Als liefhebber van de sportmodelletjes vind ik het erg jammer dat de visasportsclub verdwenen is.
Misschien een verstandige stap, want op het forum van deze club was er wel erg weinig bezoek en het aantal betalende leden was geloof ik net 12 man. Daar kan je geen club meer runnen.
Toch vind ik het wel jammer want de snelle jongens zijn nu wel opgegaan in het grote geheel en daar horen ze toch niet thuis.
Tesamen met de Peugeot 104 rally en de Talbot Samba Rally zijn dit toch wel heel bijzondere autootjes.
Van deze drie is eigenlijk alleen de Samba Rally nog over en dan ook nog slechts in Frankrijk.
Er zijn dan nog wel een aantal Chrono’s in Nederland, maar dat zijn nu zulke zeldzame auto’s geworden dat deze steeds meer als showroommodel van het straatbeeld verdwijnen.
Doodzonde
Ik zag laatst weer een groep B in Frankrijk staan en droom nog steeds van de Visa GTI met de Mi16 motor erin, en brullen maar met die auto.
Misschien een idee om hier een topic op te starten waarin we over de Chrono, spirit, trophee en piste kunnen kletsen?
Of is er ergens anders weer een ontmoetingsplaats.
Groeten Rudie
ps in bezit van een Visa Groep B replica motor ( 1440cc, 140pk )
WAAR ZIJN DE SNELLE JONGENS GEBLEVEN
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=187326
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ja idd erg jammer, zondag was ik bij de voorzitter/initiatiefnemer om een interieur op te halen.
Hier liet hij me de clubbladen zien vol met visa info uit het verleden,dit met name over de sportieve modellen.
Zelf ben ik nooit op de hoogte geweest van zo’n dergelijke club en enigzins is het jammer om het bestaan hiervan ontdekt te hebben in de nadagen ervan, dat terwijl die chrono’s me al sinds midden jaren ‘‘90 betoveren.
Wat dat betreft heeft het een tijd geduurt voor dat ik de voordelen zag van het internet t.o.v auto’s en onderdelen
Een apart topic betreft de berichtgeving over de sportievere modellen zou ik niet verkeerd vinden
update interieur(link) ff naar onderen scrollen
http://www.mijnalbum.nl/Album-VGWWOI7Q-Foto’s-van-Auto’s-Citroën.html
gr.ollie
Mooi hoor die Chrono,
Ik heb zelf een saaie Spirit gehad, maar een chrono blijft toch heel erg mooi.
Ik zie op je foto’s mooie nieuwe rode koni’s en nieuwe achterveerschotels. Wees er zuinig op zijn erg zeldzaam en bij elke 104/visa/samba liefhebber gewild
ps ik zag een trophee te koop staan, daar zit volgens mij een 1360 XY8 blok in, maar heeft dat chassis een motorophanging waar je ook een XU blok in kan hangen ( dus hetzelfde als de Visa GTI) of moet je dan grote aanpassingen doen?
Een Visa met een Mi16 blok blijft toch mijn droomwens. Ik heb een GTI front liggen om op een peugeot 104 te gaan bakken, maar zie op tegen deze megaklus
GrR
dankje
Zo zie je maar wat stickers doen,de spirit was verder identiek eigenlijk.
Betreft de koni’s,daar heb ik nog een extra set van liggen maar dan alleen de patronen
Daarvoor zocht ik eigenlijk die ene schaarse veerpoot van een 104
Betreft de motorophanging,dat is zeker anders.
Er zal naar mijn weten een extra motorsteun(distributiezijde) gelast moeten worden en je zal een ophangpunt voor de wisselbak moeten creeren.
Dan krijg je nog het subframe verhaal nog,dan denk ik dat je beter een neus van een diesel of gti kunt nemen en eraan lassen.
Vraag me niet welke hindernissen je dan nog tegenkomt
Zo zag ik onlangs wel een samba te koop staan met tu5jp motor,zo zie je maar wat er toch wat mogelijk is…...
Ik weet dat er in engeland een visa met een mi16 motor is/was?
Wellicht kan iemand anders hier er nog wat over toevoegen?
gr.ollie
Het is wel zo dat er steeds meer nette Chrono’s bij komen, men is druk bezig met restauratie en de gerestaureerde exemplaren staan ook veel meer samen op foto’s
Kortom het begint wat meer te leven!
Wij , (mijn broer en ik ) waren ook geen lid van de club, we zijn al van andere club’s lid , en je kunt niet overal lid van zijn.
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..
Dan laat ik die trophee schieten. Als ik zoveel moet veranderen dan kan ik het net zo goed op een 104 proberen. Ik heb er nog een die ik moet gaan verzagen dus dat wordt een testmodel.
Met een GTI gaat het sowieso, dat is in Engeland ook gedaan geen probleem.
Die Samba uit Frankrijk heb ik ook gezien, hij reageerde echter niet op mijn Email. Dan toch niet die @#$%^&* fransen
Het is jammer dat de chrono’s vaak zo rot zijn en dat de goede zo moeilijk te vinden zijn ( of duur), heb blijft toch een hele mooie auto en blij te horen dat er weer meer mensen zijn die ze willen gaan opknappen.
Ik blijf het volgen
GrR
Ik las inderdaad gister in de Visa Versa [Visa clubblad] dat de Visa Sport Club per omgaande is opgeheven.
Jammer, maar al jaren was dit een klein clubje. Het gros zal wel opgaan in de Visa club.
Test
Hier een van die weinige betalende leden. Van de sportclub zelf heb ik overigens officieel nog niets gehoord, maar ik heb het al wel gelezen in de Visa Versa die deze week weer op de mat lag.
Ik kan vertellen dat de sportieve Visa’s ook bij de gewone Visa Club een warm onderkomen hebben, net als de gewone Visa’s ook bij de sportclub welkom waren. De reden dat het de “Sport” club was, was omdat de sportmodellen nog veel meer aan roest onderhevig zijn/waren dan de gewone Visa’s.
Anyway, ik hang binnenkort weer een weekendje bij de ex-voorzitter rond in Heerhugowaard. Even een schip met geld brengen zodat hij mijn cabrio af kan maken. Waar overigens een 14 TRS blok in ligt en een setje dubbele webers op komt. Daarenboven wordt ze spierwit.
En met een beetje geluk mag ik weer een stukje in zijn Mille Pistes sturen.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
p104mi16 schreef:ps ik zag een trophee te koop staan, daar zit volgens mij een 1360 XY8 blok in, maar heeft dat chassis een motorophanging waar je ook een XU blok in kan hangen ( dus hetzelfde als de Visa GTI) of moet je dan grote aanpassingen doen?
Volgens mij hangt er in een Trophée een 1290 blok. In Heerhugowaard staat er eentje die nog opgeknapt moet worden.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
@rudie,
Ik zeg niet dat het onmogelijk is.
Probleem is, liggende motoren hebben aan de bovenkant geen steun aan de distributie zijde,dat heeft een xu type wel nodig en aangezien de wisselbak apart zit bij een xu zal hiervoor ook een steun gemaakt moeten worden.(zeg maar net als bij een 205 ergens bij de accubak)
Dit zal ff werk zijn,maar ik weet niet wat meer werk is,een neus ervoor lassen of een motorruimte converteren naar een xu model
Daarbij lijkt het me ook dat het subframe vervangen moet worden,want als ik me niet vergis zit daar ook een motorsteun aan vast en dan kom je ook al weer snel bij een ander stuurhuis uit.
Aan de andere kant als ik je verrichtingen zo volg met 104’‘tjes ben ik niet bang dat dit je mislukt
Een trophee met een mi16 motor in het vooronder zou wel bijzonder zijn,volgens puristen mischien wel weer verkrachting
iig mij niet gezien om hier aan te beginnen
Ik heb nog een 104 uit Belgie die ik kan gebruiken.
Ik ben soms erg puriteins, maar ach aan een Belg-rijp-voor-de-sloop kan je niet zovel meer aan verpesten.
Het is een droom waar ik al jaren mee rond loop en het zal en moet een keer geprobeerd worden voordat ik het kan laten rusten.
Als het me niet lukt dan ga ik op zoek naar een Visa GTI
GrR
Euhe….visa trophee te koop????
waar dan?
Ik heb mijn vrouw van alles beloofd, maar een visa trophee valt daar buiten!
Allez France
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
@ djmoqua;
No hard feelings hoor, maar je laatste contributie is van 2006…
Voor de leden die vorig jaar nog hun contributie hebben overgemaakt…. Jullie krijgen één dezer dagen nog een (laatste ) clubblad met in het voorwoord een duidelijke uitleg waarom het zo is gelopen.
Dit betekent echter niet dat het kaarsje nu uit is Velen van deze leden waren ook al lid van de Visa Club en dus gaat het feestje daar gewoon verder. Veel verder, want nu hebben we daar nog meer Visa rijders bij elkaar waardoor evenementen weer een grotere kans van slagen hebben.
En voor de mensen die nog geen lid waren van de Visa Club is misschien nu het moment aangebroken?
In ieder geval willen de (ex) bestuurders van de Citroën Visa Sport Club Nederland iedereen die zich ooit, op welke manier dan ook, voor deze club heeft ingespannen hartelijke danken!
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG
@Chrono84: Waarom heb ik nooit een oproep gekregen om de contributie te betalen dan? Dat clubblad wil ik namelijk ook wel hebben, reuze interessant over het algemeen. Kan dat, tegen betaling van contributie, nog geregeld worden?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio