Mijn vaste garage raadt mij nu dringend aan om mijn ID19B te reviseren.
Chassis is prima, 2de neus, LHM, dus revisren die techniek. Voor ca. 3500 euri is ie weer top, want nu is ie “moe”.
Vervolgens verdient ‘t plaatwerk de nodige aandacht…
Dus.., na 8 jaar afscheid nemen of investeren…
Wie weet raad?
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: dilemma: reviseren of ...
id19b1966 schreef:Mijn vaste garage raadt mij nu dringend aan om mijn ID19B te reviseren.
Chassis is prima, 2de neus, LHM, dus revisren die techniek. Voor ca. 3500 euri is ie weer top, want nu is ie “moe”.
Vervolgens verdient ‘t plaatwerk de nodige aandacht…
Dus.., na 8 jaar afscheid nemen of investeren…
Wie weet raad?
Wat houdt dat werk voor de 3500 euro dan in? En wie is jouw vaste garage?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
motor, bak, dynamo, waterpomp, koppeling, ...
bij garage Renard
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
id19b1966 schreef:motor, bak, dynamo, waterpomp, koppeling, ...
bij garage Renard
Voor 3500 euro kun je onmogelijk een complete motor en bak revisie uitvoeren. Alleen een bakrevisie kost je al minimaal 1500 euro. Dan komt en en uitbouw er nog bij….. Een blok revisie kost ook al 2000 euro, ex een koppeling en de in en uitbouw….
Dus, heb je op papier staan wat er dan precies gaat gebeuren voor die 3500 euro? Nieuwe zuigers, nieuwe cilinderbussen, al het lagerwerk, koprevisie, nieuwe baklagers, nieuwe synchromeshringen, nieuwe differentieellagers en assen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
doen dus die revisie?
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Wel doen, als je de auto het waard vindt, maar laat inderdaad van tevoren goed vastleggen wat je voor geld gaat krijgen. Dit om geleuter achteraf en teleurstelling c.q. fors bijbetalen te voorkomen.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
id19b1966 schreef:doen dus die revisie?
Laat eerst maar eens héél goed op papier zetten wat ze gaan doen, en welke garantie je krijgt. Laat ook vastleggen dat je eerst toestemming moet geven als ze die 3500 euro gaan overschrijden.
Maar, nogmaals: 3500 voor een complete bak en motorrevisie Dat klinkt té mooi om waar te zijn
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Renard doet fixed price echt fantastisch werk! Maar…, toch die (eeuwige) twijfel).
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
id19b1966 schreef:Renard doet fixed price echt fantastisch werk!
Er gaan andere verhalen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
over elke garage circuleren goede en slechte verhalen, mijn ervaringen met Renard zijn zeer positief!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Lastig hè? Paar jaar terug de longerons gerepareerd, zit ik nu met gaten in de bodem. Al ‘t ijzer onder de achterzijruiten 10 jaar terug gerepareerd, anderhalfjaar terug ‘t zelfde, maar dan aan de buitenkant. En nu begint de binnenkant dus weer. Aaarrrgghh.
Dus de vraag: wil je DS rijden? Dan kun je net zo goed je eigen auto weer in orde laten maken. Weet je tenminste wat je hebt.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
id19b1966 schreef:doen dus die revisie?
Doorrijden tot de koppeling het begeeft, dan pas besluiten bij welke garage je klant blijft/wordt.
Alle DS-sen zijn beetje moe, rijd maar eens met een nieuwe
En verder:
Als je overschot aan €€‘s wilt wegwerken zijn er wel andere oplossingen
sowieso ben ik wel nieuwsgierig op basis waarvan de garage dit aanraadt? Dat is een degelijk zakelijk inzicht, maar ook echt nodig?
vind je het zelf ook?
.komma
Je hebt het over een revisie en het plaatwerk dat er aan zit te komen.
Ik zou eerst een kostenplaatje maken van alles wat je aan de auto wilt (laten) doen en hierbij vooral in het achterhoofd houden dat je onverwachte zaken tegenkomt en daarom meer kwijt kan zijn dan je vooraf dacht.
Vervolgens bekijken of en wanneer je de zaken uit wilt laten voeren, want al met al zal er best een hoop geld in gaan zitten. Dit kan best leiden tot een meerjarenplan. Niet alles wat je aan de auto wilt doen zal per direct noodzakelijk zijn.
Maar het argument de garage vindt dat m’n ID gereviseerd moet worden kan nooit de doorslag geven. Jij als vaste berijder van de ID weet zelf het beste hoe zij rijdt en wat er eventueel aan mankeert. De garagist verdient z’n brood met het sleutelen aan je auto en kijkt er met een heel andere bril tegenaan.
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ik heb ook zeer goede ervaringen met René en Nard, het is dat ik niet meer in de buurt woon maar anders was ik er nog steeds klant. Ook hun manier van werken en goede prijs/kwaliteit verhouding sprak mij altijd aan. Ik denk dat hun inzichten in techniek etc. zeker op erg veel kennis gebaseerd zijn, maar inderdaad: Bepaal zelf of je het waard vind en spreek iets af wát er gaat gebeuren aan je wagen.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Erict schreef:Je hebt het over een revisie en het plaatwerk dat er aan zit te komen.
Ik zou eerst een kostenplaatje maken van alles wat je aan de auto wilt (laten) doen en hierbij vooral in het achterhoofd houden dat je onverwachte zaken tegenkomt en daarom meer kwijt kan zijn dan je vooraf dacht.
Vervolgens bekijken of en wanneer je de zaken uit wilt laten voeren, want al met al zal er best een hoop geld in gaan zitten. Dit kan best leiden tot een meerjarenplan. Niet alles wat je aan de auto wilt doen zal per direct noodzakelijk zijn.
Maar het argument de garage vindt dat m’n ID gereviseerd moet worden kan nooit de doorslag geven. Jij als vaste berijder van de ID weet zelf het beste hoe zij rijdt en wat er eventueel aan mankeert. De garagist verdient z’n brood met het sleutelen aan je auto en kijkt er met een heel andere bril tegenaan.
Helemaal mee eens! Lees dit topic http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192394 eens over wat er zoal nog meer bij kan komen, wat dan toch meteen gedaan moet worden omdat je er dan nog goed bij kan.
Kostenplaatje én kostenplanning (lees kostenspreiding) bepaalt jouw beslissing voor het dilemma. Probeer de emotionele binding met de DS niet mee te rekenen, of alleen doorslaggevend bij blijvende twijfel.
Succes!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!