2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
dilemma: reviseren of ...
id19b1966
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 05-01-2008

Gepost: 03 oktober 2008 08:51 PM
  [ # 16 ]

Het is nadrukkelijk een advies van de garage, zonder commerciële bijbedoelingen. Sterker nog, iedere keer iets repareren is commercieel gezien veel interessanter.
Het gaat mij puur om de vraag of ie dit nog waard is of dat ik toch naar een andere ID/DS of wellicht zelfs CX moet gaan uitkijken.
En dan moet je inderdaad emotie en ratio nog kunnen scheiden.

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 03 oktober 2008 09:03 PM
  [ # 17 ]

Je kan ook kijken voor een andere motor als je niet wil laten reviseren.
Dan weet je ook niet wat je koopt maar dat weet je ook niet als je een andere ID/DS koopt of een CX

groeten

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 oktober 2008 12:17 AM
  [ # 18 ]

Een bedrijf zonder commerciële bijbedoelingen?  Laughing

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 oktober 2008 12:18 AM
  [ # 19 ]
DriverD schreef:

Een bedrijf zonder commerciële bijbedoelingen?  Laughing

  Het Leger des heils? Hebben die een garage?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
id19b1966
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 05-01-2008

Gepost: 04 oktober 2008 05:04 PM
  [ # 20 ]

ha ha, zeker een commerciële toko, die mannen moeten ook eten, maar absoluut bereid om met je mee te denken richting de beste oplossing;
nogmaals rationeel zeg ik nee, maar emotioneel ja, immers indien nee wat dan?

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 05 oktober 2008 12:41 PM
  [ # 21 ]
Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 05 oktober 2008 01:34 PM
  [ # 22 ]

Met de analyse: “de auto is moe” zou ik nooit genoegen nemen.
Wat is er dan werkelijk kapot? Je rijdt toch nog? Dus er zullen nog wel zaken zijn aan motor en bak die wel werken?
Bepaal eens (of laat eens bepalen) wat er kapot is. Je krijgt dan een lijstje: bijvoorbeeld:
- waterpomp kapot
- koppakking lekt
- synchromesh die en die versnelling versleten
- etc.

Daarna vraag je een second opinion en kijkt of de verhalen overeenkomen.
Daarna minimaal 2 offertes laten maken en het lijkt mij dat je daarna pas de keus kunt maken of je de auto wel of niet wilt behouden.

Ik zou proberen met bovenstaande de auto te behouden omdat je er een emotionele binding mee hebt en omdat je dan precies weet wat er goed en minder is aan je auto. Bij het aankopen van een andere DS loop je weer het risico allerlei bijkomende ellende aan te kopen.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 05 oktober 2008 02:22 PM
  [ # 23 ]
id19b1966 schreef:

motor, bak, dynamo, waterpomp, koppeling, ...
bij garage Renard

Zijn naar mijn bescheiden mening geen argumenten om afscheid te nemen van een ID/DS. Alles is verkrijgbaar en het zoeken naar minder vermoeide componenten kon wel eens veel goedkoper uitpakken dan de genoemde 3500 euro. Moet alles tegelijk? Je kunt toch ook spreiden? Veel zaken kun je ook zelf of neem de tijd om het te leren.

Je dame zal je er dankbaar voor zijn Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
id19b1966
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 05-01-2008

Gepost: 06 oktober 2008 10:23 PM
  [ # 24 ]

Beste mensen,
bedankt voor al jullie reacties.
Echter de door mij bedoelde discussie gaat de verkeerde kant op.
Het gaat mij namelijk niet om een discussie over de offerte van Renard.
En uiteraard betreft het niet een gereviseerde versnellingsbak, maar een goede gebruikte. Wel wordt een goed (motor)onderblok gereviseerd. Alle (al jaren bewezen) vertrouwen in de mannen uit Beneden Leeuwen!
Het gaat mij puur om de afweging investeren of niet. Oude neus, groen systeem, prima chassis, wat wil een mens nog meer, maar… Wie gaat mee in mijn emotie of zet me met beide benen op de grond in deze tijden van kredietcrisis?
Wederom kijk ik uit naar jullie reacties!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 06 oktober 2008 10:42 PM
  [ # 25 ]

Ik ga mee in de keuze uit emotie Wink
Een oude roestbak als een ID of DS ga je niet rijden omdat het zo verstandig is en omdat ze betrouwbaar zijn en omdat het zo lekker goedkoop is.

Je bent waarschijnlijk (bijna) altijd blij geweest met je wagen en als ze straks weer helemaal in orde is ben je helemaal gelukkig natuurlijk. Bovendien, wat krijg je ervoor als je gaat verkopen en ze is niet in orde?

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 07 oktober 2008 12:45 AM
  [ # 26 ]

Zoals ik al zei: opknappen, die auto!! Je krijgt spijt als je ‘m wegdoet. Kijk naar Bollenboer: die was happy-er in z’n wrak dan in z’n huidige perfecte DSuper5!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 oktober 2008 01:03 AM
  [ # 27 ]

Ik denk dat je inderdaad eens goed moet kijken wat je allemaal wilt doen, hier een raming van de kosten uit kan krijgen, kijken of je dit geld hebt en het wilt uitgeven. Vervolgens moet je ook kijken naar de klussen die je (bewust) NIET doet. Je kunt wel motor en plaatwerk opknappen maar als na een halfjaar de balken doorknikken door overmatige roest, ben je verder van huis. Daarom probeer eerst inzicht te hebben in de staat van de “basis” van de auto alvorens een hele plas geld uit te geven en reken erop dat er altijd meerkosten zijn. Probeer daarom goede (schrifelijke) afspraken te maken, ik spreek uit ervaring.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 08 oktober 2008 02:51 AM
  [ # 28 ]

De aanschaf van de DS begint al bij emotie… Waarom anders tikken we enkele duizenden euro’s weg voor een oude roestbak? Zonder emoties is het namelijk een oude roestbak.

Of het het waard is qua beide benen op de grond, tja. Wat is ie nu waard en wat krijg je ervoor als je haar zou verkopen (zuiver hypothetisch). Volgens mij komt dat nooit uit.

Maar goed, wat er genoemd wordt, meerdere offertes, second opinion, goede afspraken, lijkt me een prima advies. Het hangt ook van de staat van de rest van de DS af. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om een motor te reviseren als de bodem verrot is. Dat kun je niet op een forum beoordelen. Als je echt een goed antwoord op jouw vraag wilt hebben, qua geld/techniek (emoties even buiten beschouwing), moet je denk ik een kenner (onafhankelijk) jouw auto na laten kijken. Weet je wat er mis is en wat er aan moet gebeuren. Als ik jouw berichten lees kom je niet echt over als een DHZ-er, maar ik kan het mis hebben. Ik zou niet zomaar op een garage vertrouwen voor zoveel geld.

Trouwens een goed (motor)onderblok reviseren heeft ook geen zin, maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet Cool

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 08 oktober 2008 12:12 PM
  [ # 29 ]

Gewoon doen als je het geld hebt, misschien kan je het idd spreiden maar alles in 1x is waarschijnlijk goedkoper.

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 08 oktober 2008 12:33 PM
  [ # 30 ]

Zolang de basis (chassis) goed is, is de auto investeringen waard.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook