Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Hallo,
Ik ben benieuwd of er onder de lezers personen zijn die ervaring hebben met een zgn. kantelbrug.
Op Marktplaats kom je de advertentie wel tegen, ik ben wel er wel in geinteresseerd maar ben eerst benieuwd naar ervaringen.
Jan
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Werkt als een speer. Nooit meer op je rug onder de auto liggen lassen.
Alleen de accu moet eruit, LHM, benzine, koelvloeistof kan er allemaal in blijven.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Welk merk heb jij ?
Op MP kom ik de Liqui kipp kantelbrug tegen.
Uit mijn hoofd met een prijs van € 799
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die van mij is ook een Liqui Kipp-Wagenheber.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dit heeft niets met een CX te maken, dus even verplaatst naar het juiste gedeelte
ook ik heb een liqui kantelbrug met verschillende flenzen voor meerdere auto’s. ik gebruik hem niet vaak maar de brug voldoet prima. zeker als je -zoals in mijn garage- de hoogte niet in kan.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Briljant systeem! Zelf een bodem volledig mee schoongekrabt (uiteraard niet met de brug zelf ) en weer opnieuw beschermd…
Ben er alleen wel verbaasd over dat ook de LHM binnenboord blijft (tankdopje is niet bepaald gezekerd?)
Zoals je begrijpt was de auto die ik in de kantelbrug had geen (hydro)-Citroën…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ja wat doe je met de vering met bijvoorbeeld een DS ????
Walter
Meten is weten , gissen is missen
niets, gaat gewoon goed.
je plaatst op de wielnaven de schijven (hulpstukken) van de kantelbrug en via de boormachine gaat hij kantelen.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
En andere vloeistoffen, en de accu, gaat dat ook allemaal goed?
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Eerder stond dat de accu eruit moest
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
werkt fantastisch!
alleen de accu moet eruit.
Auto,s met een boxer motor kan je niet 90graden draaien anders loopt er olie langs de zuigerwanden.
na het kantelen altyd wel even het oliepijl checken.
keep the good time rolling
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik ben erg benieuwd hoeveel ruimte je in de breedte nodig hebt met dit apparaat. Iemand dat al eens gemeten? Past dit binnen een normale garagebox? Zijn er forumleden die zo’n ding voor een aantal maanden willen verhuren, voor een winterklus?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW
je heb PB
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee, past niet in een normale box: Vooral in de breedte moet je veel ruimte hebben (auto kantelt naar de zijkant). Ik verhuur hem wel.
Citroen!
Hoe hou je de boel de laatste 20 graden in toom ?