Ja Bram! vanavond ff langs mijn (nieuwe) huis! kunnen we ff die lijsten passen!
En natuurlijk De Bijna Xantia even keuren
René van Maren schreef:Bijna Xantia
:20
Tistochzo?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hallo,
op pagina 5 hadden jullie het erover of een zx of xantia blok in een bix zou passen.
stond een keer een kranten artikel in de krant “bx`en zijn eigenlijk niet duur genoeg”.
dit artikel ging over bx`en hoe goed ze zijn etc.
ten slottte vertelde de bx eigenaar met trots dat hij met kleine aanpassingen een 2.1L turbo diezel blok uit een XM erin heeft gezet
dat wil zeggen het past met kleine aanpassingen en je hebt ipv 90 pk 110 pk
toch leuk dacht ik.
wat ik me dan afvraag: “zou een 2.0 L tc turbo blok er dan ook in passen ???
zou ook wel leuk zijn 150 pk en ja ik weet de Bx 16V heeft 160 pk standaard.
wat denk ik niet lukt en dat is opzich wel jammer om er een 3.0L V6 XM blok in te leggen anders wel een leuk projectje om een keer uit te proberen.
De snelste BX 194 pk standaard
jullie reactie is ???
mvg Daan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:hallo,
op pagina 5 hadden jullie het erover of een zx of xantia blok in een bix zou passen.
stond een keer een kranten artikel in de krant “bx`en zijn eigenlijk niet duur genoeg”.
dit artikel ging over bx`en hoe goed ze zijn etc.
ten slottte vertelde de bx eigenaar met trots dat hij met kleine aanpassingen een 2.1L turbo diezel blok uit een XM erin heeft gezetdat wil zeggen het past met kleine aanpassingen en je hebt ipv 90 pk 110 pk
toch leuk dacht ik.wat ik me dan afvraag: “zou een 2.0 L tc turbo blok er dan ook in passen ???
zou ook wel leuk zijn 150 pk en ja ik weet de Bx 16V heeft 160 pk standaard.
wat denk ik niet lukt en dat is opzich wel jammer om er een 3.0L V6 XM blok in te leggen anders wel een leuk projectje om een keer uit te proberen.
De snelste BX 194 pk standaardjullie reactie is ???
mvg Daan
mijn reactie… een V6 lijkt me echt ultra.. zo’n heerlijke V6 grom uit een BX…
McDean schreef:dit artikel ging over bx`en hoe goed ze zijn etc.
ten slottte vertelde de bx eigenaar met trots dat hij met kleine aanpassingen een 2.1L turbo diezel blok uit een XM erin heeft gezet
Dat is de BX Turbo D12 van Marten Postma, die ook hier op het forum zit
McDean schreef:wat ik me dan afvraag: “zou een 2.0 L tc turbo blok er dan ook in passen ???
Ook dat is al gedaan
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zo…..ben weer thuis.
De heenreis ging een stuk slechter dan de terugreis
De intercity had op A’dam centr. een *technisch probleem*...waardoor hij bijna 20 minuten vertraging had…..wel 4x sprak de machinist ons toe dat het hem zeer speet en hij zou proberen om het in te halen.
Bij Amersfoort deelde hij mede dat er door de vertraging nu een Stoptrein voor hem zat waardoor hij niet op snelheid kon komen (je kon de schaamte aan hem horen)....ik zei nog tegen een jongen die voor me zat….*Nou, passeer die rottrein dan*....waarop die jongen zei….maar dat kunnen treinen niet…..Oh nee, zei ik…..hij kan die slak voor hem gewoon even op een zijspoor laten zetten….. toch ?
Enfin….bij Meppel gebeurde dat inderdaad…we passeerden die trein, waarop de machinist zei : ....Zojuist hebben wij de stoptrein gepasseert….waardoor ik nu snelheid kan maken.
(die jongen zei verder niks meer tegen mij)
De BX heb ik tijdens de 144 km’s even goed *uitgeprobeert*.....ook even bij een tankstation NA 100 km’s gestopt en 2 standen hoger gezet ...en eronder gekeken.
Als het ECHT waar is (ik houd voor de zekerheidmaar even een slag om de arm).... dan is dit de eerste DROGE BX sinds zeker een jaar of 10
Geen Druppel te zien….de carterpan is wat roestig maar kurkdroog…..ook bij het subframe geen druppels te zien….wat ik vorige week na de proefrit ook al constateerde…..net als bij de wielen, retourslangen e.d.
Qua rijden…...ik hoor nu voor het eerst de Turbo zachtjes loeien tijdens accelereren....minder dan bij de Xantia TD, maar toch…..dat klinkt heel mooi
V.w.b. de motor…hij loopt stationair 950 rpm bij warme motor….dat laat ik even afstellen bij de dieselspecialist op 800 rpm.
Verder kan ik er echt niks aan ontdekken…alles werkt.
V.w.b. de km.st…....die was : 333.394….dus net te laat voor de foto op 333.333.
Nu snel even naar de Kijkshop….voor speakers in de deuren en voor achterin….ik zag dat de vorige eigenaar al keurig dikke draden naar achteren heeft aangelegd met 2 stekkers zodat je de hoedenplank er snel uit kunt halen…..dus die bouw ik meteen even in.
Foto’s komen later nog.
Bram schreef:....de carterpan is wat roestig maar kurkdroog…..
Och, gewoon een beetje olie op smeren, roest het voorlopig niet verder
Van harte met je aankoop, ben benieuwd naar de foto’s!!
En zet er nou originele wieldoppen op, dan is het een prachtbak
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Bram schreef:Als het ECHT waar is (ik houd voor de zekerheidmaar even een slag om de arm).... dan is dit de eerste DROGE BX sinds zeker een jaar of 10
Gefeliciteerd Bram!! Je hebt er ook hard je best voor gedaan!! Je moet dus nog oppassen voor je subframe, bij zo’n droge BX!!! Ik denk dat je dieselspecialist niet zal weten wat ‘ie ziet
Heel veel fijne en veilige kilometers met je TZD T Toegewenst Bram!! Hoop dat je deze over de 400.000 zet
Groeten,
Serge.
P.S.
kom je nou ook naar de ‘meeting’ op 4 juni???
En niet ff komen showen??
lekker dan
XBXG schreef:Van harte met je aankoop, ben benieuwd naar de foto’s!!
En zet er nou originele wieldoppen op, dan is het een prachtbak
Ehh…..ik ben een beetje eigenwijs dan, want ik heb dezelfde doppen als op de ZX gekocht
Zo ziet hij eruit na een grondige wasbeurt in de wasstraat.
Zie je ook die verkleuring van de spatbordrand ?
Ik zal er even wat verf in de juiste kleur voor halen en het bijtippen.
Verder ga ik me nu vooral met het technisch onderhoud bezighouden…...uiterlijk vind ik het voorlopig wel even prima zo.
René van Maren schreef:En niet ff komen showen??
lekker dan
Nee….sorry Rene, ik ben de hele avond bezig geweest met inbouwen….wil wel graag radio aan boord hebben en de handsfree-set voor de tel inbouwen….enz.
Morgenochtend de nieuwe Kenwood 13 ‘’ speakers in de deuren en 2 voor in de hoedenplank.
Misschien morgenavond ?
Hier samen met de rustende Xantia van Renz.
........Even afgezien van die wieldoppen Mooie BiX hoor! Gefeliciteerd Bram! Veel veilige en gelukmakende kilometers toegewenst. En bij de eerst volgende meeting neem ik mijn TZI doppen mee en ga ik mijn stinkende best doen je over te halen die erop te zetten. Desnoods krijg je er geld bij van me!
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Hey Bram, mooie wagen, maar toch jammer van die wieldoppen. Het lijkt net alsof je 5 wielbouten zou hebben Een BX is geen CX hè, Bram
Persoonlijk vind ik de wieldoppen er een beetje goedkoop uitzien…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Hey Bram, mooie wagen, maar toch jammer van die wieldoppen. Het lijkt net alsof je 5 wielbouten zou hebben Een BX is geen CX hè, Bram
Persoonlijk vind ik de wieldoppen er een beetje goedkoop uitzien…
Mwoaah…....ik vind ze zo lelijk nog niet staan
Maar goed….ik schijn geld toe te krijgen van Tinus….dus wie weet.
Ze hadden trouwens ook wieldoppen die een beetje lijken op die van de Xantia met in het midden een Citroen-logo.
Maar die waren 2x zo duur.