16v kop op 8v onderblok?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 september 2008 12:53 AM

vraag voor een kennis:

hij wil weten of het mogelijk is zonder veel aanpassingen (behoudens evt draadbom en ecu etc) een 16v kop met hydrolische klepstoters op een 8V 2.0l onderblok te plaatsen?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 03 oktober 2008 11:05 AM
  [ # 1 ]

Naar beste weten en geweten: Neen, gaat niet (distributie. olie en koelkanalen)

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 oktober 2008 11:33 AM
  [ # 2 ]

Past niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 03 oktober 2008 11:55 AM
  [ # 3 ]

Toch moet het passen Wink
Het gat voor de extra looprol zit er als het goed is al.
Alleen nog even optappen.
Kijk anders even op 205gti.nl daar is het al eens gedaan.
Maar het is niet 123.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 oktober 2008 12:08 PM
  [ # 4 ]

Hij heeft het wel over een 2.0 motor hé, dus geen oudere 1.9.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 08 oktober 2008 01:53 AM
  [ # 5 ]

distributie lijkt me het probleem niet. of alle oliekanalen aanwezig zijn is veel interessanter. Dat wordt gewoon irl koppen vergelijken.

Overigens moet je iig ook andere zuigers plaatsen.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook