Steun naar vlampijp
Herbert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 03-02-2008

Gepost: 21 september 2008 04:15 PM

Bij mijn Snoek ontbreekt de steun van het DY3 blok naar de vlampijp, dus niet alleen de klembeugel maar ook de steun op het motorblok.  Heeft een van de forummers er toevallig eentje over? Iemand ervaring met het de(monteren) met ingebouwd motorblok? Het lijkt vrij krap daar tussen de carrosserie en het blok.

Herbert

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 september 2008 01:34 PM
  [ # 1 ]

Die steun monteren gaat nog. Pas op dat het boutje onderin je caterpan niet te lang is!
Die rachel klem om de pijp daaarna is een enorme kut klus…
Maar is wel het behoud van je flex pijp en je spruitstuk!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Herbert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 03-02-2008

Gepost: 28 september 2008 03:55 PM
  [ # 2 ]

Tsja, e.e.a. is nu wat actueler geworden, op terugweg van Chyparse nota bene, begint de auto ineens een enorm kabaal te maken. Lijkt op lek spruitstuk. toch maar doorgereden naar Nijmegen. Enigszins beschaamd vanwege de enorme takkeherrie zet ik hem onder de bejaardenflat in de garage.

Luchtfilter eraf, verrotte hitteschild eraf en jahoor: Tapeind verdwenen uit de uitlaatpoort cilinder 1, pakking eruit gekanteld om de nog overgebleven ook al loszittende tapeind.

Dan maar meteen doorpakken: vlampijp los van spruitstuk (lukt vanuit bovenzijde motorruimte met wat fingerspitzengefuehl! In mijn doppenset zit ook een relatief klein ratelsleuteltje zodat het net gaat, mbv een korte verlenging en een knietje.

Spruitstukmoeren waren gemakkelijk te lossen, deze motor is 5 jaar geleden gereviseerd, daar heb ik nu mazzel mee. Alles komt goed los (die ene die nu weg is natuurlijk ook Confused).

Bij nader inspectie blijkt de losgelopen tapeind uit een gat te komen waar een helicoil ingedraaid zit. Een tapeind wat ik los had heb ik er ingedraaid en deze heeft vrij veel ruimte voor mijn gevoel. Dit is dus de reden van het loslopen. Bij montage moet ik hier nog iets op vinden, anders ben ik de nieuwe ook zo kwijt.

Kan nu niet verder, ik wil alle tapeinden (heb ik er al uit) vervangen voor nieuwe en wil ook nieuwe spruitstukpakkingen monteren.

Daarom alvast maar begonnen met de steun voor de vlampijp te monteren tegen het blok, inderdaad een hoop gepriegel, maar het lukt.

Frustrerend, ben je lekker aan het sleutelen, kun je niet verder vanwege gebrek aan onderdelen. Een Zondagswinkel voor DS onderdelen lijkt me wel handig! Wink

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 september 2008 01:35 AM
  [ # 3 ]

De moeren op de tapeinden horen met een sleutel maat 12 vastgezet te worden, zijn relatief kleine koppen. Zou ik ook nieuwe voor nemen!

knuffel

Profiel  
 
Herbert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 03-02-2008

Gepost: 01 oktober 2008 01:53 AM
  [ # 4 ]

Zo, klus geklaard.

Spulletjes gehaald bij CTA: pakkingen, tapeinden en nieuwe hitteschildjes. Blijken redelijk in de buurt te zitten in Zeeland. Klein omwegje vanuit m’n werk in Oss naar Nijmegen aan het eind van de middag.

Zeer vriendelijk tewoordgestaan, zoals overigens ook bij Chyparse!

Bij nader inspectie blijkt er ook een hitteschild op de startmotor bevestigd te kunnen worden. Die ontbreekt bij mij, moet ik nog eens achteraan..

Motor draait als een naaimachientje, behalve…. overgang vlampijp flex lekt (piepen bij koude start, wordt daarna iets beter) en overgang tussenpijp naar Pallasdemper pruttelt. FRUSTREREND. Ik kan een versnellingsbak van een oude Saab reviseren, maar die uitlaat krijg ik gewoon niet dicht! Ik zit hier al een half jaar mee te klooien!

Maar goed, de dame is er weer een beetje beter aan toe dan voorheen..

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 01 oktober 2008 11:26 AM
  [ # 5 ]

Verbindingen van de uitlaat losnemen en goed insmeren met GunGum of FireGum van Holts. Dan voorzichtig in elkaar schuiven en de klemmen vastzetten. Daarna motor starten, door de warmte hardt het spul uit…..
Verbindingen die al langer hebben gelekt eerst even goed schoonschuren en ontvetten….......

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 oktober 2008 12:09 AM
  [ # 6 ]

Kijk - ben ik niet de enige met afgebroken tapeinden bij cilinder 1. Bizar geluid - net alsof je met een Harley onderweg bent. Niet leuk als dat een flink eind onder Parijs gebeurt. Oorzaak: niet loshalen van de uitlaat na het vervangen van de motorsteun. Grrr. En dan laat ik het nog doen door een professional.
Mijn uitlaat heeft nog nooit echt dicht gezeten. Ik probeer er mee te leven. 1x per jaar dicht smeren t.b.v. de APK ...

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook