als ik op mijn bx sport een lang type motorkap zet kan dit dan erg veel kwaad voor de koeling en nee ik ga fit niet doen maar wel ies anders wat hiermee te maken heft dus moet ik weten of de motorkap luchtsleuven nodig heeft ja of nee
groeten rik
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: lange motorkap bx sport
rik jongeneelen schreef:als ik op mijn bx sport een lang type motorkap zet kan dit dan erg veel kwaad voor de koeling en nee ik ga fit niet doen maar wel ies anders wat hiermee te maken heft dus moet ik weten of de motorkap luchtsleuven nodig heeft ja of nee
groeten rik
welnu je kan natuurlijk altijd de watertemperatuur in de gaten houden en als je niet de hele tijd volgas geeft moet zo’n radiator het wel kunnen de gt heeft ook geen korte kap maar wel een brede radiator het is het belangrijkste dat je koelsysteem in goede staat is dus voldoende gevuld en met een goeie thermostaat en als ie toch heet wordt kun je altijd nog je kachel aanzetten wel handig als je watertemperatuurmeter het een beetje goed doet
groeten alex
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
rik gewoon orgineel houden en een korte nemen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Re: lange motorkap bx sport
rik jongeneelen schreef:als ik op mijn bx sport een lang type motorkap zet kan dit dan erg veel kwaad voor de koeling en nee ik ga fit niet doen maar wel ies anders wat hiermee te maken heft dus moet ik weten of de motorkap luchtsleuven nodig heeft ja of nee
groeten rik
Ik geloof echt niet dat het praktisch ook maar iets uitmaakt. Ik rij alweer dik 2.5 jaar met de turbod12 met lange kap en of ik nu een boedelbak met 150 over de snelweg trek, met 210 over de duitse autobaan jaag of in de verzengende hitte een bergpas beklim, die temperatuurmeter komt niet boven de 85 graden.
Bij de normale turbodiesel pakt de intercoolertunnel juist dat beetje lucht dat via de korte kap naar binnen gaat. Nou heb ik ook wel korte tijd met lange kap en normale turbodiesel gereden en op zich geen effectief verschil bemerkt, maar ik kan me daar nog wat beter voorstellen dat de motor sneller warm loopt onder hoge belastingen.
Ik heb het verder niet over het esthetische aspect. Want een BX Sport heeft origineel een korte kap, dus is dat wel het mooist.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jep een bx sport heeft een korte kap en dat is het mooist.
en de twee chevrons moeten matzwart zijn bij een sport daaraan herken je een originele of ooit vervangen of gespoten kap
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Tot nog toe gaat iedereen uit van de luchtstroom ten behoeve van de radiateur/het koelsysteem, maar de dubbele wabbers hebben natuurlijk ook een bepaalde (koude) lucht-inlaat-behoefte? Ben geen kenner en zeg daarmee ook niet dat het niet kan, maar wil het aspect wel even belichten…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Mocht je een lange kap op je Sport gaan zetten;
Ik heb er nog wel eentje (in vermoedelijk) de goede kleur grijs.
Of wou je op die rooie Sport een lange kap gaan zetten?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
oudelut schreef:Tot nog toe gaat iedereen uit van de luchtstroom ten behoeve van de radiateur/het koelsysteem, maar de dubbele wabbers hebben natuurlijk ook een bepaalde (koude) lucht-inlaat-behoefte? Ben geen kenner en zeg daarmee ook niet dat het niet kan, maar wil het aspect wel even belichten…
Dat kan ook interessant zijn. De lucht die als het ware over de radiateurbalk heen gaat zorgt voor luchtkoeling in de motorruimte.
Ik vraag me dan altijd af of de ontwerpers dat soort dingen uitgebreid doorrekenen tijdens het ontwerp of dat ze pas met testritten in de woestijn erachter komen dat de luchttemperatuur in de motorruimte wel erg hoog blijft en er dan toch maar een korte kap op flappen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Voor zover ik weet zuigt een originele BX Spogt gewoon lucht aan vanachter een zijscherm. Gemodificeerde Sports met een zogenaamd “powerfilter” hebben hoe dan ook een nadeel.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Voor zover ik weet zuigt een originele BX Spogt gewoon lucht aan vanachter een zijscherm. Gemodificeerde Sports met een zogenaamd “powerfilter” hebben hoe dan ook een nadeel.
Je hebt natuurlijk de koeling via de aanzuiglucht en externe koeling aan de buitenkant van de carbs. Dat zijn in deze wel 2 verschillende dingen. Maar of het wat uitmaakt??
Wellicht wel als je het vermogen en mengsel uitgebreid gaat meten op de rollenbank.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
oudelut schreef:Tot nog toe gaat iedereen uit van de luchtstroom ten behoeve van de radiateur/het koelsysteem, maar de dubbele wabbers hebben natuurlijk ook een bepaalde (koude) lucht-inlaat-behoefte? Ben geen kenner en zeg daarmee ook niet dat het niet kan, maar wil het aspect wel even belichten…
euh zijn wel dubbele solexen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:euh zijn wel dubbele solexen…
I know, noem het allemaal maar wabbers, dus niet puur verbastering voor webers…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
mpostma schreef:Alcyone schreef:Voor zover ik weet zuigt een originele BX Spogt gewoon lucht aan vanachter een zijscherm. Gemodificeerde Sports met een zogenaamd “powerfilter” hebben hoe dan ook een nadeel.
Je hebt natuurlijk de koeling via de aanzuiglucht en externe koeling aan de buitenkant van de carbs. Dat zijn in deze wel 2 verschillende dingen. Maar of het wat uitmaakt??
Wellicht wel als je het vermogen en mengsel uitgebreid gaat meten op de rollenbank.
Ik verwacht niet dat externe rijwindkoeling van de carbs uitmaakt, zeker omdat nogal wat typen carburateur verwarming hebben door het koelsysteem.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY