2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Artikel K&T
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 oktober 2008 10:36 PM
  [ # 16 ]

Ik heb het artikel voor m’n neus liggen: is er behoefte aan het eventueel inscannen van het verhaal?
Of leest iedereen K & T..?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 oktober 2008 10:40 PM
  [ # 17 ]

Copyright?

 

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 oktober 2008 10:44 PM
  [ # 18 ]

Mmmm..zeg je wat.

Shocked

Doe ik het anders: ik scan het wel in, en wanneer iemand belangstelling vertoont door me een PM/PB te doen stuur ik het toe.
Zo voorkom ik openbare vertoning dunkt me…sniet?!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 oktober 2008 10:52 PM
  [ # 19 ]

Dat wel, maar dan mag het nog niet…..

De wet op auteursrecht he Surprisedops:

Wat jullie via mail doen is niet ons pakkie an Wink

 

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 oktober 2008 05:48 PM
  [ # 20 ]
Rene van Maren schreef:

Dat wel, maar dan mag het nog niet…..
De wet op auteursrecht he Surprisedops:

Is dat zo? Oh…weer iets geleerd, dacht altijd dat dit onder ‘eigen gebruik’ ofzo viel, dat (zolang het niet in clubverband of in groepen vertoond werd) het zó wèl mocht..

Mmmm Surprisedops:

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 07 oktober 2008 07:55 PM
  [ # 21 ]
cxfanatic schreef:

Maar voor toerrally’s en klassiekerritten lijkt zo’n GS me geweldig!

Kom maar eens langs , ik heb we nog wel 1 voor je Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 november 2008 10:01 PM
  [ # 22 ]

Afgelopen week ben ik toch nog even in de gelegenheid gekomen om het blad aan te schaffen. Een leuk stuk met mooie afbeeldingen.

In de inzet “Welke wel en welke niet?” staat overigens een stukje waarin ik mijn eigen ervaring niet kan herkennen. Er wordt geschreven dat het bij een halfautomaat moeilijk is om bij een koude motor de versnelling in te schakelen. Dit omdat je de versnelling pas kunt inschakelen beneden de 1200 toeren, wat schijnbaar moeilijk is bij gebruik van de choke.
Mijn GS is koud prima op de choke stationair rond (en zelfs beneden) de 1000 toeren te houden, zowel op LPG als op benzine.
Het verhaal over LPG is ook een beetje incompleet. Het genoemde alternatieve systeem met een elektrisch verwarmde bak water lijkt mij vrij gecompliceerd. Uit ervaring weet ik dat het heel goed mogelijk is om uitlaat-warmte te gebruiken om een KVS-systeem te verwarmen. Relatief simpel en goedkoop in te bouwen en zeker zeer doeltreffend!

Terug naar de halfautomaat. Haar overbrengverhouding van de 3e versnelling is vergelijkbaar met de 4e versnelling van een conventionele 4-bak. Dit mag dan ook niet als reden genoemd worden waardoor een convertisseur meer enkel geschikt zijn voor de zondagse ritjes. Wil je geen hoge toeren draaien, laat dan de GS in het algemeen staan en ga voor een GSA met een 5-bak.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 november 2008 10:27 PM
  [ # 23 ]

Over het algemeen draait een GS/A op de choke meer dan 1200 toeren.

De versnellingsbak laat zich dan erg moeilijk inschakelen.  Maar het kan best zijn dat een GS op LPG langzamer af te stellen is stationair , daar heb ik geen ervaring mee.

En je kunt nog veel meer vertellen over LPG , ben ik met je eens. Maar het artikel mocht niet te groot worden en je hebt zo een paar bladzijden vol samen met een paar leuke foto’s.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 november 2008 11:06 PM
  [ # 24 ]
citro-power schreef:

De versnellingsbak laat zich dan erg moeilijk inschakelen.  Maar het kan best zijn dat een GS op LPG langzamer af te stellen is stationair , daar heb ik geen ervaring mee.

Dit zou (mits goed afgesteld) geen verschil moeten maken . Ook op benzine heb ik er geen problemen mee. Maar wellicht is dit een unicum!  Laughing

citro-power schreef:

En je kunt nog veel meer vertellen over LPG , ben ik met je eens. Maar het artikel mocht niet te groot worden en je hebt zo een paar bladzijden vol samen met een paar leuke foto’s.

Begrijp ik, mee eens!

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 05 november 2008 02:03 AM
  [ # 25 ]

Nee hoor geen unicum. Ik ondervind ook geen problemen om te schakelen met een C-Matic op choke. Wel valt me op dat op LPG er veel korter gechoked hoeft te worden. Hij kan eigenlijk vrijwel direct weer ingeduwd.
En zondagse ritjes? Ach, ik rijd er ook op zondagen de 20.000km dit eerste jaar mee bij elkaar…..

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook