Op marktplaats vond ik deze link:
waarin een chip wordt aangeboden om de GTI 8V te tunen. Het vermogen stijgt niet spectaculair, maar hij krijgt meer koppel en gaat soepeler lopen. Heeft iemand al ervaring met deze chip?
Verder nog iets. Vanaf wanneer hebben de GTI’s een kat? Ik dacht pas vanaf 1992, maar onder de mijne ligt er ook al een. En waar zit bij de GTI de ECU verborgen?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
nee ik heb er geen ervaring mee maar wil deze ook gaan aanschaffen.
vanaf 88/89 is er een kat onder de bx gti gekomen.
en je ecu zit onder de bijrijders stoel.
stan
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht het meer 89/90 was.
De BX GTi is pas in 87 op de markt gezet, dan zou die motor maar 1 jaar geleverd zijn
Introductie van BX type 3 is volgens mij inderdaad ‘89/‘90
Ik heb een 89’er type 2 Gti, met katalysator (volgens mij was die optioneel toen). Het is wel een K6.
Verder heb ik een paar weken geleden die Chip uit die advertentie aangeschaft. Of de auto nu veel meer koppel heeft durf ik niet te zeggen, wel trekt de auto al vanaf lagere toeren (vanaf 1200 toeren), en is de koppelcurve gelijkmatiger, oftewel hij trekt nu gelijdelijker. Niet meer van die pieken bij 3000 toeren, maar hij trekt nu bij alle toerentallen goed. Qua top is er niet veel veranderd. Qua verbruik ben ik van 1 op 10 naar 1 op 9,5 gegaan.
Ook loopt m’n gti nu beter stationair. Al met al vind ik de chip wel de moeite waard. Hij is helemaal niet duur, en m’n blokje loopt nu lekkerder.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Ha, dat klinkt veel belovend. Ik denk dat ik ook maar zo’n chip ga kopen. Maar waar zit die ECU ergens en hoe ziet-ie eruit? Ik heb al in de dashboardkastjes gekeken, onder de rechterstoel en in de motorruimte, maar zie niks.
stan Geplaatst: 04 Okt 2008 11:27 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
en je ecu zit onder de bijrijders stoel.
was al gezegt!!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Daar heb ik ook al gekeken, of zit hij daar onder de vloerbedekking verstopt?
nee hoor, volgens mij kan ik hem bij mij gewoon zien liggen, trek anders het zitvlak-kussen even van de stoel, 2 elastieken aan de achterkant voor de opbergzak, en 2 klemmetjes om de stalen stang onder de stoel, die klemmetjes klemmen op de stang.
Ik kan hem ook gewoon zien liggen als ik mijn ogen open doe en onder de stoel kijk…. Misschien een goede tip
Goed, morgen bij daglicht en met de ogen wijd open nog maar eens onder de stoel kijken of ik hem daar aantref. Ik neem aan dat ik naar een zwart kastje moet zoeken?
Inderdaad even de zitting loshalen )2 klemmen aan de voorzijde, en 2 elastiekjes achter. Dan zie de ecu (soms half onder de vloerbedekking) wel liggen rechts voor onder de stoel.
Het is een alluminium vierkant kastje ter grootte van een boek. Maar om hem te vinden is het het makkelijkst om even de stoelzitting te verwijderen (3 min werk’
Om de chip te vervangen moet je de ecu even open maken, de metalen kap zit vast met gebogen lipjes (zie je vanzelf), even losbuigen en je hebt de Ecu open. Kan weinig aan mis gaan. Is stevige robuuste stenentijdperk electronica. Wel bij het wisselen van de chips even opletten dat je de pootjes niet verbuigt!
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Zo, die vent op mp vraagt wel veel voor het kopieren van een eprom
@ Mighel,
Bedankt voor deze info, hier heb ik wat aan. Nu weet ik waarnaar ik moet zoeken. En voor Maarten: als voor slechts 40 euro mijn motor mooier en vooral gelijkmatiger gaat lopen, vind ik het een koopje. Mensen hebben moeite gedaan om de eprom te programmeren en dat mag beloond worden.
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Klinkt leuk, jammer dat ik geen bx gti meer heb.