1 van de 2
 1 2 Volgende > 

2.0 16V met de hik
whiteshepard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 07 oktober 2008 08:23 PM

Morgen moet de break weer naar de garage; de motor blijft regelmatig (vaak dus) stationair te veel toeren maken, en met het gas loslaten blijft ze even hangen, zakt dan langzaam naar de 2400 rpm om dan vervolgens het anker uit te gooien…
Vanmiddag gaf ze zelfs gas bij na het terugschakelen Sad

De afgelopen 2 jaar is al 2 keer de lambda sonde vervangen en alles schoongemaakt (tank, leidingen, pomp, stappenmotor en kamer), Stappenmotor is al vervangen, alles heeft weer een schoonmaakrondje gehad, en nu dus nog steeds…:smt026

Wordt vervolgd cry green

"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 07 oktober 2008 08:39 PM
  [ # 1 ]

Heb je een cruise control? Die heeft bij mij wel eens roet in het eten gegooid doordat de gaskabel van de CC niet goed vrijliep.

Profiel  

whiteshepard
> 100 berichten
RankRank

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 07 oktober 2008 09:23 PM
  [ # 2 ]
par eXeMple! schreef:

Heb je een cruise control? Die heeft bij mij wel eens roet in het eten gegooid doordat de gaskabel van de CC niet goed vrijliep.

Nee, handgas en -schakelwagen.
Gaskabel loopt soepel, het komt alleen voor tussen koud en helemaal doorgewarmd rijden. -behalve als van de snelweg af de stad of file in rijdt, dan krijgt ze spontaan de hik.

"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"

Profiel  

whiteshepard
> 100 berichten
RankRank

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 10 oktober 2008 04:26 PM
  [ # 3 ]

Ze is weer terug, nog wat meer schoongemaakt, nieuw vacuumslangetje en een nieuw sensor -ff kijken of het wat uithaalt-

Auto zonder kosten meegekregen met de opmerking: ‘ga maar rijden en laat even weten of het beter gaat.’
Dat zonder kosten is nu voor de tweede keer, inclusief ruilauto. Daar doen ze niet moeilijk over, hoewel ik eigenlijk geld toe zou moeten krijgen voor het rijden in een Nemo -Grote bumper met een klein autootje eraan)
Vorig jaar heb ik dit ook al een keertje gehad, toen hebben ze ook alleen de eerste keer gerekend, de andere drie keren kreeg ik de auto zo weer mee.
Hulde voor de service van Luveto Brielle. -Luveto Spijkenisse heb ik daarentegen horrorverhalen over, maar komt een andere keer wel… Rolling Eyes

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 oktober 2008 10:56 PM
  [ # 4 ]

Zet er voor de gein eens een andere bobinegalerij in!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 11 oktober 2008 12:56 AM
  [ # 5 ]
eXpelliarMus schreef:

Zal geen bal uitmaken, klinkt als een vacuum-lek ergens of een probleem met de stappenmotor. Is die al eens gereinigd en vooral: GESMEERD ?

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xsara Scootertje.
Gepost: 11 oktober 2008 02:36 AM
  [ # 6 ]
Willem schreef:
eXpelliarMus schreef:

Zal geen bal uitmaken, klinkt als een vacuum-lek ergens of een probleem met de stappenmotor. Is die al eens gereinigd en vooral: GESMEERD ?

“Stappenmotor is al vervangen, alles heeft weer een schoonmaakrondje gehad, en nu dus nog steeds…:smt026”

Ik gok toch op de bobinegalerij. Wink

Profiel  

whiteshepard
> 100 berichten
RankRank

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 11 oktober 2008 03:27 AM
  [ # 7 ]

Bedankt voor het meedenken, ik zal eens kijken.

Profiel  

whiteshepard
> 100 berichten
RankRank

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 22 oktober 2008 12:01 AM
  [ # 8 ]

Weekje mee gereden, ff op en neer naar de achterhoek geknald, maar…
De A18 eindigt met een stoplicht en, ja hoor..2000 stationair, waarna ze terugzakte tot 800.Daarna gewoon met het gas loslaten rond de 2200 lelijk naar me doen.
Vanavond weer thuisgekomen en hier in de wijk ging het toerental halen en nog steeds de hik Crying or Very sad

Morgen Luveto maar weer eens bellen en vragen of ze naar de bobinegalerij willen kijken.
Ook kreeg ik de tip eens bij Boekestein in Brielle langs te gaan. Is iemand bekend met deze garage?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 22 oktober 2008 12:11 AM
  [ # 9 ]

Das idd vervelend, ben benieuwd naar de uitkomst.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 22 oktober 2008 07:14 PM
  [ # 10 ]

Klinkt mij als valse lucht en niets als de bobines. Daarvan gaat geen enkele auto hoger in toeren lopen

Ouwe mopperkont

Profiel  

whiteshepard
> 100 berichten
RankRank

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 02 november 2008 03:25 AM
  [ # 11 ]

Weer wat gevonden!

Afgelopen vrijdag haar weer met lood in de schoenen opgehaald maar.. De garage heeft weer wat gevonden; de pakking van het inlaatspruitstuk was niet helemaal fris meer.
Gelijk gaan proberen. Korte stukjes, lang eind snelweg en dan gelijk een bochtige woonwijk in, lief zijn tot ze lekker doorgewarmd is, meteen koud op haar **** gegeven, etc. etc. Evil or Very Mad  Surprisedops:  Surprisedops:
Kortom alles gedaan waar ik zelf iemand z’n (XM) autosleutels voor af zou pakken met een eind hout en ze heeft alles geslikt!!

Ik geef het op, ik krijg haar niet meer aan het hikken Very Happy

De monteur zei me het even een paar weken aan te kijken voordat ze de rekening zouden gaan maken Rolling Eyes  maar het lijkt erop dat ze het (lucht)lek boven hebben -letterlijk!

I’ll be back…

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 02 november 2008 03:33 AM
  [ # 12 ]
Matthijs309 schreef:

Klinkt mij als valse lucht

Dat was dus wel overduidelijk de goede conclusie.

Super dat ze het opgelost hebben, ene wees een beetje lief voor je dame Wink

Profiel  

whiteshepard
> 100 berichten
RankRank

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 02 november 2008 07:51 PM
  [ # 13 ]
Mark Nijenhuis schreef:
Matthijs309 schreef:

Klinkt mij als valse lucht

Dat was dus wel overduidelijk de goede conclusie.

Super dat ze het opgelost hebben, ene wees een beetje lief voor je dame Wink

Mark, dit was een noodzakelijk kwaad wat mij waarschijnlijk meer pijn heeft gedaan dan haar Surprisedops:

Profiel  

whiteshepard
> 100 berichten
RankRank

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 14 november 2008 12:10 PM
  [ # 14 ]

Happy end!!

Gisteren de rekening van dit geheel binnen gekregen; 190.23 euries voor het vervangen van de pakking en een schot tankcleaner!!
Samen met de eerste bon voor de stappenmotor maakt dat iets meer dan 350 euries.
Daar is de dame dan 4 keer (of 5, ik ben de tel kwijt Smile) een dag en een nacht wezen logeren bij de garage, inclusief elke keer een leenwagen.
Hulde en dank u, Luveto. salut

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 14 november 2008 03:17 PM
  [ # 15 ]

Re: Happy end!!

whiteshepard schreef:

Gisteren de rekening van dit geheel binnen gekregen; 190.23 euries voor het vervangen van de pakking en een schot tankcleaner!!
Samen met de eerste bon voor de stappenmotor maakt dat iets meer dan 350 euries.
Daar is de dame dan 4 keer (of 5, ik ben de tel kwijt Smile) een dag en een nacht wezen logeren bij de garage, inclusief elke keer een leenwagen.
Hulde en dank u, Luveto. salut

Das idd een nota waar je niks over kunt zeggen! Wat ik helemaal netjes vind is de reactie die je melde om eerst maar es te kijken of het nu weg is ipv dat je gelijk d enota onder de neus krijgt geduwd….

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook