Startprobleem + foto’s van m’n nieuwe GTI
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 703

- BX 16V MK2
Gepost: 29 september 2008 01:46 AM

Ik heb vrijdag mijn nieuwe vondst, een fraaie GTI uit ‘91, bij Hegru in Veldhoven opgehaald. Die verrekte echter te starten nadat we de 75A accu (zo eentje geef ik niet weg) uit mijn oude 16 automaat hadden overgezet. Vonken waren goed, benzine liep door, startmotor draaide keurig rond. Ik dus even weg met een leen-BX. ‘s Middags kon ik de auto weer ophalen. Verklaring: waarschijnlijk was er bij het wisselen van de accu een sluitinkje ontstaan in de elektronica, waardoor de luchtklep niet goed opende. Luchtklep is vervangen. Wagen startte inderdaad direct. Zaterdag na wat ritjes, weigerde hij opeens weer aan te slaan. Alles draaide perfect rond, maar verder niets. Na een minuutje of 5 weer geprobeerd en de motor liep weer binnen een seconde. Even later, precies hetzelfde. Eerst niks, een paar minuutjes later perfecte start. Het probleem zit dus vermoedelijk ergens in de elektriek. Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Nog iets: mijn toerenteller is opeens gestopt. Kun je daar zelf iets aan doen.?
Alvast bedankt voor enige hulp.

Ik heb ook wat plaatjes van hem:

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 september 2008 11:14 AM
  [ # 1 ]

mooie GTI bumperlip in kleur blijft mooi!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

bearwil
> 700 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 30 september 2008 12:02 PM
  [ # 2 ]

Ziet er wel lekker uit, ja. Op zijn bovenlip begon wat verf af te bladderen, zodat het wit van de motorkap zichtbaar werd en dus heb ik maar een spuitbus gris meteor gekocht en daar wat vlekjes weggewerkt. Toen heb ik ook maar meteen de hele bumper meegenomen. Deze was namelijk niet in kleur gespoten. Ik vraag me ook af of het nog de originele bumper is, want mistlampen ontbreken.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 september 2008 12:28 PM
  [ # 3 ]

dan is het niet de orginele bumper… een orginele BX GTI bumper (laatste type) is meegespoten en met mistlampies.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 30 september 2008 01:38 PM
  [ # 4 ]

Prachtige GTI zeg! Met je startprobleem kan ik je helaas niet helpen…

Profiel  

bearwil
> 700 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 30 september 2008 03:47 PM
  [ # 5 ]

Ik heb zelf aan een mogelijke verklaring gedacht, weet alleen niet of die ook voor deze BX werkt. In 1985 overkwam me zoiets met een nog geen jaar oude Talbot Horizon S. Ik was in Leeuwarden en kreeg precies hetzelfde. Perfect starten, stilzetten en vervolgens ho maar! Wegenwacht erbij, kon niks vinden, want hij deed het weer meteen. Uiteindelijk naar de plaatselijke Talbot-dealer en die vond het na lang zoeken. Het relaiskastje was niet goed waterdicht geweest en het startrelais was brak. Dan maakte het weer wel contact en dan weer niet. Het werd onder garantie vervangen.
Ik zou natuurlijk voor alle zekerheid ook even een nieuw relais voor de BX kunnen kopen, maar waar zit dat ding?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 september 2008 04:06 PM
  [ # 6 ]

Heb je een gti zonder katalysator? Waarschijnlijk zitten bij jouw gti de relais’ naast de accu onder een zwart kapje. Een is voor de brandstofpomp, en de andere is voor de voeding van je ecu. Die zou je even kunnen checken. Die zitten links van de metalen houder. Rechts zit nog een relais al weet ik zo snel even niet waar die ook alweer voor is.

Profiel  

bearwil
> 700 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 30 september 2008 04:26 PM
  [ # 7 ]

Heb even gekeken, daar zitten ze inderdaad, maar hoe kun je checken of ze nog goed zijn of niet?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 september 2008 08:15 PM
  [ # 8 ]

Weerstand meten op 11 en 14 en dan 12V tussen A1 en A2. Weerstand moet dan naar 0 gaan, en als je de spanning weghaalt zou de weerstand naar oneindig moeten gaan. Maarja als je auto het het meest van de tijd wel doet dan denk ik niet dat hier de fout zit.
Heb je ook al de ontsteking en brandstoftoevoer gechecked als ie weer niet wil aanslaan? Of alleen bij Hegru?

Profiel  

bearwil
> 700 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 30 september 2008 10:21 PM
  [ # 9 ]

Ik ben een absolute klojo als het om elektrische zaken gaat en heb dus ook geen enkele meetapparatuur. En ik moet zeggen dat hij de afgelopen dagen probleemloos is gebleven, dus wellicht had hij wat ontwaakproblemen na een lange stilstand. Maar mocht hij toch weer kuren krijgen, dan vraag ik ze bij Hegru wel om ook eens naar het relais te kijken, ik heb tenslotte 3 maanden garantie gekregen.[/list]

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 30 september 2008 10:24 PM
  [ # 10 ]

Je woont toch zo lekker dichtbij de Hegru, gewoon even langsrijden.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook