Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Revi schreef:
En anders voor de voorbereidingen maar eens naar het Noorden rijden!
Wat heb je in je koffie???
Alleen een beetje suiker!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
patje74 schreef:...een stift er in. (ze zijn nog gewoon leverbaar omdat de wagens die gekeurt zijn voor de afschafdatum nog gewoon zo’n stif mogen houden)
Het is alweer een onderwerp van een tijdje geleden, maar bedoel je dat auto’s die al voor het verbieden van de stift LPG hadden, die installatie gewoon mogen houden, zonder problemen bij APK en steekproef e.d.?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat klopt als een zwerende vinger!
Je mag alleen geen stift als het een nieuwe installatie betreft.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
patje74 schreef:Dat klopt als een zwerende vinger!
Je mag alleen geen stift als het een nieuwe installatie betreft.
Da’s mooi, bedankt voor de reactie. Nu maar op zoek naar eentje waar het al jaren in zit…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
swiersma schreef:patje74 schreef:Dat klopt als een zwerende vinger!
Je mag alleen geen stift als het een nieuwe installatie betreft.Da’s mooi, bedankt voor de reactie. Nu maar op zoek naar eentje waar het al jaren in zit…
Waarom? Er is niets mis met een koelvloeistofsysteempje hoor! Ik kon de laatste winter bij -23 gewoon op LPG starten.
Ik heb nu LPG in mijn GS, door dezelfde man als bij Patje gedaan ... alleen is er tijdens het testritje een ongelukje gebeurd ... zie ander topic.
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
aan wat voor prijscategorie moet je ongeveer denken bij inbouw van LPG in een GS? En zou dat voor een watergekoelde, nieuwere auto veel duurder zijn?
voge schreef:aan wat voor prijscategorie moet je ongeveer denken bij inbouw van LPG in een GS? En zou dat voor een watergekoelde, nieuwere auto veel duurder zijn?
Daar ben ik ook wel eens geïnteresserd in.
Wat heb jij, Patrick, zoal zelf gedaan?
En op welke punten heb je dan een kostenbesparing gemaakt?
Alvast dank voor de info, die overigens ook ge-PB’d mag worden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
XBXG schreef:voge schreef:aan wat voor prijscategorie moet je ongeveer denken bij inbouw van LPG in een GS? En zou dat voor een watergekoelde, nieuwere auto veel duurder zijn?
Daar ben ik ook wel eens geïnteresserd in.
Wat heb jij, Patrick, zoal zelf gedaan?
En op welke punten heb je dan een kostenbesparing gemaakt?Alvast dank voor de info, die overigens ook ge-PB’d mag worden.
Er zijn verschillende mogelijkheden, maar da’s een heel verhaal, en ik ga nu naar bed…. (voor zolang dat ook maar weer duren mag…)
We MSN-en nog wel even deze week.
voge schreef:aan wat voor prijscategorie moet je ongeveer denken bij inbouw van LPG in een GS? En zou dat voor een watergekoelde, nieuwere auto veel duurder zijn?
Serge, Dat ligt helemaal aan het auto. Als je denkt aan je 14? Die zal lekker goedkoop zijn(750 EUR?). Want bij de GS is het meer werk, juist vanwege de luchtkoeling. Echter, met systemen op injectie auto’s met elektronische lambda regelingen wordt het weer een stuk duurder. De modernste systemen gaan zo vanaf 1800 EUR, maar dan heb je wel een systeem dat net zo mooi werkt als een modern benzine inspuitsysteem.
Dacht helemaal niet echt aan een auto eigenlijk. Was gewoon benieuwd in welke orde van grootte ik dat moest zien. (En de 1.4 is ‘t in deze staat nog even niet waard ben ik bang, blokje met 230.000km nog op lpg zetten is vast niet zo verstandig )
LPG
Hallo,
Ik weet dat ik met een Saxo niet thuis hoor bij de GS(A) kenners, maar heb wel een leuke ervaring met lpg-inbouw in m’n Saxo. Ik bedoel maar kan ook als tip dienen, je weet nooit. Ik wilde vorig jaar in m’n Saxo 1100
gas laten inbouwen en heb her en der wat info ingewonnen. Het vreemde was dat ik op een gegeven moment voor ruim 2000 euro een G3 installatie bij een bedrijf in Eindhoven kon laten inbouwen. Ik wilde eigenlijk terecht bij een station in de buurt en kreeg bij een garage in Rijswijk (ZH) te horen dat voor de Saxo 1100 (2002) nog geen certificering was afgegeven. De een zegt dus kom maar en de ander zegt het kan (nog) niet. Toen heb ik Eurogas in Zeewolde zelf maar gebeld. Ik kon toen daar de installatie laten inbouwen tegen zelfs iets lagere kosten als bij het station in Eindhoven. Ik heb dat laten doen in sept. 2005. Alles moest gecallibreerd worden, omdat zij dit type nog niet eerder hadden gehad. Voor de duidelijkheid: Ze zijn een teststation en krijgen dus auto’s die of nieuw op de markt zijn of types die nog niet op gas staan.
Ik werd er keurig geholpen o.a. door iemand die ook oldtimer had.
Bij het brengen werd mij de apparatuur getoond welke ingebouwd zou worden en kon ik een tank uitkiezen. 2 dagen later kon ik de Saxo ophalen en kreeg ik een ruime uitleg wat er allemaal gebeurt was.
Ben d’r heel tevreden over. Dus misschien is dit ook een tip voor andere Citroëns. In mijn geval bleek het extra voordelig, omdat de wegenbelasting gelijk aan die van benzine blijft tw. 15 euro per maand.
Sterkte met de GS-en.
PS heb er zelf 3 gehad en denk er met weemoed aan terug. Wie weet ooit…..
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Met “inbouw kan niet” bedoeld men in jouw geval dat inbouw met G3 certificering niet mogelijk is. Iets dat voor GS/A’s niet van toepassing is. DIt zou in jouw geval betekenen dat de houderschapsbelasting bijzonder hoog zou worden. Maar inbouw was natuurlijk wel mogelijk! Dat is (vrijwel) altijd mogelijk.
In mijn geval betekende “inbouw kan niet” echt dat ze het niet konden of eigenlijk niet wilden.
Mijn LPGS is inmiddels gereed en rijdende ... tevreden ben ik echter nog niet maar dat komt
a) omdat ik op LPG toch een beetje veel verbruik 1:7 (ipv 1:10 op benzine), dat moet dus nog even goed afgesteld worden.
b) de rdw heeft ‘t afgekeurd op wat papierlijke zaken, de oplossing met het waterreservoir vonden ze prima!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS