Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ja er wordt dan wel rustig gereden met die diesel. 110 op de snelweg enzo. hij begint ook al aan zijn einde te komen, helaas moet er te veel aan gedaan worden dus nog oprijden tot de apk
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Met mijn Digit haalde ik van de zomer 1 op 12, dat was het gemiddelde van veel stad, nogal wat snelweg en veel provinciale weg. Ben het nu weer aan het meten, rijd nu echt niet zuinig (af en toe vol optrekken, soms 140 op de snelweg).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Zojuist gecheckt:
716 kilometer op 39 liter = 1 : 18,3
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:Zojuist gecheckt:
716 kilometer op 39 liter = 1 : 18,3
Netjes. Vanavond 802/56 = 1 : 14.3 oid, met de turbod break.
Ich bin ein Breaker
Was wel even schrikken dat de meter meteen op NUL! sprong toen hij de R naderde.. toch wel met een beetje zweet in m’n handen doorgereden naar ‘t tankstation en toen bleek er dus nog 15 liter in te zitten…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Waar maken jullie je druk over… Ik rijd soms best lang (50 KM of zo) op reserve. Heb een jerrycan met benzine achterin.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Waar maken jullie je druk over… Ik rijd soms best lang (50 KM of zo) op reserve. Heb een jerrycan met benzine achterin.
Tja, als je niet weet hoeveel de ‘reserve’ is en het metertje acuut besluit om van “R” helemaal naar nul te springen… dan schrik je wel even.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
mpostma schreef:Grofweg.
oude 14 (t/tm type 2) had 44 liter,
Latere 14 + overig had 52 minimaal liter.
gti/16v/tzd/tzi 66 liter. Bij deze modellen ziter nog een extra tankje opgenomen in de vulslang van 14 liter.Benzinelampjes gaan vrijwel nooit stuk omdat ze zelden branden (of het moet een LPG bak geweest zijn van iemand die voortdurend met lege tank rondreed). Zet gewoon een tankje achterin en rijd net zo lang door totdat het lampje brandt. Dan staat de wijzer ook al diep in het rode gebied.
heee!!
laat ik nou een 66 l tank onder m’n C15 willen bouwen!!
dat zal dan wel moeilijker gaan dan ik gedacht had.
de vulslang van de C15 zit op een andere plek dan de BX.
mmm. nog maar ‘ns overpeinzen dan…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
hugo schreef:mpostma schreef:Grofweg.
oude 14 (t/tm type 2) had 44 liter,
Latere 14 + overig had 52 minimaal liter.
gti/16v/tzd/tzi 66 liter. Bij deze modellen ziter nog een extra tankje opgenomen in de vulslang van 14 liter.Benzinelampjes gaan vrijwel nooit stuk omdat ze zelden branden (of het moet een LPG bak geweest zijn van iemand die voortdurend met lege tank rondreed). Zet gewoon een tankje achterin en rijd net zo lang door totdat het lampje brandt. Dan staat de wijzer ook al diep in het rode gebied.
heee!!
laat ik nou een 66 l tank onder m’n C15 willen bouwen!!
dat zal dan wel moeilijker gaan dan ik gedacht had.
de vulslang van de C15 zit op een andere plek dan de BX.mmm. nog maar ‘ns overpeinzen dan…
Je zou natuurlijk altijd de laadruimte vloeistofdicht kunnen maken
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Alcyone schreef:Waar maken jullie je druk over… Ik rijd soms best lang (50 KM of zo) op reserve. Heb een jerrycan met benzine achterin.
Simpel. Ik doe niet aan benzinebommen.
Ich bin ein Breaker
wat voor tank zit er in een tri dan? Met een volle tank rijd ik meestal niet meer dan 450 km, heel soms haal ik eens de 480 a 500?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik heb gister de tank van de gti moeten vullen 64 liter a 1,28€ voor euro 95 echt een kapitaal. (schandalig waarom moet de auto toch de melkkoe van de NL regering zijn )
positieve viel te melden dat ik 1 op 12.7 heb gereden met mijn GTI de actieradius is geweldig
wat een fijne auto ben er echt blij mee
Alcyone schreef:Waar maken jullie je druk over… Ik rijd soms best lang (50 KM of zo) op reserve. Heb een jerrycan met benzine achterin.
Je zegt het zelf al, je hebt een jerrycan benzine achterin. Robin heeft een 19TD. Als je bij diesel de tank leeg rijdt kan je er echt niet effe 5 liter in pleuren, want geheid dat ie niet start. Eerst moet je het hele systeem door laten lopen, zodat er helemaal geen lucht meer in zit. Ik kan me goed voorstellen dat het zweet je uitbreekt wanneer die meter op 0 staat. sterker nog, ik weet er alles van.
deur63 schreef:Alcyone schreef:Waar maken jullie je druk over… Ik rijd soms best lang (50 KM of zo) op reserve. Heb een jerrycan met benzine achterin.
Je zegt het zelf al, je hebt een jerrycan benzine achterin. Robin heeft een 19TD. Als je bij diesel de tank leeg rijdt kan je er echt niet effe 5 liter in pleuren, want geheid dat ie niet start. Eerst moet je het hele systeem door laten lopen, zodat er helemaal geen lucht meer in zit. Ik kan me goed voorstellen dat het zweet je uitbreekt wanneer die meter op 0 staat. sterker nog, ik weet er alles van.
Inmiddels heb ik er geen last meer van aangezien de brandstofmeter het in zijn geheel begeven heeft, en als ‘ie het wel doet lijkt het meer op een funky disco met een zwiepende meter en een knipperende reservetank-lamp.
Nu tank ik gewoon om de 700 kilometer, wat dan ook weer een beetje rekenwerk is aangezien de dagteller het begeven heeft. Maar de verlichting bij de dagteller had het toch al begeven, dus dat geeft niet. Misschien dat die verlichting het begeven heeft omdat de snelheidsmeterkabel het aan het begeven is?
Ik heb zo’n gevoel dat ik binnenkort mijn dash maar eens open moet schroeven
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:deur63 schreef:Alcyone schreef:Waar maken jullie je druk over… Ik rijd soms best lang (50 KM of zo) op reserve. Heb een jerrycan met benzine achterin.
Je zegt het zelf al, je hebt een jerrycan benzine achterin. Robin heeft een 19TD. Als je bij diesel de tank leeg rijdt kan je er echt niet effe 5 liter in pleuren, want geheid dat ie niet start. Eerst moet je het hele systeem door laten lopen, zodat er helemaal geen lucht meer in zit. Ik kan me goed voorstellen dat het zweet je uitbreekt wanneer die meter op 0 staat. sterker nog, ik weet er alles van.
Inmiddels heb ik er geen last meer van aangezien de brandstofmeter het in zijn geheel begeven heeft, en als ‘ie het wel doet lijkt het meer op een funky disco met een zwiepende meter en een knipperende reservetank-lamp.
Nu tank ik gewoon om de 700 kilometer, wat dan ook weer een beetje rekenwerk is aangezien de dagteller het begeven heeft. Maar de verlichting bij de dagteller had het toch al begeven, dus dat geeft niet. Misschien dat die verlichting het begeven heeft omdat de snelheidsmeterkabel het aan het begeven is?
Ik heb zo’n gevoel dat ik binnenkort mijn dash maar eens open moet schroeven
Ik heb nog een Dash liggen met goed werkende benzinemeter van Veglia, PB me maar als je interesse hebt !