trxke schreef:Je kan mischien eens bij Bosch achter de super4 informeren voor je BX waarschijnlijk zijn die er wel voor een 1900.
Bosch Super 4 moet lukken ja, vriend van me heeft die in z’n BX SPORT zitten dacht ik. Zal wel geen verschil maken met jouw GT-motor.
Groets Sam
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
trxke schreef:
Wat is eigenlijk de voorgeschreven NGK ?
Dan kan ik eens kijken ben zelf eigenlijk wel nieuwsgierig of er iets te vinden is
Volgens mij de BP6EF
Das een 14 mm met conisch pasvlak. Lengte weet ik ff niet meer.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik kan geen NGK (H)VX vinden met conisch pasvlak
Blijkbaar worden ze alleen gemaakt met dichtingsring.
Best eens informeren naar de Super4 van Bosch denk ik.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
trxke schreef:
ik heb wel al eens een verhaal gehoort van een XM v6(12v) die met de 24v kabels 1 liter op 100 km minder verbruikte en dat had volgens de garagist te maken met de geringere weerstand van de 24 v kabels.
Mooi verhaal, kan iemand dit bevestigen?
De originele citroën bougiekabels voor een V6 12V kosten trouwens 170 euro ex btw….....afzetters !
Namaak kosten 60 euro, maar die zijn niet echt goed, passen ook niet lekker. Als ik de plastic kap erop zet, laten ze los en loopt ‘ie op 4 of 5 cilinders
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
In de autoweek stond een artikel over Bougies, daar worden de Super4-achtige bougies niet echt aanbevolen omdat ze de werveling/menging van het mengsel tegenwerken :
heb die bougies ook in m’n bx-gti gehad (voor een week )
moter liept na het vervangen van de orginele bougies stationair onregelmatig .......ook het verbruik nam toe
ouwe eringezet liep .......weer mooi :51
dus voor mij geen 3 of 4 poots bougies meer….......
mischien werkt het wel bij de huidige/moderne motoren maar dit terzijde
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:heb die bougies ook in m’n bx-gti gehad (voor een week )
moter liept na het vervangen van de orginele bougies stationair onregelmatig .......ook het verbruik nam toe
Huuh, en ik rijd nu al een maandje op NGK’s en de auto loopt beter en zuiniger dan met de champignonnen. Maar wat bij de een goed werkt hoeft bij de ander weer niet te werken natuurlijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
yep…................en bovendien zijn die gti motertjes altijd wat “rauwer”
dan een 16v
kan dus inderdaad zo zijn dat ze op de 16v wel goed lopen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
update ngk bougies bij CX 25 GTI Turbo1
Ik heb nu ongeveer 3000 kilometer gereden met de NGK’s en de CX GTIT(1). In de eerste 2000 km geen last van storingen/ stotteringen gehad. Vanaf dat ik de bougies had geplaatst ben ik ook BP ultimate gaan tanken om de 3 tankbeurten gooi ik een flesje LV erbij. Voor mijn gevoel had ik het probleem dus getackeld.
In Frankrijk had ik echter pech. Op een gegeven moment heb ik super getankt bij een klein tankstation. Vanaf dit moment liep de motor erg slecht, ik kwam niet boven de 3000 toeren en de motor liep erg lelijk/rauw. In 1e instantie was ik bang dat we niet met de auto thuis zouden komen. Alle waardes temp. oliedruk e.d. bleven gelukkig normaal. De turbo kwam zeer onregelmatig op. Ik heb besloten om toen door te rijden. Na 200/300 km ging de motor beter lopen. Inmiddels heb ik de benzine al weer gemengd met ultimate. De motor loopt al wer een stuk beter, heb af en toe toch weer last van een korte stottering. Ik heb dus het idee dat de stotteringen aan de injectie/benzinetoevoer liggen. Voorlopig ga ik weer trouw ultimate tanken en kijken hoe de auto zich verder gaat gedragen.
PS Combinatie NGK’s en BP Ultimate geeft mij een gemiddeld verbruik van 1 op 8,5!!!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Kijk eens naar je benzine filter en gooi er een flesje injectiereiniger in… wellicht was die brandstof van dat tankstation gewoon vies. Ik haal met de NGK B9HVX’en + 98 RON “fancy” benzines (ultimate, dat nieuwe total spul etc.) ongeveer 1 op 9.3 gecombineerd. Het verschil van die intercooler lijkt dus ongeveer 0.8 in het verbruik te zijn. Snelweg rijd ik denk ik gemiddeld rond de 135 km/u op de GPS. (iets boven 140 op de teller met banden diameter TRX 190’s 648mm).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ja, ik ga idd van het week het filter bekijken. Ik ga ervan uit dat het hele slechte benzine was.
Zelf rijd ik altijd rond de 2500 toeren. (110/120 op de teller)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja ik zit wel iets hoger… zo rond de 3000 ergens meestal…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
-offtopic-
Tja, ik had de wagen drie dagen op mijn naam staan en had de 1e bekeuring….. Later nog een keer. Was ik in de buurt van je woonplaats op de A4 geflits.. ri. Aalsmeer naar mijn nieuwe TRX-en, 14 km te hard. Gelukkig op de heenweg en niet op de terugweg, toen de nieuwe banden erom lagen reed ik terug op subiete invorderingssnelheid. Sindsdien ben ik toch wat voorzichtiger geworden.
ngk’s in m’n gti turbo
Ik heb nog 4 ngk’s b9hvx kunnen kopen,ik vind de auto soepeler lopen met de ngk’s.
Het brandstof verbruik let ik niet zo op,daar rij ik te pittig voor.
Of de koude start beter is,weet ik niet bij mijn cx,ik moet de extra luchtvoorziening (choke) nog gangbaar maken.
Het was een cx of niks
Ook even een vraagje, ik heb voor de auto van mijn zusje nieuwe bougies gekocht vandaag van NGK type BPR6ES
Nu gingen ze alleen per 10 (werk bij een groothandel in automaterialen) en ik hoop eigenlijk dat ze ook in de BX GTI passen.
Weet iemand of dat werkt?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX