Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mijn auto is uitgerust met ruitensproeiers van een soort donkere kunststof, maar heb inmiddels ook stel mooie (?) verchroomde liggen.
Uit het onderdelenboek heb ik nummer ZC 9619 837 U opgeduikeld, er is maar een soort leverbaar geweest?
Hiermee samenhangend: heb ook matzwarte ruitenwisserarmpjes erop, en uiteraard ook chromen/glimmende liggen, hoe is het hiermee gesteld?
Met andere woorden: Wie weet hoe het eigenlijk hoort te zitten?
O ja, auto is Franse import van 1972/1973.
Totaal aantal Berichten: 586
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Vlietmansje,
Mijn DSuper van juni ‘72 is nog vrij origineel en heeft verchroomde sproeiers en zwartgelakte ruitjewisserampjes. Ik heb nog een ‘73 er sloper staan een DSpécial, ook met verchroomde sproeiers en zwarte ampjes. De RVS-wisseramrmpjes horen volgens mij bij een DS Pallas en en niet op een simpele en volkse DSuper. Een verschil tussen wijnboeren en champagneboeren of zoiets. Verder moet je monteren wat jij mooi vindt uiteraard .
GeraldDSuper schreef:Mijn DSuper van juni ‘72 is nog vrij origineel en heeft verchroomde sproeiers en zwartgelakte ruitjewisserampjes. Ik heb nog een ‘73 er sloper staan een DSpécial, ook met verchroomde sproeiers en zwarte ampjes.
Over smaak valt altijd te twisten, maar de combinatie van chroom sproeiers en matzwarte armpjes (en wisserbladen) vindt ik wel passen bij de DSuper.
De sproeierkoppen die er nu op zitten lijken een beetje op geschutskoepels zoals je op marineschepen voorop ziet.
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Volgens mij is een ID altijd met plastic sproeierkopjes en zwartgeverfde stalen ruitenwisserarmpjes geleverd, de verchroomde kopjes zijn DS items….
Mijn Super had zowel witgrijze plastic dopjes als zwarte armpjes, maar nu verchroomde dopjes en RVS armpjes.
Die plastic dingetjes willen nog wel eens afbreken helaas…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat er allemaal al te ontdekken is. Mijn break heeft zwarte (deels iets bruine ...) ruitenwisserarmen. En kunstof ruitensproeiers met een metalen pijpje erin. Toch eens opletten of dat bij ‘echte’ DSsen anders is.
break23m schreef:En kunststof ruitensproeiers met een metalen pijpje erin.
Dat zijn mijn geschutskoepels ...
Volgens mij heeft het meer met bouwjaren dan met onderscheid ID/DS of Pallas te maken.
Het zou me niets verbazen dat men bij citroën tegelijk met de overstap van rvs koplamplijsten en clignoteurs (3e Neus) naar kunstof ook is overgeschakeld naar plastic sproeiers en zwart gelakte ruitenwisserarmpjes. Mijn Super5 uit 73 had oorspronkelijk ook zwarte armen en plastic sproeiers, maar de DS 23 uit 75 van mijn pa ook.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
‘Geschutskoepels’ zijn voor de laatste bouwjaren, mooie verchroomde kapjes voor de eerdere typen.
Citroen!
Dus ik hoef me geen zorgen te maken over de originaliteit met m’n plastic geschutskoepels en zwarte ruitewisserarmen op m’n 73-er Pallas?
Totaal aantal Berichten: 15705
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Alleen als je dat erg graag wil
Erict schreef:Dus ik hoef me geen zorgen te maken over de originaliteit met m’n plastic geschutskoepels en zwarte ruitewisserarmen op m’n 73-er Pallas?
Geen zorgen maken, maar op een ‘73-er Pallas horen RVS ruitewisserarmen.