Ik wil graag een pda of portable navi-systeem aanschaffen voor mijn C5. Wie heeft er ervaring met de kwaliteit van de gps-ontvangst middels het warmtewerende voorruit?
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Bij iedere auto is er over het algemeen een zogenaamd ‘tolgat’ in de zonwerende laag voor tolapparaatjes. Het gat zit net achter je achteruitkijkspiegel. Voor de Citroens en plaatsen van een TomTom Go is er deze site http://tomtomgo.jouwsites.nl/gj_s_waarplaatsen.php?id=95 wel handig. M.b.t. portable routeplanners, daarin kun je 2 keuzes maken:
- PDA met GPS functionaliteit
- Navigatie only
In het eerste geval moet je denken aan een Mitac Mio 168/Palm Thungsten met TomTom erop. Voordeel hiervan is de extra PDA functionaliteit die je eventueel zou kunnen gebruiken. Nadeel is vaak de extra kabels in de auto bij een losse GPS ontvanger als bij de Palm. Oplossing hiervoor is weer een bluetooth GPS ontvanger die wat meer pesos kost.
In het tweede geval moet je denken aan een TomTom Go of een Mitac of een Garmin navigatiesysteem. Voordeel hiervan is dat deze dingen over het algemeen wat steviger zijn dat de PDA’s en dat autohouder en lader meegeleverd zijn.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik heb een TomTom GPS voor mijn Palm. De warmtewerende voorruit houdt praktisch alle GPS signalen tegen maar naast de spiegel zit een stuk speciaal voor dit soort toepassingen waar je je ontvanger kan bevestigen zodat je toch signaal krijgt. Dat is dat stuk met al die kleine zwarte puntjes en dat werkt perfect
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ik heb een Mitac Mio 168 met geïntegreerde GPS-ontvanger en Tom Tom Navigator. Ik bevestig mij Mio gewoon met de houder aan de voorruit, en dat werkt perfect. De (meegeleverde) bijkomende externe antenne gebruik ik niet. De enige kabel die ik gebruik, is de stroomkabel.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 27929
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: GPS
Arno schreef:Ik wil graag een pda of portable navi-systeem aanschaffen voor mijn C5. Wie heeft er ervaring met de kwaliteit van de gps-ontvangst middels het warmtewerende voorruit?
Ik heb mijn C5 nog maar kort, maar ben al wel even bezig met de GPS-ontvangst.
Werk met TT3 en TT bluetooth GPS.
De GPS op het dashboard geeft heel wisselende resultaten; het ding heeft duidelijk last van de warmtewerende laag.
Heb nu het metalen plaatje waarop je de ontvanger (middels de magneet) kunt plaatsen met dubbelzijdige tape links naast de binnenspiegel geplaatst (het “gat in de ruit”).
Ontvangst is en blijft nu perfect…
Ikzelf rij met een C4 met warmtewerende voorruit en heb een hele goede ontvangst onder mijn achteruitkijkspiegel
Citroen C4
c5breakhdi schreef:Ik heb een Mitac Mio 168 met geïntegreerde GPS-ontvanger en Tom Tom Navigator. Ik bevestig mij Mio gewoon met de houder aan de voorruit, en dat werkt perfect. De (meegeleverde) bijkomende externe antenne gebruik ik niet. De enige kabel die ik gebruik, is de stroomkabel.
Idem dito…..fantastisch apparaat en nog voor een redelijke prijs ook.
Ik gebruik hem nu sinds augustus 2004….en kan hem geen dag meer missen.
(in 08-04 kostte hij nog 399.- euro incl route 66 software, maar dat is een regelrecht fiasco, is niet te installeren ....daarom maar snel Tomtom-3 er opgezet.
Je kunt ook gewoon de GPS antenne plaatsen bij het ruitje LA of RA in de auto. Heb je geen last van de warmtewerende voorruit en perfect ontvangst. Kunt hem zelfs onder de plastic kap plaatsen zodat je er niks van terugziet.