Hee Wouter! Jij ook hier!
Ik ben het, Alex Verwaijen.
Hoi Alex,
Ik had meteen door dat jij het was . Toen je meldde dat je een Digit hebt, heb ik meteen naar je profiel gekeken, en zag dat jij het bent.
Ik heb me trouwens al een tijdje geleden aangemeld op dit forum, maar het komt er steeds niet van om hier wat te posten. Ik zit namelijk naast BXNL en Klets-BX (beide van Yahoogroups), nog op enkele Franstalige BX-forums:
Au volant de la BX 19 GT http://membres.lycos.fr/bx19gt/phpBB2/
Planète Citroën http://www.planete-citroen.com/phpBB2/index.php
Forum BX World http://www.yaronet.com/forum.php?s=432
Het BX-topic op http://www.forum-auto.com (LET OP: reeds 320 pagina’s met BX-praat!!) http://www.forum-auto.com/sqlforum/section1/sujet32308.htm
Ik heb er bijna een dagtaak aan om alles te volgen op al deze forums… Vandaar dat het er ff niet van kwam om hier eens ff een kijkje te gaan nemen.
Ga er dus ook vanuit dat ik niet elke dag op dit forum te vinden zal zijn, aangezien het hier nogal rustig is vergeleken met de Franse forums (maar das logisch, aangezien er meer Fransen dan Nederlanders zijn….)
Gaat onze meet van 20 mei nog door? Vergeet dan niet een flowmeter mee te nemen, de mijne is ook stuk dus ik wil er op studeren
Euhm, ik had toch vrijdag 21 mei gesmst…? Donderdag moet ik namelijk werken en vrijdag ben ik vrij.
Ik neem dan zeker een van m’n reserve-flowmeters mee
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Toffe links! Zal er zelf niet posten want ik schaam me voor mij frans. Ben nu wel aan het zoeken naar engelstalige fora.
Goed, 21 mei dus. Maar liefst een beetje vroeg
Een vriendin is jarig.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Hallo Wouter.
Ik zie dat je 3 BXen bezit,wees nu eens eerlijk en vergelijk die 16TRS eens met die andere 2.waar stuurbekrachtiging en betere stoelen inzit.
Want ik vind een BX zonder stuurbekrachtiging duidelijk beter op de weg
blijven en niet zo in soorvorming zoeken.want eenCitroënhoort dat
niet te doen.
Ps.Ik rijd nu met een rollator met het bordje 2CV6 club eraan hangen
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gerard Maas schreef:winnetou schreef:dat Peugeot aan Citroën nog de ruimte geeft voor de doorontwikkeling van haar hydraupneumatische systemen en Citroën als apart merk in de markt probeert te plaatsen.
Maar er is van de 4 modellen GS,DS,CX,enSM alleen nog de C5 over en
hoe lang zal dat stand houden.Bij veel mensen heeft het nog steeds die
herrinnering aan die eerste dssen die ook echt niet best warenEdit by Lelijke Eend: quote gefixt
Kom kom Gerard, positief denken!!! Ik ben het wel met je eens hoor, maar wat ik met mijn stukje wilde zeggen is dat we blij mogen zijn dat er uberhaupt nog een bolletjes-citroen bestaat. Was Peugeot er niet ingesprongen, dan waren de GS en de SM de laatste modellen geweest. Citroen ging immers zo’n beetje failliet aan de ontwikkeling van de CX..?..
Maar jammer is het inderdaad wel. De Xsara hadden ze best hydropneumatiek kunnen geven, desnoods het wat eenvoudigere systeem zoals dat in de BX werd gebruikt. Wat mij betreft een gemiste kans, ook al vind ik de Xsara niet echt bijzonder (maar ook niet lelijk of zo!...)
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Ze zijn bijna failliet gegaan aan in 1jaar de gs en de sm en het jaar daarna de cx te ontwikkelen,dat werd te veel van het goede,want zoals iedereen weet,moeten de meste mensen eerst aan het model wennen voor het echt verkocht werd.
Gerard Maas schreef:Ze zijn bijna failliet gegaan aan in 1jaar de gs en de sm en het jaar daarna de cx te ontwikkelen,dat werd te veel van het goede,want zoals iedereen weet,moeten de meste mensen eerst aan het model wennen voor het echt verkocht werd.
Zeker een Citroën!
Bovendien moest de CX eigenlijk met wankelmotor op de markt komen,
maar door tijd(=geld)sgebrek is er een gewone motor ingekomen.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gerard Maas schreef:Ze zijn bijna failliet gegaan aan in 1jaar de gs en de sm en het jaar daarna de cx te ontwikkelen,dat werd te veel van het goede,want zoals iedereen weet,moeten de meste mensen eerst aan het model wennen voor het echt verkocht werd.
En vergeet Project F niet. Naar mijn idee de grootste fout na F was om de SM te ontwikkelen, want Citroen had een middenklasser (GS) nodig en een opvolger van de DS. Geen SuperCruiser.
Maar ik ben wel blij dat ie er is… Een van de mooiste auto’s die er bestaan.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
project f was toch de opvolger van de DS?
Zullen we het zo zachtjes aan….weer eens over een BX gaan hebben ?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Bram schreef:Zullen we het zo zachtjes aan….weer eens over een BX gaan hebben ?
Helemaal geen moeite mee, maar ik wil Rocco toch niet met die vraag laten zitten
Project F was bedoeld om het gat tussen de Ami en DS op te vullen. Toen Renault de 16 op de markt bracht werd het afgeschoten omdat ze teveel op elkaar leken. Het was een enorme financiele klap.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Gerard Maas schreef:Hallo Wouter.
Ik zie dat je 3 BXen bezit,wees nu eens eerlijk en vergelijk die 16TRS eens met die andere 2.waar stuurbekrachtiging en betere stoelen inzit.
Want ik vind een BX zonder stuurbekrachtiging duidelijk beter op de weg
blijven en niet zo in soorvorming zoeken.want eenCitroënhoort dat
niet te doen.
Ps.Ik rijd nu met een rollator met het bordje 2CV6 club eraan hangen
Hoi Gerard,
Mijn 16TRS heb ik alleen vanuit Twente naar mijn stalling in Breda gereden (ongeveer 200 km). Verder heb ik nooit in een BX zonder stuurbekrachtiging gereden… Ik kan dus helaas niet de vergelijking maken.
Ik heb echter totaal geen problemen met spoorvorming trouwens, ook niet echt wanneer ik 180 km/h met de GT rijd… ops:
De discussie over een BX met of zonder stuurbekrachtiging is al vaker gehouden. Ik prefereer echter een BX met stuubekrachtiging.
Maar goed, om het nog even on-topic te houden: ik ben dus wel van mening dat de BX binnen bepaalde kringen een klassieker aan het worden is. Dit zal echter in Nederland eerder gebeuren dan in bijvoorbeeld Frankrijk. Wij lopen een stuk voor op andere landen wat betreft het toekennen van de titel ‘klassieker’ (zo lijkt het mij althans).
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Mooi, om te zien dat de meesten toch gaan voor de bx als klassieker.
Helaas heb ik geen bx meer
Maar ben nog steeds gek van die dingen en als het geld er is dan komt er weer eentje bij over een paar jaartjes of zo, denk dat dat ook steeds meer zal gaan gebeuren, liefhebbers die eentje voor de zondagen erbij gaan hebben.
Die mij maar een 14 nix
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
..En vinden jullie de BX ook niet vooral een ontzettend KARAKTERISTIEKE auto? Ik bedoel, men vindt ‘r prachtig, of spuuglelijk, of apart, maar nooit gewoontjes. Eigenlijk een zelfde soort schoonheid wat oude Saabs ook bezitten. Zoals iemand wel eens zei: mooi van lelijkheid. Klinkt misschien raar, maar zo denk ik er ook wel eens over. Er zijn momenten dat ik uit het raam vol verliefdheid naar die knalrode dame voor de deur kijk en kan blijven kijken. En op andere momenten vind ik ‘r eigenlijk een ontzettende blokkendoos, zo vierkant.
Volgens mij heeft Citroen nog nooit zo’n controversieel ontwerp gehad. De BX is wat dat betreft volgens mij echt een unieke Citroen. Wat vinden jullie? Is ze mooi? Is ze lelijk? :
Klopt wel,
van die lelijkheid.
het is door het vreselijke uitzicht van onze XM,
dat ik er van ben gaan houden.
bij de CX was het net zo.
Ook eenden vond ik lelijk…
Maar da’s niet bij alle merken zo,
getuige mn zure gezicht wanneer er een b*w voorbijvliegt.
winnetou schreef:..En vinden jullie de BX ook niet vooral een ontzettend KARAKTERISTIEKE auto?
Vooral die BX’en die opeens gaan praten….
Moet je ze horen over de Xantia…. ops: