Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Alle gekheid over hulpstuurhuizen en onderdruk op een stokje!
Het blijft gek dat je met een stilstaande DS niet volledige bekrachtiging hebt, want theoretisch zou het stuurhuis dit wel moeten leveren. Er is namelijk geen mechanische koppeling zolang er genoeg hydraulische druk is, als ik het goed begrijp. Misschien gaat het zo zwaar dat de hydraulische druk niet hoog genoeg is?
fluidphreak schreef:Alle gekheid over hulpstuurhuizen en onderdruk op een stokje!
Het blijft gek dat je met een stilstaande DS niet volledige bekrachtiging hebt, want theoretisch zou het stuurhuis dit wel moeten leveren. Er is namelijk geen mechanische koppeling zolang er genoeg hydraulische druk is, als ik het goed begrijp. Misschien gaat het zo zwaar dat de hydraulische druk niet hoog genoeg is?
Dat is precies wat ik bedoel…..en nog geen oplossing gehoord.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 10-05-2005
- (Grand) C4 Picasso Business
Ooit een stuurhuis gehad waar je bij stilstand met één vinger aan het stuur kon draaien. Helaas wegens lek harmonica hoezen tijdens APK moeten vervangen. Spijt dat ik hem niet gehouden had de oude om de hoezen te laten vervangen. Had de DS nog niet zo lang en niet op de hoogte van de mogelijkheden. Nooit meer zo’n stuurhuis kunnen scoren, half/vol gereviseerd van de bekende leveranciers, allemaal zwaar sturen bij stilstand. Nu nog steeds een goede 2e handse ooit toenertijd voor 200 guldens gekocht (Gar duNord). Stuurt nog wel wat zwaar bij stilstand en goed bij rollend maar altijd nog beter en goedkoper dan een “nieuwe”. Begint nu wel weer te zweten/lekken aan de hoezen. Wil tzt voor een nieuwe gaan maar weet niet wat de ervaringen nu zijn met de “nieuwe” stuurhuizen. Rond de 800,- euro is niet mis voor een stuurhuis wat naar mijn idee niet goed werkt heel veel geld.
Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heeft allemaal metdruk te maken. Zo goed als niemand laat zn HD regelaar meten en reviseren/afstellen. Als die door ouderdom zn max druk niet haalt heb je minder druk om te sturen. Verder gooien de verbruikers zoals remmen en halfautomaten roet in het eten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik rijd sinds kort met een CX-pomp omdat ik het gelek van geriviseerde DS-pompen even zat was. Resultaat: ook bij stilstand en stationair draaien lekker licht sturen. Dus niet alleen de druk, maar ook de grotere opbrengst doet wonderen. Daarnaast stijgt de DS ook sneller.
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Even snel want druk: Ja / Nee / Soms.
Ja: bekrachtigd stuurhuis aanwezig
Nee: bij stilstand niet makkelijk draaien
Soms: wel makkelijk draaien bij stilstand en geen ID hoe dat kan…
OKdoei
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zat nog ff naar de poll te kijken…
Vraag: Werkt jouw bekreachtiging altijd?
Antwoord
ja, gaat altijd zwaar… ( HUH?)
Nee, werkt altijd (huh2)
Moet ja en nee niet andersom? En wat zegt die 14 om 6 stemmen daarna…?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Ik zat nog ff naar de poll te kijken…
Vraag: Werkt jouw bekreachtiging altijd?
Antwoord
ja, gaat altijd zwaar… ( HUH?)
Nee, werkt altijd (huh2)Moet ja en nee niet andersom? En wat zegt die 14 om 6 stemmen daarna…?
1 van mijn leraren zei vroeger altijd: goed lezen !!!!!!!!! als jij “mijn stuur” weglaat krijg het inderdaad een hele andere betekenins
dus er staat: ja, MIJN STUUR gaat altijd zwaar….... ofterwel de bekrachtiging is waardeloos verder niemand gehoord die het niet snapte. uiteraard is “nee” dan het tegenovergestelde.
het is in ieder geval duidelijk dat tweederde dus geen stuurbekrachtiging heeft als de auto stilstaat. denk dat ik de volgende keer ook maar eens een CX pompje monteer.
p.s. als je DS stilstaat gebruik je (ik in ieder geval) de remmen en de 1/2 automaat niet. dus daar kan het probleem niet aan liggen…....
heb “vroeger” ook een XM V6 pomp op m’n BX 16V gemonteerd en dat gaf het zelfde effect als GeraldDSuper met z’n CX pomp: hij komt sneller omhoog. en rageert alletter op de stuurbekrachtiging.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
citroen23 schreef:[
1 van mijn leraren zei vroeger altijd: goed lezen !!!!!!!!! als jij “mijn stuur” weglaat krijg het inderdaad een hele andere betekenins.
Dat deed ik!
Poll vraag: Werkt jouw stuurbekrachtiging altijd?
antwoord:
ja, mijn stuur draait ook zwaar bij stilstaan en draaiende motor
nee, mijn bekrachtiging werkt altijd. ook bij stilstaan en draaiende motor
Is tegenstrijdig nederlands. Ga terug naar je leraar en hoek em voor zn ogen want je hebt slecht les gehad…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Na het vervangen van mijn stuurhuis voor een Citrotech versie en na het vervangen van allerlei mogelijke en onmogelijke rubbertjes en na het opnieuw vullen van mijn voorraadbol en check van HD-regelaar het volgende veranderd:
- auto komt nu zeer snel perfect omhoog, ook na langer stilstaan
- ik heb echt stuurbekrachtiging, zelfs bij stilstand
- ook bij rijden een veel stabieler stuurgedrag: ronduit geweldig
Overigens zat er eerder al een nieuwe Citrotech HD pomp in, dus, hoe goed je pomp ook is…....
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Overigens: vanwege tegenstrijdigheden in poll-vraag heb ik niet gestemd.
ted.kampen schreef:Na het vervangen van mijn stuurhuis voor een Citrotech versie en na het vervangen van allerlei mogelijke en onmogelijke rubbertjes en na het opnieuw vullen van mijn voorraadbol en check van HD-regelaar het volgende veranderd:
- auto komt nu zeer snel perfect omhoog, ook na langer stilstaan
- ik heb echt stuurbekrachtiging, zelfs bij stilstand
- ook bij rijden een veel stabieler stuurgedrag: ronduit geweldigOverigens zat er eerder al een nieuwe Citrotech HD pomp in, dus, hoe goed je pomp ook is…....
Ik ben ook benieuwd! wordt vervolgd!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mr. Smith schreef:ted.kampen schreef:Na het vervangen van mijn stuurhuis voor een Citrotech versie en na het vervangen van allerlei mogelijke en onmogelijke rubbertjes en na het opnieuw vullen van mijn voorraadbol en check van HD-regelaar het volgende veranderd:
- auto komt nu zeer snel perfect omhoog, ook na langer stilstaan
- ik heb echt stuurbekrachtiging, zelfs bij stilstand
- ook bij rijden een veel stabieler stuurgedrag: ronduit geweldigOverigens zat er eerder al een nieuwe Citrotech HD pomp in, dus, hoe goed je pomp ook is…....
Ik ben ook benieuwd! wordt vervolgd!
Ik heb gestemd ; stuurbekrachtiging ook bij stilstaan. Zelfs nog ff na afzetten motor!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Proficiat!
Is ze klaar? We zien fotoreportage wel tegemoet. Was CX pomp makkelijk te monteren?
Moet het dan een pomp zijn van een CX 87’-> : zijn deze verder allemaal hetzelfde ongeacht type. :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.