Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:Ik ga er denk ik een hele heftige castrol volsyntheet bakolie in proberen
Laat dat denken nou maar over aan mensen die er verstand van hebben…
Volgens mijn lief is Castrol rommel. Ikzelf weet er het fijne niet van, maar gooi nog geen Castrol in je auto.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb je lief uitgebreid gesproken over waarom ie Castrol rommel vindt… en het blijkt toch wel een beetje dat het niet geheel op rationele redenen berust . Hij wil er namelijk een Mobil One volsyntheet ingooien… even los van persoonlijke voorkeur kwa merk, het gaat er natuurlijk om het gebruik van een een traditionele olie zij het transmissie of motor, tegenover een nieuwere synthetische variant.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:Ik heb je lief uitgebreid gesproken over waarom ie Castrol rommel vindt… en het blijkt toch wel een beetje dat het niet geheel op rationele redenen berust . Hij wil er namelijk een Mobil One volsyntheet ingooien… even los van persoonlijke voorkeur kwa merk, het gaat er natuurlijk om het gebruik van een een traditionele olie zij het transmissie of motor, tegenover een nieuwere synthetische variant.
Ik weet niet of ervaring rationeel te noemen is. Toen John nog racete heeft hij twee keer een uitstapje gemaakt naar Castrol en de boel loopt twee keer vast, dan is dat misschien toeval, maar toch…
sans-pareil schreef:Ik had licht het idee om de uitlaten a la SM uit te voeren, met twee
zit je brandstoftank dan niet in de weg?
of die je de achterste demper meer naar voren?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
garagestmarien schreef:sans-pareil schreef:Ik heb je lief uitgebreid gesproken over waarom ie Castrol rommel vindt… en het blijkt toch wel een beetje dat het niet geheel op rationele redenen berust . Hij wil er namelijk een Mobil One volsyntheet ingooien… even los van persoonlijke voorkeur kwa merk, het gaat er natuurlijk om het gebruik van een een traditionele olie zij het transmissie of motor, tegenover een nieuwere synthetische variant.
Ik weet niet of ervaring rationeel te noemen is. Toen John nog racete heeft hij twee keer een uitstapje gemaakt naar Castrol en de boel loopt twee keer vast, dan is dat misschien toeval, maar toch…
Klopt, dat vertelde hij ook, castrol er in, motor kapot… is het toeval? Geen idee… maar Castrol heeft toch wel een hele aardige reputatie… dus niet alle racemotoren op castrol lopen vast, lijkt mij. En de ervaringen met de SM’s hier is toch wel heel goed te noemen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Evan schreef:sans-pareil schreef:Ik had licht het idee om de uitlaten a la SM uit te voeren, met twee
zit je brandstoftank dan niet in de weg?
of die je de achterste demper meer naar voren?
Ja dat wel… maar ik had ook nog een half plan om de brandstoftank te verbreden en er uitsparingen in te laten voor de uitlaten. Gelukkig heb ik geen tijd om alle plannen uit te voeren .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:En de ervaringen met de SM’s hier is toch wel heel goed te noemen…
Ja, sinds er Castrol in die sm’sgaat, lopen ze niet meer vast
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gelukkig maar.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, ik heb vandaag eindelijk weer eens een heel klein beetje aan de SV kunnen doen. Nieuwe olie, filter, en ik heb de LHM eens ververste en de filters schoongemaakt. Dat scheelt toch wel weer. Het is jammer dat dat zo geleidelijk gaat dat je pas weer merkt hoeveel het scheelt als je het net weer ververst hebt. In ieder geval is de ongeveer 80,000km sinds de vorige keer te lang, ondanks dat ik wel wat lekkages heb gehad en toch wel hier en daar wat litertjes heb bijgevuld.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bij Arjan z’n draadje schreef je onderstaande bericht, hier maar verder.
die PBV zie ik wel zitten, ga ik ergens oppikken. hoe specifiek moet de druk zijn die deze opbouwt. niet te veel/weinig…... maar dan moet ik zelf weer z’n metertje kopen/er tussen zetten ....? ook zo wat. weet jij tot hoeveel druk die dan moet ?
en je andere dumpvalve, draagt die specifiek/positief bij ? of is dit gewoon een versie die inwendig niet kapot gaat ?? universeel te verkrijgen ?? of staat dat al ergens op je draadje ??
en je hebt je carter aansluiting afgedopt… ???
groet !
Jim
> Hmmm ja ik geloof inderdaad dat ik dacht dat ik in Evan’s draadje bezig was. Ach… allemaal gti t’s Wink. In ieder geval dat die turbodruk meter van Arjan maar tot de helft gaat is een goede aanleiding om er wat aan te doen Wink.
Mijn PBV is in plaats van de normale brandstofdrukregelaar gekomen. Dat werkt heel fijn. Dat is dus tamelijk simpel aansluiten, ik heb alleen even een L vormige beugel gemaakt om hem op te bevestigen, die vast zit met dezelfde bouten als de injectie gallerij.
De wastegate heeft idd een plug. Gewoon gaatje in de plug boren (even opletten dat je de schroefdraad er onder niet beschadigt), en dan met een schroevendraaier er uit wippen. Dan gewoon met een inbus indraaien. Hij zit met loctite vast, dus wellicht moet de auto even warmgereden worden voordat je gaat indraaien.
Ik heb gewoon zo’n pbv als op die link staat gekocht, en de brandstofdruk regelaar die er standaard op zit ermee vervangen. De drukmeter heb ik ook, dat is wel handig om hem te stellen. Ik heb ook wat 8mm of 6mm gates brandstofslang gebruikt, wat slangklemmen en boutjes, moertjes, ringetjes en natuurlijk de gaten geboord in de beugel. Als iemand het niet ziet zitten om het zelf te doen, maar het wel wilt kunnen ze mij natuurlijk altijd even PB’en.
Deze foto staat ook al ergens in mijn topic, hier zie je de pbv en de dumpvalve
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De PBV heb ik gekocht met drukmetertje erbij. Ingesteld op 2.0 bar bij vrijloop, dan moet ie omhoog naar 2.5 bar bij gasgeven.
De dual piston dumpvalve van forge gaat ten eerste niet stuk, en ten tweede lekt ie minder, en hij dumpt de charge air met minder weerstand waardoor het turbo gat een heel stuk minder wordt. Je kan ook aan je turbodrukmeter zien dat de druk veel minder hoog oploopt als je het gaspedaal los laat.
Carter aansluiting is gewoon normaal. De dop die je ziet zitten is de normale aansluiting van de recirculatieklep, de carterslang komt gewoon op het luchtfilterhuis uit zoals normaal.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Inmiddels had ik een tijdje last van het feit dat mijn bestuurdersportier, na hem van het slot af te halen, niet meer open wilde. In de laatste 2 of 3 dagen was dit zover gekomen dat ik een paar keer via de bijrijderskant in moest stappen, en dat vond ik dusdanig irritant dat ik de boel maar even gefixed heb vanochtend.
Verder weer eens een overzicht
je.
Information for year: ALL
Spent € 36,427.33 (€ 33,137.97 ex VAT).
Spent € 32,177.33 (€ 28,887.97 ex VAT) so far. (ex purchase)
-----------------------------------
mileage first listing: 97578.00 km
mileage today: 187453.00 km
so far 89875 km driven since first listing.
11552 km driven this year.
costs are € 0.41 (€ 0.37 ex VAT) per km
costs are € 0.36 (€ 0.32 ex VAT and ex purchase)
fuel costs are € 0.18 (€ 0.16 ex VAT) per km
fuel costs are € 3,875.70 inc BTW per year
average fuel consumption within NL (at average € 1.59) is 1 liter per 8.8km or 11.3 liters per 100km
average fuel consumption outside NL (at average € 1.52) is 1 liter per 9.9km or 10.1 liters per 100km
maintenance costs are € 11,767.14 so far
maintenance costs are € 3,162.84 average per year
maintenance costs are € 0.15 (€ 0.13 ex VAT) per km
insurance costs are € 0.00 per km
road tax costs are € 0.02 per km
all costs excluding purchase and maintenance are € 0.19 per km
all costs excluding purchase, fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.18 (€ 0.16 ex VAT) per km
Av. cost per m € 720.73 (€ 647.06 ex VAT)
Av. cost per y € 8,648.81 (€ 7,764.68 ex VAT)
Expected km per year: 24157 km
Het binnendoor rijden naar van der Laan heeft een negatief effekt op het gemiddelde gebruik. Ach. ik vind het nog steeds redelijk. Verder heb ik het gevoel dat de bereening misschien niet helemaal goed is, ik ga het script eens even nakijken of er niet msischien een afrondingsfout inzit ergens.
Wat de andere CX’en betreft. De prestige staat nog steeds in bijna klaar voor naar frankrijk fase. De RV staat nog steeds met een lege accu, mogelijk gaat die binnen kort de lease in… de SH (tussenmodel) wordt regelmatig mee gereden, en de Gti heeft volgens mij een lekke kachelradiateur.
Ik hoef me niet te vervelen dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat was het probleem met het portier?
En wat bedoel je precies met de RV de lease in gaan
Daar reed toch je collega in die er bijna nooit in reed?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het probleem was meervoudig denk ik. Een beetje inspuiten verhielp een deel van het probleem, verder was er hier en daar wat losgetrild, waardoor het niet allemaal nog precies op de plek zat waat ‘t hoorde en dus ook niet helemaal functioneerde zoals het hoorde. Uit elkaar halen en weer in elkaar zetten heeft het weer goed aan de gang gekregen. Het is wat lastig om all stangetjes, heveltjes en palletjes te beschrijven…
En in de lease bedoel ik dat ie als geleased gaat worden… vermoedelijk aan die inmiddels voormalig collega. Is iets wat ik vaker ga aan bieden denk ik - klassieker leasing… leuk voor de bijtelling namelijk…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Beide duidelijk
Klinkt niet als een standaard probleem die deur.
Je heb er genoeg om lease bedrijf te beginnen