Shell, marktleider en afperser nr2 van de Nederlandse automobilisten blijft ons uitpersen met zijn hoge benzine prijs. (nr1 is de regering zelf)
Iemand uit het Algemeen Dagblad deed het voorstel om de komende tijd niet bij Shell te tanken. Als wij nu een gehoor gingen geven aan dit voorstel, dus niet meer tanken bij Shell, maar ook geen koffie meer bij de Shell.
Verspreid dit onder zoveel mogelijk mede-automobilisten.
Zelf zal ik dit bericht op meerdere nieuwsgroepen plaatsen.
Pik het dus niet langer van Shell en Boycot Shell.
Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst bij sjell tankte.
Schijt aan originaliteit.
ik ga, als het kan naar belgie, scheelt vet veel…...
meestal tank ik toch in nederland, en wel bij Texaco, Esso of BP, (s)hell laat ik links liggen…..
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik tank altijd bij shell.
heb easypay en vind dat rete handig.
en die paar cent extra die je betaald…. het zou meer zoden aan de dijk zetten als we gewoon weigeren de belasting op de brandstof te betalen, ongeacht welke pomp.
ik ben zelf meer een Tango-fan.
geen geneuzel van gastjes voor je bij de kassa, die nog een de spaarzegels willen verzilveren en hun broodje kaas moeten afrekenen…
Nee, gewoon pinnen aan de pomp, met CENTEN voordeel.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Re: ??
M&M schreef:erik wijngaarden schreef:het zou meer zoden aan de dijk zetten als we gewoon weigeren de belasting op de brandstof te betalen, ongeacht welke pomp.
Mee eens , ik tank daar ook als dat zo uit komt , de regering tja die wordt wel slapend rijk van al die tax op de brandstof .... het zou leuk zijn als we het kwartje van kok weer eens terug zouden krijgen , de oliemaatschappij de schuld geven vind ik een beetje onzinnig , maar dat is mijn mening
dat kwartje betalen wij (mn pa en ik) dus niet als we in belgie gaan tanken, voor jou een beetje te ver weg…....
Inderdaad, alleen in NL hebben we zoiets stoms als de BPM, waar dan ook nogeens BTW overheen gaat. Vervolgens mag je er dan nog eens een flinke duit aan wegenbelasting over betalen, en de accijns over de brandstof. Heb je een lease auto van de zaak? dan mag je ook nog eens een schandelijke bijtelling van 25% betalen. Het blijft Kassa voor de regering en ondertussen staan wij in de file en betalen ons blauw
D
us komende verkiezingen (wanneer dat ook mag zijn?), stem allen op de parij die voor afschaffing van de BPM en wegenbelasting is.
Zelf tank ik dus bij een onbemande pomp van Total, 7 cent korting/L of bij de Makro in Delft, 8 cent korting/L
erik wijngaarden schreef:(...)het zou meer zoden aan de dijk zetten als we gewoon weigeren de belasting op de brandstof te betalen, ongeacht welke pomp.
En hoe wil je dat doen? Als jij 50 eurocent per liter geeft na het tanken mag je je tank leeg (laten) pompen of ze halen de politie erbij.
Schijt aan originaliteit.
Ik denk dat de afschaffing van de BPM net zo moeilijk is als de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek: je ontwricht er de economie mee.
Immers, als morgen de BPM in zijn geheel zou worden afgeschaft, dan zou het betekenen dat bijvoorbeeld alle occasions in voorraad bij garages iets van 25% in waarde zouden dalen…
Leuk vooruitzicht voor de liquiditeit/solvabiliteit van de garagehouder..
Je zult als doorsnee dealer maar 100 inruilers hebben staan, met gemiddeld 2000 euro BPM er nog op…
Is je voorraad in een klap 200.000 euro minder waard !!
En als morgen de hypotheekrente wegvalt, gaat half NL failliet…
(rekenvoorbeelden laat ik hier even achterwege)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Omdat Shell dit al jaren flikt tank ik al sinds ik mijn rijbewijs heb nooit bij Shell. Heb dit 1x uit hoge nood gedaan en toen zat ik nog te dubben om toch de volgende pomp te halen. Zo diep zit het bij mij in mijn systeempje.
En met 2 verschillende low-budget pomps bij je in het dorp en 2 in de buurt van je werk, zou je gek zijn ergens anders te tanken toch???
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Ik tank sinds ik weer prive rij, ook nooit meer bij shell, maar bij de onbemande pomp van Total met korting.
Wat die BPM betreft, dealers verdienen genoeg aan de inruil auto’s.
Een occasion die je vandaag koopt voor 8000 euro is morgen bij de dealer minder dan de helft waard.
Wat mij betreft zou de BPM ook in stappen afgeschaft worden, iets wat al vaker door de politiek is besproken, maar niet word uitgevoerd.
Maar ja de kans is dan groot, dat wat er aan BPM eraf gaat, er stiekem weer bij word gedaan door de fabrikant/dealer om zo weer extra te verdienen. De klant blijft toch een nieuwe auto kopen.
ZX1.4i schreef:Ik tank sinds ik weer prive rij, ook nooit meer bij shell, maar bij de onbemande pomp van Total met korting.
Wat die BPM betreft, dealers verdienen genoeg aan de inruil auto’s.
Een occasion die je vandaag koopt voor 8000 euro is morgen bij de dealer minder dan de helft waard.Wat mij betreft zou de BPM ook in stappen afgeschaft worden, iets wat al vaker door de politiek is besproken, maar niet word uitgevoerd.
Maar ja de kans is dan groot, dat wat er aan BPM eraf gaat, er stiekem weer bij word gedaan door de fabrikant/dealer om zo weer extra te verdienen. De klant blijft toch een nieuwe auto kopen.
Correctie: de klant moet wel een nieuwe auto kopen. Als je auto op is en je bent geen sleutelaar en hebt geen zin om je auto op te knappen, zul je een nieuwe (2e hands of nagelnieuw) auto moeten kopen. Helaas is het ook zo dat als 1 bedrijf de prijs omhoog gooit, veel andere bedrijven dat ook doen, ondanks dat ze geen afspraken maken (en er dus strikt gezien geen kartelvorming is). Op die manier heeft de consument geen keus en zal hij de hoge prijs (of de achterlijke voorwaarden) moeten accepteren.
Schijt aan originaliteit.
Ik bedoelde ook minder dan de helft waard, bij aanschaf van een nieuwe auto. Kreeg ooit voor mijn Saxo 1.5D, 2000 euro als ik een Picasso Diesel van dik 28.000 euro zou kopen. Die Saxo had ik 3 maanden eerder voor 4500 euro bij dezelfde dealer gekocht. Maar ja toen wist ik niet dat ik zo snel een auto van de zaak zou mogen uitzoeken.
Kijk 4500 euro teruggeven zou overdreven zijn, maar iets van 3500 euro zou toch iets beter zijn geweest, voor een auto die nog geen 10.000 km heeft gereden in 3 maanden en waar ik zelf een startblokkering, uitbreiding van de CV met RF Afstandb. en radio/CD heb ingebouwd.
Verder is een 1.5D superzuinig, die heeft de dealer zo weer verkocht voor 4500 euri.