen geen last gehad, maar het was dan ook niet echt heel koud geweest ‘s nachts. Binnenkort bij mooi weer denk even een 4-puntsmeting verrichten en dan besluiten of het een massapunt is of een slecht wordende startmotor.

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 02 oktober 2008 10:08 AM
  [ # 190 ]

hou er rekening mee dat die startmotor er ineens mee ophoud en als je ergens in de middel of nowhere staat is dat niet tof

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 02 oktober 2008 10:57 AM
  [ # 191 ]

Daarvoor ga ik ook zo snel mogelijk kijken wat het probleem precies is en dat verhelpen. Een startmotor kost ook de prijs niet van het even voor de zekerheid vervangen Wink

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 oktober 2008 12:00 PM
  [ # 192 ]
Autofan schreef:

Afgelopen 2 dagen geen last gehad, maar het was dan ook niet echt heel koud geweest ‘s nachts. Binnenkort bij mooi weer denk even een 4-puntsmeting verrichten en dan besluiten of het een massapunt is of een slecht wordende startmotor.

Wat versta je onder een 4-puntsmeting?

Citroen!

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 02 oktober 2008 06:56 PM
  [ # 193 ]

Een voltmeting op 4 verschillende punten. V1=accu V2=verbruiker (startmotor) V3=tussen plus accu en plus verbruiker V4=tussen massa verbruiker en massa. Dan kun je zien of er lekkages zijn van spanning. Tot de startmotor moet hij ongeveer 12V aangeven en na de startmotor dus op de massa moet het verschil 0 zijn Wink

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 02 oktober 2008 07:11 PM
  [ # 194 ]

Gister even snel 2 foto’s gemaakt van mijn auto in de parkeergarage in Hoofddorp, met mijn telefoon dus de kwaliteit is niet om naar huis te schrijven.

Zo ziet de velg er dus uit. De anderen zien er ook zo uit zonder stoeprandschades enzo.

Tsja ik vond dat ik hem wel leuk neergezet had. Anti-portierschades van mensen die naast je staan Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2008 10:04 PM
  [ # 195 ]

Of durf je niet te zeggen dat je niet kan parkeren? Very Happy

Of mensen gooien uit irritatie juist een deur in je auto Wink

Profiel  

13 van de 36
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren