na de Ds uit z’n winterslaap gehaald te hebben blijkt hij/zij achter hard geveerd te zijn ( zover je van vering kan spreken…....... )
wat kan het probleem zijn :
Ds meerdere keren in hoogste/laagste stand gezet: geen effect
goed verend (voor/achter) wegezet dus veerbolen lijkt me ook niet het probleem te zijn….................
wellicht doodpunt ontstaan daar hij/zij 6 mnd op bokjes heeft gestaan
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
gas in bol op?
Mijn gok is: een of beide veerbollen is gas kwijt geraakt.
Misschien is er een bol leeggelopen of membraam stuk. Zij veert namelijk op “lucht”, en als er geen “lucht” (gas eigenlijk) is, kan ze niet veren maar wel op hoogte komen.
Advies: bollen testen. Ik heb goede ervaring bij Blikwerk in Drachten, maar ook bij de bollentesters van de ds/id-club in Kudelstaart (beetje ver weg voor jou).
Doodpunt lijkt me onwaarschijnlijk.
Dat ze het nog deden toen je haar weg zette, is fijn. Maar het kan natuurlijk altijd stuk gaan. Je hoopt altijd dat ze net zo goed van de bokjes komt als ze er op ging, maar de tand des tijds werkt ook tijdens stilstand.
Iemand een andere gok?
Succes in elk geval!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Je hebt geen gok gedaan. In mijn ogen heb je het helemaal correct.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In mijn ogen ook.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
hahahah lachen…..
toen ik 1 van de achterveerbollen verwijderde ivm vervanging kon m’n verbazing niet op: tijdens het losdraaien bgon deze te lekken wat normaal is maar al vrij gauw moet dit ophouden.
terwijl het deze lekte ben ik maar door gegaan met het verwijderen
en wat schetste mijn verbazing: de bewuste bol “plaste” alles eronder (ongeacht welke kant ik de bol oprichte.
zag er komisch uit jammer dat ik het fototoestel niet bij me had want het had iets weg van manneke pis (maar dan in de vorm van een lhm-bol)
conclusie deze achterveerbollen zijn inderdaad overleden.
Ds veert weer als vanouds
Oh ja, nog fff een mededeling van DS geveerde aard
normaal gesproken zitten onder de DS berline achter veerbollen
met een druk van 26 bar maar nu komt het het gaat hier om GEDEELDE bollen wil je nu net zoals ik de goedkopere gelaste bollen
dan moet het 40 bar zijn ....
dit ivm met de kleinere diameter van het rubberen membraam
ik heb ooit eens 26 bar gelaste bollen onder m’n Ds geplaatst en was me van geen kwaad bewust daar de DS veerde prima alleen…........
als je optrok zakte de ds achter helemaal door en duurde dit enige tijd voordat de ds weer horizontaal reed….....
mischien gaat er bij sommige van ons een lampje branden daar hier al eerdere vragen over waren/ciculeerden
nu volgende week nog een 2e hands wiellagerblok ophalen dan kan ik er wel weer ffff tegenaan
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Wat je beschrijft over een “pissende” bol is standaard als het membraan een gaatje heeft.