Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nou ja, waard… Vandaag ben ik maar eens wat met het interieur gaan rotzooien. Wat ontbreken er een hoop schroefjes zeg, niet al het werk in het verleden is professioneel uitgevoerd. Verder een hele kluwe nutteloze draden eruit getrokken. Hup, weg met die zooi. Tijdens die werkzaamheden kwam ik erachter dat de bekleding nat was. Maar niet gewoon nat, nee… echt doorweekt. De bekleding is er nu dus ook uit en ligt te drogen in de berging en in de auto staat een kacheltje dat de auto naar tropische sferen brengt. Het lijkt erop dat de nattigheid begint in de isolatie tussen het dashbord en het schutbord, heeft iemand een idee waar die nattigheid vandaan kan komen?
De tellerbak heb ik gedemonteerd om naar de dagteller te kijken. Wederom ontbraken er een hoop schroeven en de tellerkabel zat niet vastgeklikt omdat dat niet kan, verkeerde tellerkabel lijkt het wel. Ook heeft iemand het rubber uit het schutbord waar de tellerkabel doorheen hoort te lopen voor het gemak maar weggelaten, waardoor er een gat van 3 cm doorsnee tussen de cabine en de motorruimte is. Het lijkt er overigens niet op dat bovengenoemde lekkage daar vandaan komt, het is aan de andere kant het natst.
Verder heb ik het gasklephuis afgesteld. Heerlijk zo’n primitieve injectie waar nog eens wat aan geschroefd kan worden. Het loopt nu wel beter, maar nog steeds niet goed omdat de motor echt op is. Maarja, ik zal toch naar de werkplaats toe moeten rijden om de motor te kunnen vervangen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Isolatie doorweekt? Grote kans dat je een of meerdere roestgaten in de paravanbak hebt. Controleer vooral onder de ruitepiesertankjes. Mijn Digit was zowel links als rechts rot, heb zelfs een keer een doorweekt zekeringenbord gehad, met als gevolg dat ik op een zondagochtend wakker werd omdat de luchthoorn stond te loeien en alles in de auto aan stond.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik had al even vluchtig in de paravanbakken gekeken. Zag er nog goed uit, maar ik heb nog niet onder de tankjes gekeken. Dat zal ik morgen of vrijdag even gaan doen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bij mij was heel de bijrijderskant nat met koelvloeistof, zelfs bij de achterbank was het nat. Blijkbaar behoorlijk lek gehad bij de kachelradiator. Of weet je al zeker dat het water is? Ik kwam er snel genoeg achter door even een heeeel klein beetje te proeven, je merkt het meteen als het geen water is .
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik weet niet hoe lang het daar al nat is, no way dat ik dat ga proeven Maar ik zal eens kijken of ik erachter kan komen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
haha, even je vinger erop en heel snel puntje van je tong erop en je weet het . Gebeurd wel vaker dat die radiator lekt.
Kachelradiator is inderdaad een goeie optie als het vooral aan bijrijderskant nat is… Maar iets simpels als uitgedroogde deurrubbers kunnen met het huidige weer ook voor flink wat nattigheid zorgen?! Kan uit je verhaal dan ook niet opmaken of het alleen de vloerbedekking is, of ook de stoelbekleding? Ik weet dat als ik vroeger door de wasstraat reed met mijn BX, of een fikse hoosbui meemaakte, dat ik een natte kont/broek had!
En dan kan ik me ook nog voorstellen dat-ie ergens bij het voorruit-rubber zou kunnen lekken, waardoor het water zelfs achter je dash langs naar beneden loopt?
Dan ga je (op de vloer of langs de voorruitranden) ook nog wel wat klagend metaal (roest) tegenkomen, vermoed ik?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het is alleen de vloerbedekking, de stoelen zijn droog. Ik denk niet dat het de kachelradiator is, het ruikt namelijk naar klef water.
Ik heb de paravanbak gecontroleerd, die ziet er goed uit. Ik verdenk de afdichting van de voorruit, maar ik hoop dat ik me vergis. De deurrubbers waren trouwens ook flink ranzig. Ik laat voorlopig de vloerbedekking er maar uit, misschien kan ik dan herleiden waar het vandaan komt.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik heb even geinformeerd naar dei D6A, die is niet 1,2,3 beschikbaar.
Wat je ook kunt doen is een 2 liter xantia/xm motor pakken, en daar dat hele stortkoker spulletje opschroeven.
Dan heb je een leuk motortje.
Test
Even om iets te leren, een stortkoker is een vuile gti met 122 pk toch?
Bart1989 schreef:Even om iets te leren, een stortkoker is een vuile gti met 122 pk toch?
Een vuile GTI heeft maar liefst 125 pk. De schone slechts 122 pk.
Het verschil in koppel is veel groter. 170 tegen 150 Nm.
Zo, dat koppel scheelt aardig
THNX!
Ja, en als je die stortkoker op een 2 liter schroeft, dan gaat het spulletje nog wat harder. In PK’s scheeld dat niet eens, maar in koppel gaat het dan nog een tandje hoger.
Test
knäckor schreef:Het is alleen de vloerbedekking, de stoelen zijn droog. Ik denk niet dat het de kachelradiator is, het ruikt namelijk naar klef water.
Ik heb de paravanbak gecontroleerd, die ziet er goed uit. Ik verdenk de afdichting van de voorruit, maar ik hoop dat ik me vergis. De deurrubbers waren trouwens ook flink ranzig. Ik laat voorlopig de vloerbedekking er maar uit, misschien kan ik dan herleiden waar het vandaan komt.
Als de voorruit ooit vervangen is - dikke kans dat dat ‘m is. Hij hoeft alleen maar onderaan iets in het hoekje te lekken. De naden rond de ruit (onder het rubber en tegen de ruit aan) afsmeren met transparante lijm is een tijdelijk lapmiddel maar dan weet je in iederr geval waar het in zit.
De doorvoer v/d kabelboom in de rechter A-stijl is ook berucht.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Misschien een afvoergootje verstopt, waardoor het water de auto binnen komt?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?