3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Willems BX 16V MK2 op LPG
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2008 10:06 PM
  [ # 31 ]

Al een idee wat je gaat gebruiken voor het poesten? Wink

Ben erg benieuwd hoe netjes je hem krijgt, vooral de motorkap Smile

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 26 september 2008 10:17 PM
  [ # 32 ]
Arjan Verkade schreef:

Al een idee wat je gaat gebruiken voor het poesten? Wink

Ben erg benieuwd hoe netjes je hem krijgt, vooral de motorkap Smile

Dat is inderdaad een lastige klus. Ik maak me alleen niet zo druk over het dak en de moterkap. Die moterkap gaat er uiteindelijk toch af. Want die luchthappers zijn echt heel erg kansloos. Het dak wordt toch opnieuw gespoten evenals de a-stijlen. Als ik verder iets niet mooi krijg mag de spuiter dat ook meenemen. Ding moet gewoon in topstaat terugkeren. Maar dat zal echt wel even duren. Tijd genoeg dus ik wacht het af. Verder zoek ik dus wel een goede moterkap.(geen moter wat ik constant typte) Wink

Heeft iemand nog suggesties welk middel heel grondig en zo goed mogelijk reinigd?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2008 10:30 PM
  [ # 33 ]

Ik denk dat je het 5 stappen plan van Meguiars wel kan proberen Wink

1. Wassen
2. Kleien (verwijderd al het vuil van de lak en maak het weer glad)
3. Paint cleaner (brengt de orginele kleur terug)
4. Polisch (verwijderd lichte krassen en kringen)
5. Wax (beschermlaag)

De lak van mijn CX voelde aan als schuurpapier, nu zo glad als een spiegel Wink

Resultaat:
 

Op een BX
 

Overigens alleen stap 1, 2 en 5 gedaan Wink
Op sommige delen ook stap 3 gedaan, het verschil is zeker merkbaar op donkere lakken.

Succes!

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 09 oktober 2008 07:43 PM
  [ # 34 ]

Hoera! De auto is er.

Heel kort ff een foto gemaakt. Ben er zeer content mee, maar er moet echt heel veel aan gebeuren.

Hier staan ze allebei achter elkaar. Prachtige wagens. De witte functioneerd alleen vele beter. Cool  Maar dat komt wel goed.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 oktober 2008 10:42 PM
  [ # 35 ]

De witte functioneerd alleen vele beter.  Maar dat komt wel goed.

Daar ben ik niks bang voor, binnen de kortste keren functioneert de witte net zo goed als de andere Wink

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 oktober 2008 11:50 PM
  [ # 36 ]

En gefeliciteerd he mafketel Laughing
Ik hoop dat je deze snel op orde hebt!
Een Belgische MK2 op LPG blijft wat mij betreft het beste wat je hebben kunt!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 10 oktober 2008 12:18 AM
  [ # 37 ]
Harm schreef:

De witte functioneerd alleen vele beter.  Maar dat komt wel goed.

Daar ben ik niks bang voor, binnen de kortste keren functioneert de witte net zo goed als de andere Wink

Die witte is de meest verwende 16v van Nederland. Eerst heb ik er 2500 euro ingepompt en daarna nog eens…...................?

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 oktober 2008 03:26 AM
  [ # 38 ]
beek3762 schreef:
Harm schreef:

De witte functioneerd alleen vele beter.  Maar dat komt wel goed.

Daar ben ik niks bang voor, binnen de kortste keren functioneert de witte net zo goed als de andere Wink

Die witte is de meest verwende 16v van Nederland. Eerst heb ik er 2500 euro ingepompt en daarna nog eens…...................?

Ik pomp in een 16V liever ron98 Wink

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 10 oktober 2008 12:27 PM
  [ # 39 ]

Hij loopt beter op 2500 euro Very Happy

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 10 oktober 2008 12:39 PM
  [ # 40 ]

ik vond het al veel! Maar al doende is er soms geen weg terug.

Profiel  
 
Gepost: 10 oktober 2008 01:29 PM
  [ # 41 ]

En dat gaat ie bij die groene ook moeten doen, maar genieten ervan zallie Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 11 oktober 2008 12:44 AM
  [ # 42 ]
beek3762 schreef:
Harm schreef:

De witte functioneerd alleen vele beter.  Maar dat komt wel goed.

Daar ben ik niks bang voor, binnen de kortste keren functioneert de witte net zo goed als de andere Wink

Die witte is de meest verwende 16v van Nederland. Eerst heb ik er 2500 euro ingepompt en daarna nog eens…...................?

Ik heb er ruim 5000 euro ingestoken. Dan loopt die uiteindelijk wel lekker al zeg ik het zelf. Cool

En het groene hok heb ik gister alweer 2 km geduwd. 2 km voor mijn huis peut op. Dus ik haal 5 liter peut gooi het erin. Maar de brandstof pomp had er geen zin meer in. Hoe kan ik dat ding weer aan de gang helpen? Alvast bedankt voor de tips.

@ mech: ik een mafkees? Wink

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 11 oktober 2008 01:45 AM
  [ # 43 ]

Ach…......ik ga ook tot het gaatje als ik een auto goed wil hebben. Dus begrijp ik het maar al te goed. Is wel eens lastig voor mensen die een paar honderd te besteden hebben om te begrijpen.
Rij nu zelf ook in een 16V MK2 die bij elkaar al 7000 heeft gekost. Maar elke keer als ik rij is het met een vette glimlach Very Happy

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 11 oktober 2008 05:42 AM
  [ # 44 ]
BX19TZI schreef:
beek3762 schreef:

Ik heb er ruim 5000 euro ingestoken. Dan loopt die uiteindelijk wel lekker al zeg ik het zelf. Cool

En het groene hok heb ik gister alweer 2 km geduwd. 2 km voor mijn huis peut op. Dus ik haal 5 liter peut gooi het erin. Maar de brandstof pomp had er geen zin meer in. Hoe kan ik dat ding weer aan de gang helpen? Alvast bedankt voor de tips.

@ mech: ik een mafkees? Wink

neenee…. ketel Laughing
Maarrem hoe zit het met de LPG installatie? doet dat het nog? dat gaat buiten de de brandstofpomp om dus als je dat erin hebt (wordt dan weer duwen) dan moet ie daar op lopen.
Waarbij ik je wel even moet waarschuwen dat die 16V’s enorme backfires kunnen krijgen bij het starten op LPG, dat kan je luchtweger kosten. Overigens is dat bij mij nog niet gebeurd, bij mij blies de luchtslang op die ik professioneel met ducttape heb gerepareerd uiteraard.
Maar een tip iig, monteer een 405MI16 luchtslang, die is ongeveer de helft korter dan de BX16V lkuchtslang en dus is er ook heel wat minder gasbuffer om een backfire te krijgen als er iets mis gaat. Ik heb zo’n slang nu 1,5 jaar op mijn BX zitten en sindsdien geen backfires meer gehad ook niet met starten op LPG, ik doe dat overigens alleen in de zomer, in de winter lijkt het risico op backfire een stuk groter te zijn, bij mij kwamen ze ook alleen voor bij kouder weer.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 oktober 2008 05:43 AM
  [ # 45 ]
beek3762 schreef:

Is wel eens lastig voor mensen die een paar honderd te besteden hebben om te begrijpen.

Oh ja? Er zijn ook mensen die hun geld slimmer willen uitgeven. En wees nu eerlijk, is het slim om zoveel geld in een BX te “investeren”?

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook