5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Roest ellende: alles komt goed met mijn DSuper!
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 01 augustus 2008 10:44 PM
  [ # 61 ]

Vraagje tussendoor: zijn de achterveercylinders links en rechts dezelfde?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2008 11:14 PM
  [ # 62 ]
BEsuper schreef:

Vraagje tussendoor: zijn de achterveercylinders links en rechts dezelfde?

Ja hoor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 01 oktober 2008 03:02 PM
  [ # 63 ]

Wederom een vraagje tussendoor: de plaat waar de achterlichten op staan, is die zwart mat of zwart satijnglans? Die heb ik laten stralen en wil ik nu laten schilderen.

Alvast bedankt!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 01 oktober 2008 07:37 PM
  [ # 64 ]

heb je foto’s? ook van de cilindersteun enzo? ben benieuwd

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 01 oktober 2008 09:22 PM
  [ # 65 ]

Nee, zover zit de carrossier nog niet. Eerst gaat hij de goten rond de kofferbak lassen. De 9compartimentendoos is ook al aangepakt.

De beugels van de cylinders liggen klaar, netjes gezandstraald, klaar om er dan op te gaan zetten.

Nog een vraagje: een van mijn veercylinders is gebarsten. Wat doe ik? Een andere kopen natuurlijk, maar dan een gebruikte met nieuwe dichtingen in, of een gereviseerde. Sassen heeft gereviseerde, maar anderen wellicht ook. Wat is eigenlijk het verschil tussen een gereviseerde en een die is voorzien van nieuwe dichtingen? Of is er geen verschil??

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 01 oktober 2008 11:33 PM
  [ # 66 ]

Nieuwe dichtingen is wat men normaal onder gereviseerd verstaat.
Nieuw is natuurlijk beter; er is dan nog een zeer zuivere passing tussen zuiger en cilinderwand en geen slijtage dus nauwelijks lekkage en weinig retourolie. Ik ging voor nieuw…....

Volgens mij zijn de kentekenplaathouders voor en achter gewoon AC200 en dat is glanzend zwart…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook