22 van de 37
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

Xantia 1.9D Sensation -> Gesloopt :-(
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 04 mei 2005 02:31 AM
  [ # 316 ]
ZX1.4i schreef:

nadeel is wel dat de kans op bekeuringen op deze manier groter is Confused

LET OP: ” Xantia 1.9d Sensation”
Geen Sd, Geen Td, Geen HDi…—> BEKEURINGEN??? :schater(misschien voor fout parkeren )  Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 mei 2005 05:19 AM
  [ # 317 ]
voge schreef:

Geen Sd, Geen Td, Geen HDi…—> BEKEURINGEN??? :schater(misschien voor fout parkeren )  Wink

Hee hee Exclamation , worden de 1.9D rijders uitgelachen Wink

Heb al een prent van €30 binnen wegens 10km (na correctie) te hard rijden Razz Crying or Very sad
En de volgende is onderweg Crying or Very sad

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 mei 2005 04:05 AM
  [ # 318 ]

Airco werkt nog steeds niet, maar ik ben wel een stapje dichterbij.
Ik heb een bericht in diversen/algemeen gepost aangezien een Airco niet Xantia-Specifiek is.
Oplossingen en tips zijn welkom op het onderstaande draadje.

Zie http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=74051#74051

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 06 mei 2005 05:51 AM
  [ # 319 ]
ZX1.4i schreef:
voge schreef:

Hee hee Exclamation , worden de 1.9D rijders uitgelachen Wink

Heb al een prent van €30 binnen wegens 10km (na correctie) te hard rijden Razz Crying or Very sad
En de volgende is onderweg Crying or Very sad

Het was natuurlijk maar een geintje he!!! Ben misschien een beetje ‘over optimistic’ met mijn ‘nieuwe’ TZD Turbo!!!
  (en heb wel eens gehoord dat je met een Xantia 1.9D een kalender nodig hebt om je acceleratietijd van 0-100 bij te houden, nog nooit zelf ervaren) Confused

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 06 mei 2005 12:11 PM
  [ # 320 ]

Ook voor een TD kan je beter een klok gebruiken i.p.v. een stop ‘n watch…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 mei 2005 01:48 PM
  [ # 321 ]
voge schreef:

(en heb wel eens gehoord dat je met een Xantia 1.9D een kalender nodig hebt om je acceleratietijd van 0-100 bij te houden, nog nooit zelf ervaren) Confused

Dat valt wel reuze mee, als je de 1.9D motor kent en ervaring mee heb, dan kun je er best vlot mee optrekken naar de 100.
Vrienden die weleens in mijn lease Xsara 1.9D en 306 Break 1.9D hebben gereden vonden het ook een traag beestje, ik heb ze dan laten zien dat ik met dezelfde wagen veel sneller kan optrekken/rijden. Meestal zijn ze dan verbaasd, maar het is echt een kwestie van de motor kennen, gedoseerd gas opbouwen en weten wanneer je kan opschakelen. Gaspedaal in één keer diep intrappen om snel op te trekken werkt niet echt bij een 1.9D.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 mei 2005 03:18 AM
  [ # 322 ]

Xantia heeft vandaag een kleine beurt gehad, verse Castrol olie, nieuw lucht filter, water uit het brandstoffiler afgetapt en een schoon pollenfilter.
Dat laatste was erg hard nodig, zo te zien was het filter nog nooit vervangen, ik ben nu ook die muffe rooklucht kwijt.

Ik heb alles zelf gedaan, totale kosten €72, dit is incl. olie en originele spullen van de dealer en €2 arbeidsloon aan mijn broertje voor zijn hulp.

De Airco doet het nu ook, zie: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=74051#74051

Verder heb ik de Xantiaclub KPH erop gezet, ik kan morgen toch niet met een Opel KPH op de Citromobile komen aanzetten. Achter de oude KPH zag ik het originele Franse kenteken in het zwarte gedeelte van de achterklep, dit is blijkbaar doorgedrukt doordat de plaat nogal stevig vastgezeten moet hebben.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 mei 2005 05:09 PM
  [ # 323 ]

Weer een stap dichterbij een probleemloze Xantia.

De verende spanrol (multi-riem) welke een kabaal maakt, piept en klappert tegen het distributie-deksel aan, heb ik gisteren eruit gehaald.
Ik heb goed zitten kijken en wat bleek, als de de dynamo en de vaste spanrol eruit haalt, kun je bij de 3 inbusbouten van verende spanrol komen, tenzij je grote handen/vingers heb. Is effe wat werk maar de motorsteun hoeft niet los en de motor hoeft ook niet iets gelicht te worden, zoals een aantal mensen mij vertelde. De (extra?) looprol die onder zit heb ik schoongemaakt en voorzien van nieuw vet.

Vorige maand had de dealer in Delft (Van Leeuwen) mij een fax gestuurd met deze onderdelen erop, dit kwam goed uit, heb de onderdelen vergeleken en ze vanochtend besteld bij Van Leeuwen. De magazijn man daar is echt super, niet iemand die alleen nummertjes kan opzoeken, maar iemand met verstand van zaken.

De verende rol is best prijzig, iets van €150 incl btw Shocked
Met de riem en de bouten erbij ben ik € 183,00 incl. btw kwijt en spaar ik nog veel meer arbeidsloon uit Razz

Met een beetje geluk heb ik de spullen morgen in huis, Weefje gaat ze morgen ophalen, bij deze alvast bedankt Weefje Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 mei 2005 01:37 AM
  [ # 324 ]

Na 5 uur sleutelen samen met Weefje zit er een nieuwe verende spanrol en multi-riem op de motor. Geen gepiep en geklapper meer, de oude rol was totaal uitgewerkt, ik kan nu rustig stilstaan bij het stoplicht, zonder dat iedereen zit te kijken waar dat kabaal vandaan komt.

De oude rol (rechts) kun je gewoon indrukken met je handen en dan staan de gaten tegenover elkaar, bij de nieuwe rol lukt dit echt niet met je handen. De blokkeerpen zat aan de verkeerde kant gemonteerd bij de nieuwe rol, met wat kuntgrepen m.b.v. de oude riem en de spierballen van Weefje heb ik de rol na montage met een schroevendraaier vanaf de andere kant kunnen blokkeren. Thanx @ Weefje, zonder je spierkracht was het niet gelukt, de traktatie Chinees om de succesvolle reparatie te vieren smaakte prima Wink

De oude riem was ruim 25mm uitgerekt, de nieuwe riem draait prima zonder geklapper, ook als de airco op volle toeren werkt Razz
Vooral de achterste bout is enig vloekwerk nodig, die kun je maar in kleine stapjes losdraaien, maar het kan.

De ruimte is krap, maar het is goed te doen als je de dynamo demonteert, het juiste gereedschap heb en niet al te grote handen.

En de verende-spanrol zit erin.
Op de bon van de dealer staat dat dit een dynamo-spanrol is ConfusedRolling Eyes

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 11 mei 2005 04:17 AM
  [ # 325 ]

Je word nog eens een echte diesel-sleutelaar zo. Cool 

Mooi werk hoor ! Smile
Hopelijk kun je er nu eindelijk ook eens van gaan genieten i.p.v. sleutelen Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 mei 2005 04:51 AM
  [ # 326 ]

Thanx Wink , je moet toch ergens beginnen en al oefening baart kunst.

Heb net even een ritje gemaakt en alles zit nog vast en op zijn plek en de nieuwe riem ziet er goed uit, geen beschadiging.
Dat genieten zal wel lukken, het probleem is dat sinds de Airco het doet, de temperatuur buiten frisjes blijft Confused

Dit is een plaatje van de onderkant, links het krukaswiel, rechts de Airco-pomp en in het midden een looprol, of zoals het in de franse stuklijst bij de dealer staat een “support galet”.

Zijn er Xantia rijders met Airco, waar deze extra? looprol ook aanwezig is, hij staat namelijk niet in het Haynes-boek. Moet de multi-riem boven of onder deze rol lopen? ik heb het nu eronder zitten omdat dit al zo was, maar ik heb mijn twijvels omdat dit een “gladde rol” is zonder groeven.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 11 mei 2005 06:24 PM
  [ # 327 ]

mm, ik heb zo’n zelfde foto gemaakt, ik zal hem even voor je opzoeken..

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 221

Gepost: 11 mei 2005 08:20 PM
  [ # 328 ]

Hehe, en die ouwe Koster maar roepen dat het een sloopXantia is. Hij moest hem nu eens zien Twisted Evil
Alle probleempjes worden stuk voor stuk opgelost, inclusief de airco.
Ben je er al uit hoe het zit met je radio-aansluiting, of heb ik iets gemist?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 mei 2005 08:46 PM
  [ # 329 ]
Wouter-1 schreef:

Hehe, en die ouwe Koster maar roepen dat het een sloopXantia is. Hij moest hem nu eens zien Twisted Evil
Alle probleempjes worden stuk voor stuk opgelost, inclusief de airco.
Ben je er al uit hoe het zit met je radio-aansluiting, of heb ik iets gemist?

Yep, geduld is een schone zaak, die spanrollen hebben in totaal 11uur in beslag genomen, 5 uur op zondag en 6 uurtjes gisteren, maar de boel loopt als een naaimachientje nu. Ben zojuist thuisgekomen, buiten is het fris, maar met de zon op de auto word het toch warm, effe de Airco aan, eindelijk sinds dat ding is gaan werken bleef het koud buiten. Airco aan en de Brienenoordbrug op is geen enkel probleem voor de motor Cool

Radio-probleem is ook al gefixt, de radio had de geest gegeven tijdens het inbouwen, is inmiddels onder garantie omgeruild.

Hoe is het verder met de Saxo? al terug van vakantie?

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 11 mei 2005 08:53 PM
  [ # 330 ]

De magazijn-man van Van Leeuwen in Vlaardingen is ook super hoor Wink

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

22 van de 37
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook