Hallo allemaal, ik heb een vraagje en hoop dat iemand een antwoord heeft.
Ik heb een andere bx gekocht en hier zit in de bijrijders deur een elektrisch raam met bedrading en schakelaar, maar in de auto zit niet de benodigde bedrading.
Is dit makkelijk aanteleggen, en hoe?
Of is het makkelijker om een zwengel te monteren (kan ik nog uit mijn oude bx halen)
Alvast bedankt
Rene
Volgens mij wel makkelijk aan te leggen, je moet alleen de elektrische schema’s ervan hebben. Zo’n zwengel monteren is natuurlijk wel makkelijker maar minder leuk
Niets is onmogelijk maar het is wel even klussen hoor. Je kunt het beste de interieurkabelboom uit een sloper halen en die ombouwen.
Dan zie je gelijk hoe je het moet aansluiten.
Ich bin ein Breaker
Het is niet echt moeilijk te doen vanaf de schakelaar gezien is het de buitenste twee aansluitingen direct aan de motor, de middelste poot is min naar de accu de rest van de poten ( er blijven er twee over ) die gaan naar de plus van de accu ( evt zekering in opnemen ).
Moet kunnen dus.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Kijk goed uit; er lopen flinke stromen. De originele ramen-kabelboom is dan ook niet zo heel erg dun. Deze wordt ook via 2 aparte relais geschakeld in de zekeringkast.
Je moet ALTIJD een zekering in opnemen in het circuit; sluiting leidt op zijn minst tot kabelbrand - of erger.
Ich bin ein Breaker
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
En inderdaad is het gewoon het beste om een kabelboom uit een sloper te halen (of ergens op de kop te tikken)
Het is een klusje wel om hem te monteren, stoeltjes moeten eruit, wat plastic lijstjes, de vloerbekleding, maar het is wel gemakkelijker dan. de kabelboom kun je gewoon inpluggen op de zekeringkast, zekeringetje erbij en en de andere eindjes op de aanwezige motor aansluiten.
De kabel is overigens ook meteen voorzien van aansluitingen voor centrale vergrendeling dus je kunt je auto meteen een stuk luxer maken. De motortjes voor de centrale vergrendeling zet je zo in de deuren, de raammotoren zijn iets meer werk omdat de schaar eraan vast zit. Maar goed, haal een sloper leeg en je kunt zo je auto lekker pimpen.
Een zwengel plaatsen is natuurlijk veruit het minste werk, das gewoon eeen kwestie van de manuele schaar in de deur hangen, bekleding los, paar boutjes los, schaar eruit, nieuwe erin, bekleding weer terugplaatsen en klaar.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Iedereen bedankt,
Ik heb toch maar de zwengel gemonteerd, blijft hij ook mooi orgineel.
Topic kan gesloten worden of kan ik dat zelf doen.