Harm schreef:dat heb je mooi gefixt met de lampen en de bumper !!
Ziet er strak uit he
Alleen zijn de lampen iets smaller dan de oude lampen. Sluit dus niet aan alle kanten even lekker aan. En echt lekker af te stellen zijn ze geloof ik ook niet, maar dat fixen we wel
Verder was ik verbaasd dat de binnenste lampen dimlicht zijn, ik had eigenlijk verwacht dat de buitenste lampen dat deden
mooi hoor echt waar buitenlampen dim + stadslicht en de binnenste grootlicht toch?
zo was het bij mij wel… dat ze niet goed af te stellen zijn klopt ,hebben ze allemaal ,was bij de sport ook zo..
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Lijkt me dus dat de lampen bij jou verkeerd aangesloten zijn…
Nou… alleen de binnenste lampen zijn afstelbaar met een draaischroef, we hebben maar aangenomen dat die dan als dimlicht moesten werken
maar zoals al eerder gevraagt ga je de voorruit zelf doen en hoe doe je dat dan??
aangezien mijn voorruit ook moet gebeuren en heb ook al een andere staan
Die gaan we inderdaad zelf doen… ik denk dat we eerst de oude eruit halen en daarna de nieuwe erin zetten
Nee, ik heb een speciaal ruitensnijdinges liggen om de ruit eruit te snijden. Veel primer, kit en roestbehandeling, daarna de nieuwe erin… wordt een interessant karwei denk ik
Harm schreef:maar zoals al eerder gevraagt ga je de voorruit zelf doen en hoe doe je dat dan??
aangezien mijn voorruit ook moet gebeuren en heb ook al een andere staan
Die gaan we inderdaad zelf doen… ik denk dat we eerst de oude eruit halen en daarna de nieuwe erin zetten
Nee, ik heb een speciaal ruitensnijdinges liggen om de ruit eruit te snijden. Veel primer, kit en roestbehandeling, daarna de nieuwe erin… wordt een interessant karwei denk ik
Ook erg veel wegwerphandschoenen toegewenst, want het is naast erg duur ook afgrijselijk giftige bagger, die ruitenkit.
Ich bin ein Breaker
Re: Operatie Bodemloze Put. AKA BX 19 GTi 1987
Harm schreef:Het is weer eens tijd voor wat leuke doch nuttige dingen met betrekking tot mijn BX.
Een paar weken geleden hebben we al groot, en dan bedoel ik reusachtig, onderhoud gepleegd. Daar waren:
-luchtfilter
-brandstoffilter
-oliefilter
-olie
-koelvloeistof
-LHM
-versnellingsbakolie
-bougies
-2 uitlaatdempers
-5 veerbollen
Daar is niks reusachtigs aan. Gewoon een uitgebreide grote beurt. Wel goed om te deon.
Gr,
Marten
Re: Operatie Bodemloze Put. AKA BX 19 GTi 1987
mpostma schreef:Harm schreef:Het is weer eens tijd voor wat leuke doch nuttige dingen met betrekking tot mijn BX.
Een paar weken geleden hebben we al groot, en dan bedoel ik reusachtig, onderhoud gepleegd. Daar waren:
-luchtfilter
-brandstoffilter
-oliefilter
-olie
-koelvloeistof
-LHM
-versnellingsbakolie
-bougies
-2 uitlaatdempers
-5 veerbollenDaar is niks reusachtigs aan. Gewoon een uitgebreide grote beurt. Wel goed om te deon.
Gr,
Marten
Die versnellingsbakolie, moet dat nou om de 2 jaar vervangen worden of eigenlijk niet??
Re: Operatie Bodemloze Put. AKA BX 19 GTi 1987
voge schreef:
Die versnellingsbakolie, moet dat nou om de 2 jaar vervangen worden of eigenlijk niet??
Nee maar het mag uiteraard wel. In het onderhoudsboekje staat het zelfs helemaal niet meer.
Op peil houden is het minste wat je moet doen; dat controleer ik ong. jaarlijks als het er om andere redenen niet uit moet tenminste. Bakolie ruik je snel genoeg dus voor ongemerkte lekkage hoef je niet zo bang te wezen (voor lekkage zelf wel, want de lucht is echt vschrikkelijk ...)
Ich bin ein Breaker
Die lampen ga ik nog eens goed bekijken. Je kunt ze maar op een manier in elkaar zetten, en dan zitten inderdaad de stadslichten buiten. Maar, dan zijn alleen de binnenste lampen extra verstelbaar (dus los van de normale stelschroefjes) met een stelschroef.
We hebben dus maar aangenomen dat die verstelbare lampen de dimlichten zijn.
Ze kunnen volgens mij ook niet ondersteboven gemonteerd zitten, want dan zou het stadslichtje aan de bovenkant moeten hangen, en de stekkertjes ook.