Dirk de Pirk schreef:ECU powersupply gaf ìe aan .
Toch maar eens de massapunten schoonmaken en extra massadraadje trekken van accu naar motor .
Scheelde bij mij enorm , had ook kuren , de ene keer goed veren en de andere keer weer niet .
Te weinig stroom op de Ecu , vooral met de airco aan deed ìe dat .
Succes ,
Dirk
Sja, dat doet die ook als je accu ooit een keer leeg is geweest, en ik spreek uit ervaring, had niets met de massa te maken… Eerst maar is uitlezen wat er aan het handje is met de dame!
Ik gok dat deze weer terug is gekomen:
23: Steering wheel position sensor;
Bekend probleem, heeft bijna iedere xm wel… Uit elkaar halen en schoonmaken is het devies!
Xsara Coupe
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Dirk de Pirk schreef:sjorsh schreef:Je hebt eerst immers met je vinger zo’n rondje rond de veerbollen gemaakt voor…! Daar komt ‘t van denk ik!
Volgens mij heeft `ie met z`n vinger ergens anders in gezeten , maar dit terzijde .
He Sjors , je bumber zit scheef !
Hmmm, ik kan dat niet beoordelen
Lijkt op de foto denk ik dat de bumper scheef zit.. Want volgens mij hangt ie redelijk recht.. Ik zal even zo’n apparaatje bestellen en ‘m dan binnenkort uitlezen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_11716.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Zo te zien zit hij inderdaad een klein beetje los. Misschien helpt het om de bumper eraf te halen en dan weer goed vast te zetten.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8001.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Tjerk schreef:Zo te zien zit hij inderdaad een klein beetje los. Misschien helpt het om de bumper eraf te halen en dan weer goed vast te zetten.
Iedereen vind maar dat die bumper los hangt…..staat dat linker acherwiel dan ook in de lucht ? Volgens mij puur een artistiek effect mbv fisheye achtige lens…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ik zal binnenkort wel ff een fotootje posten van de achterbumper, zit volgens mij nog wel vrij netjes! De dame vertoont nu nieuw vreemd gedrag, ze veert wel vrij fijn, maar het sport-lampje gaat niet branden bij contact/starten. Ook is er wel een beetje verschil in sportstand, vooral korte richels zijn duidelijker voelbaar. Ff uitlezen binnenkort dus. Volgende week zullen de adals vervangen worden. Ben benieuwd of de draagarmen nog niet te ver zijn ingesleten..
Heb verder sinds vandaag xenon, 6000K HID. Wat een verademing, vond dat de standaard lichten erg weinig van de weg voor de wagen lieten zien, vooral in slecht weer was het zicht echt matig. Dit is nu gelukkig echt vele malen beter. Twijfel alleen of ik 6000 wel mooi vind, kan ‘t ook evt ruilen voor 8000.. 6000 is beetje wit/blauw/klein beetje paars. 8000 is echt lichtblauw. Iemand ervaringen? Michiel, hoeveel K heb jij erin zitten?
Helaas is er een nieuw euvel dat steeds vaker voorkomt. De multi riem piept/slipt bij koude motor en vochtig weer nogal. En dan vooral als ik airco en/of achterruitverwarming (dus grote stroomverbruikers) inschakel. Bij remmen op de motor of gas geven in de 1e/2e versnelling is het echt duidelijk hoorbaar. Wat te doen? Kwestie van vervangen of spannen/losser zetten? De riem staat nu erg strak, heb wel eens gehoord dat losser zetten iets op kan leveren?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9296.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Waarom zou je lichtblauw licht willen? Je neemt xenon toch voor de lichtopbrengst en niet om als sjonnie rond te rijden?
Als ik nog eens op xenon overga, neem ik 3000 of 4000k dat vind ik wit zat, zonder blauwe of paarsige spoortjes.
De multiriem hoort volgens mij heel strak te staan. Ik kan hem bij mij nauwelijks indrukken.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
par eXeMple! schreef:Waarom zou je lichtblauw licht willen? Je neemt xenon toch voor de lichtopbrengst en niet om als sjonnie rond te rijden?
![]()
Als ik nog eens op xenon overga, neem ik 3000 of 4000k dat vind ik wit zat, zonder blauwe of paarsige spoortjes.
Klopt, maar kan geen 4000 meer krijgen. Dus denk dat ik deze set laat zitten. Heb in ieder geval 10 keer meer licht, dat is wel prettig!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Nou, de dame heeft een paar daagjes bij de garage gestaan.. De rekening is nog niet binnen dus nu is het nog allemaal leuk dat ze weer zo heerlijk rijdt!
De BMW wieltjes zijn verholpen en ze staat dus weer mooi recht op haar benen. Helaas was het feestje rechtsachter zo uit de hand gelopen dat daar een nieuwe (tweedehands) draagarm op moest. Verder zit er een nieuwe voorraadbol op, nieuwe multiriem, is de uitlaat gefixed, nieuwe remschijven achter, heeft ze een grote beurt gehad en rijdt ze echt lekker nu! Helaas werkt de abs nog niet omdat er een nieuwe sensor op moest rechtsachter, maar aangezien die dingen nieuw tegen de 400 euro aanzitten is de garage nog op zoek naar een tweedehandsje, die ze al opgestuurd hadden gekregen was helaas defect. Hopelijk kan ik nu een tijdje zweven zonder hoge kosten.. ops:
Even een ander vraagje: is het moeilijk om de lichtjes aan de onderkant van de deuren werkend te krijgen bij een SX? Want ze zitten er wel bij mij, althans bij de voordeuren, maar er loopt geen kabel naar toe..
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
sjorsh schreef:
Even een ander vraagje: is het moeilijk om de lichtjes aan de onderkant van de deuren werkend te krijgen bij een SX? Want ze zitten er wel bij mij, althans bij de voordeuren, maar er loopt geen kabel naar toe..
Heb je het deurpaneel er al af gehad? Bij mij lag de draad zeg maar in de deur achter het schuimrubber…....
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_129.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
par eXeMple! schreef:Waarom zou je lichtblauw licht willen? Je neemt xenon toch voor de lichtopbrengst en niet om als sjonnie rond te rijden?
![]()
Als ik nog eens op xenon overga, neem ik 3000 of 4000k dat vind ik wit zat, zonder blauwe of paarsige spoortjes.De multiriem hoort volgens mij heel strak te staan. Ik kan hem bij mij nauwelijks indrukken.
3000K is geel en 4000K is gewoon wit. Bij mij zit er 4000K in, geweldig veel licht. Alleen het opstarten is een vreemd gezicht en er wordt dan ook relatief veel stroom getrokken.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7830.jpg)
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ik heb ook 4000K in dimlicht, prachtig helder kristal wit, niet blauw. De 4000K pitten geven aantoonbaar het meeste zichtbare licht; ik begrijp de reden om hogere temperaturen (6000, 8000, sommigen gaan tot 12000 en zelfs verder) te gebruiken niet, behalve dan dat het een sjonnie gehalte heeft EN dat het herrinnert je aan de begintijd van die pitten dat ze bij mercedes en audi ingehangen werden?
k heb 3000K in mijn mistlichten: dat is echt geel. Als het zometeen een beetje lekker is buiten ga ik ze er in hangen, ben benieuwd..
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9296.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
sweef schreef:dat het herrinnert je aan de begintijd van die pitten dat ze bij mercedes en audi ingehangen werden?
Ja, dat je dacht dat de brandweer er aan kwam, en dan was het een dikke duitser
ik heb er 6500K in zitten. Dat werd door Pilot als wit verkocht.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Vanmiddag heb ik geconstateerd dat er meer XM liefhebbers hier in de buurt wonen.. (foto’s klikbaar voor origineel)
Ik ging vanmiddag even oliepeil checken en toen viel me op dat ik enorm veel motor(?)olie bij het inlaatspruitstuk zit. Weet niet precies hoe dat allemaal heet. Zie foto:
En toen maar even demonteren, dat was eigenlijk wel beetje schrikken, lijkt alsof er gewoon olie in staat..
Weet iemand toevallig wat voor leiding dit precies is en waar die olie vandaan komt? En misschien wel het belangrijkste, wat voor gevolgen dit heeft? Ik heb wel eens iets gehoord over lekkende turbo’s, iets dat erop zou duiden dat de turbo aan z’n einde is..?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_129.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dat is de slang die vanuit de intercooler met gekoelde gecomprimeerde lucht naar de inlaat gaat. Omdat het asje van de turbo (turbines) gesmeerd worden door een laagje olie en daardoor oliedruk, kan deze olie in het inlaat-circuit terecht komen.
Tenzij je een litertje olie per week verliest, zou ik me er geen zorgen over maken
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002