NIEUW hier en vraag over lampjes oliepeil en koelvloeistof!
Jon@han
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 08 mei 2005 07:39 PM

Dag, ik heb me net geregistreerd op dit forum na nu ong. 0,5 jr in bezit te zijn van een ZX 1.4 Reflex uit 1992. Op zich prima auto, ben er content mee, muv de aandrijfassen. Moeten eerdaags vervangen.

Daarnaast, iets waar ik urgenter mee bezig wil gaan is het volgende:
De 2 lampjes in het dashboard van de olie en de koelvloeistof/temperatuur branden steeds vaker te pas en te onpas. En heel gek: altijd simultaan, nooit 1 vd 2 onafhankelijk.

Het begon met het oplichten in (scherpe) bochten. Ik heb toen mijn olie gepeild, was nog voldoende (tussen 1e en 2e streepje) en nieuwe koelvloeistof erin gedaan. Het is echter steeds erger geworden, als ik bv snel optrok of snel remde en tegenwoordig is het bijna continu, gaan ze bijna niet meer (langdurig uit).

Het feit dat ze altijd simultaan gaan branden, doet mij denken aan een storing in de electronica oid, maar wel gek dat het mechanisch ‘aangewakkerd’ is (snel bochtenwerk of snel optrekken bv).

Heeft iemand een idee!?

Profiel  

Maaike
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 08 mei 2005 07:44 PM
  [ # 1 ]

Kijk even onder Saxo en brandende lampjes!
Want ik had/heb dit ook, alleen nadat ik een nieuwe koppakking erin heb laten zetten!!

Hoop alleen dat het bij jou allemaal meevalt,

Groeten Maaike

Profiel  

Maaike
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 10 mei 2005 03:46 PM
  [ # 2 ]

Jan@han,

Ben je er al achter wat het is geweest?

Ben benieuwd,
Groeten Maaike

Profiel  

Jon@han
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 10 mei 2005 06:13 PM
  [ # 3 ]

ja, ben er achter. Het was toch dat ik de olie niet goed had gepeild, en dus bijgevuld. Hopelijk alleen geen motorschade opgelopen. Ik hoor (nog) geen gekke dingen…

dank iig.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 13 mei 2005 06:33 PM
  [ # 4 ]

Dat met die koelvloeistof had ik ook eens. OP het circuit van zolder begon bij het vlottere bochtenwerk ook opeens de temp meter van de koelvloeistof de uitersten op te zoeken. Heb er daarna echter nooit last van gehad…. en ja ik heb nog steeds dezelfde koppakking… KLOPKLOPKLOPKLOPKLOPKLOPKJLOP Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook