1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Zijn er ook Vrachtwagen en Buschauffeurs hier?
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 12 mei 2005 01:26 AM

Benieuwd of er ook bestuurders van het grote matrieel hier aanwezig zijn.
Ikzelf heb B D met cvv-b, ben buschauffeur op de lijndienst, heb hiervoor op de touringcar gezeten…

Test

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 12 mei 2005 02:07 AM
  [ # 1 ]

Nouja, geen rijbewijzen, studeer wel in die richting: Managment transport en logistiek

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 12 mei 2005 12:28 PM
  [ # 2 ]

Zeker wel!! Heb rijbewijzen A,B,C en D, met CCV-B goederen- EN personenvervoer. Heb C in militaire dienst gehaald. Ben vervolgens na het staken van mijn studie een tijdje vrachtwagenchauffeur geweest, en later nog buschauffeur in het openbaar vervoer. Tegenwoordig ben ik helpdeskmedewerker, dus er wordt niet veel meer gereden…  Sad

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 12 mei 2005 12:59 PM
  [ # 3 ]
winnetou schreef:

Zeker wel!! Heb rijbewijzen A,B,C en D, met CCV-B goederen- EN personenvervoer. Heb C in militaire dienst gehaald. Ben vervolgens na het staken van mijn studie een tijdje vrachtwagenchauffeur geweest, en later nog buschauffeur in het openbaar vervoer. Tegenwoordig ben ik helpdeskmedewerker, dus er wordt niet veel meer gereden…  Sad

joh waaro?  Surprisedfftopic

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 12 mei 2005 01:38 PM
  [ # 4 ]
winnetou schreef:

Bijna hetzelfde als Winnetou (BCDE vanaf 1969).....alleen heb ik nooit A (motor) gehaald.
Dus ik had al groot rijbewijs toen ik in jan 1970 in dienst moest, waar ik op een dikke daf ya-328 heb gereden.

En heb ik wel CCV-B maar dan personenvervoer….in 1975 (gratis) gehaald bij de toenmalige NZH.vm (nu Connexxion)....waar ik bijna 11 jaar lang bij gereden heb van 1972 t/m 1983.
Toen (‘83) keurde de bedrijfsarts (en ook het GAK) mij af en mocht ik op parttime basis ander werk gaan doen….om niet achter de Geraniums te verdwijnen. Rolling Eyes 

Sinds die tijd nog op van alles gezeten….MAN V8 10 X 8 zandauto met dieplader erachter waarop een Grondverzet-machine (Hijskraan noemen we dat Laughing ) stond….op een *Knijperauto* 4X4 zandauto met HIAB kraan er op….maar toen dat ook al te zwaar werk voor me werd….heb ik nog een jaartje met een Nissan Patrol gereden op Esbjerg (Den) met een aanhanger van 11 meter erachter waarop boorpijpen lagen.

En ik moest JUIST naar Esbjerg rijden toen net Tsjernobil ontploft was en die radio-aktieve wolk ook bij KIEL aanwezig was in Nrd-Duitsland Shocked

Ook nog op parttime basis een jaartje bij een firma bij de Bloemenveiling Aalsmeer gereden op een Scania bakwagen met aanhanger op Duitsland.
Daar werd min of meer van je verwacht dat je rommelde met de Tachograafschijf ....ben een keer aangehouden door de Grenzschutz-Politzei bij de Duits-Ned grens (toen was Schengen nog niet in werking) met 23 uur rijtijd…bekeuring werd overigens keurig betaald door de baas. Surprisedops:
Dit was zo eind jaren 80.

Helaas kan ik dit soort werk niet meer doen vanwege Bechterew in de nek. Confused

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 12 mei 2005 01:49 PM
  [ # 5 ]
gti_styling84 schreef:

joh waaro?  Surprisedfftopic

Nou eh… de bekende busboer: Connexxion (voorheen o.a. ZWN en NZH)!!! 3 keer raden hoe ik daar terecht ben gekomen… Mr. Green

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297

Gepost: 12 mei 2005 02:37 PM
  [ # 6 ]

tjha ik zit niet op zulk groot vervoer ik rijd als taxi chauffeur in een mercedes sprinter beetje ouderen en mindr valide weg brengen. Mischien dat ik ooit nog een maatje groter er bij ga halen maar dat zien we in de toekomst wel weer

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 13 mei 2005 12:05 AM
  [ # 7 ]

Aha, meer lijndienders dan ik had verwacht!!

@ R. (sint?) Nicolaas:

Zo ben ik ook begonnen, net 2 maanden 18, na 6 lessen mijn B rijbewijs, hupsakee, op de taxi. Kon toen nog zonder lastige pasjes en examens.
Heb 3 jaar taxi gereden, mag nu met de grote jongens meedoen Wink

Test

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 13 mei 2005 02:39 AM
  [ # 8 ]

Ik ben als dienstplichtige wel vrachtwagen chauffeur geweest. Ik heb daar mijn c rijbewijs gehaald en mijn adr certificaat (voor het vervoer van gevaarlijke stoffen) Dat adr certificaat is inmiddels wel weer verlopen trouwens. Eenmaal uit dienst nog een poos taxi gereden in allerlei spul voornamelijk Mercedes, Chrysler en VW. Nu alweer 6.5 jaar groepsleider en dus geen beroepschauffeur meer. Maar als we op kamp gaan of groepsuitjes doen…. mag je drie keer raden wie er achter het stuur van het busje zit….. Wink  Geldt trouwens ook als we moeten optreden met de band.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 13 mei 2005 11:24 PM
  [ # 9 ]

@ Tinus Tussengas:

Ik had bij jouwn naam wel het idee dat je vrachtwagenchuaffeur bent / was?
Ken je dat liedje van Henk Wijngaard ook?

“Ken je het verhaal van Tinus Tussengas,
Iedereen die zei dat hij de beste was.
Zijn truck kwam uit het jaar nul,
maar dat vondt hij flauwekul”

Of iets van die strekking…..

Lijkt me ook wel wat om naast de lijn te doen, C,E en adr halen, en dan beetje door de brenner pas heen klappen, met 1 hand op je knie een sjekkie draaien, en door de lange nacht heen (s)turen!!
(En uiteraard de hele cd-collectie van Henk Wijngaard mee)

Test

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 16 mei 2005 01:27 PM
  [ # 10 ]
Thijsvandebles schreef:

@ Tinus Tussengas:

Ik had bij jouwn naam wel het idee dat je vrachtwagenchuaffeur bent / was?
Ken je dat liedje van Henk Wijngaard ook?

“Ken je het verhaal van Tinus Tussengas,
Iedereen die zei dat hij de beste was.
Zijn truck kwam uit het jaar nul,
maar dat vondt hij flauwekul”

Of iets van die strekking…..

Lijkt me ook wel wat om naast de lijn te doen, C,E en adr halen, en dan beetje door de brenner pas heen klappen, met 1 hand op je knie een sjekkie draaien, en door de lange nacht heen (s)turen!!
(En uiteraard de hele cd-collectie van Henk Wijngaard mee)

Jaaaaa dat liedje ken ik.  Very Happy Ik werd er ook veelvuldig mee geconfronteerd in dienst. Maar het ontstaan van “Tinus Tussengas"als mijn bijnaam gaat verder terug.  Vanaf mijn pubertijd zijn vrienden mij Tinus gaan noemen. Toen ik brommer ging rijden werd dat Tinus Tussengas.  Toen ik in dienst zat reed ik trouwens in een GSA. Ook een zinnetje uit Normaal’s “oerend hard” werd veelvuldig gebruikt,zij het iets verbasterd,namelijk: “Bertus op zijn Northon en Tinus in de GSA…...  Cool  Confused Maar okay….  Surprisedfftopic Razz

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 22 mei 2005 04:44 AM
  [ # 11 ]

Vroeger wou ik ook vrachtwagenchauffeur worden, maar die droom is me uit m’n hoofd gepraat.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 22 mei 2005 08:12 PM
  [ # 12 ]

Eeuwig zonde….mooi beroep man

Test

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 22 mei 2005 09:47 PM
  [ # 13 ]

Ik vrees dat ik nooit door de keuring kom. Daarom is het me ook uit m’n hoofd gepraat.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 24 mei 2005 10:51 PM
  [ # 14 ]

Het moest er maar eens van komen…

ik heb ook mijn eigen forum opgericht: http://www.bedrijfswagen-forum.tk

Het Citroën gedeelte heb ik weggelaten..daar link ik binnenkort dit forum naartoe..

het is nog erg leeg en dat het nog wel een tijdje blijven ook. Vrachtwagen chauffeurs zijn nou niet echt mensen die na hun lange dagen nog zin hebben om achter de computer te kruipen, vandaar dat ik me eigenlijk meer wil richten op de mensen die een eigen bedrijf hebben en daarvoor in het bezit zijn van 1 of meerdere bestelbussen…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 03 juni 2005 06:40 PM
  [ # 15 ]

Ik heb rijbewijs B,C en E met chauf.diploma en ADR stukgoed en tank. Ik heb een aantal jaartjes gestuurd op Benelux, Scandinavië, Frankrijk, United Kingdom, Duitsland en Zwitserland. Met allerlei hokken op pad geweest, wel allemaal trekker-trailers. Bakwagen heb ik alleen op gelest.
Nu ben ik het getrap voor een tijdje zat. Ik moest ook altijd met de tacho knoeien en ja, dan kom je wel aan uren en boetes (die de baas betaald), maar niet aan rust. Nu rielekst wat varen met een rondvaartboot met toeristen, want een vaarbewijs had ik ook nog.
Toch lokt het avontuur met de geur van diesel, rubber, zweet en verschraalde urine op de parking nog steeds. Als ik een vrachtwagen zie begint het toch weer te kriebelen. Wellicht dat ik over een paar maanden toch weer op de bok klim, al is het maar parttime. Maar dan wel naar het buitenland en liever niet naar Duitsland, hooguit erdoorheen naar Denemarken of Lübeck-Travemúnde voor de boot naar Zweden.

`verum ipsum factum’

Profiel  

1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook