WaJo schreef:citroen23 schreef:vond dit op een duitse site. ben eigelijk wel benieuwd of het dan nagenoeg verdwenen is:
Die Lenkung der C4/Picasso scheint generell ziemlich empfindlich, was die Übertragung von Fahrbahneinflüssen etc. anbelangt.
Ich habe jetzt den Luftdruck in den Reifen um jeweils 0,3 bar gesenkt (auf 2,4 vorne und 2,2 hinten laut Vorschriftswert) und stelle dieses leichte Zittern nun kaum noch fest ... (wenn dann vermutlich abhängig vom Fahrbahnbelag)Mijn duits is niet meer wat het geweest is, maar begrijp ik nu dat het verlagen van de bandenspanning volgens deze duitser de oplossing zou zijn? Lijkt me niet heel erg goed voor de slijtage van de banden. Maar misschien zal het wel helpen.
wat baad niet dat schaad ook niet: m’n DS banden moeten 2.1 bar zijn. hetzelfde geld voor de xantia dus 2.4 en 2.2 bar daar zullen je banden niet erg veel/meer van slijten.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
onlangs was er op de duitse tv bij eoa automagazine een reportage omtrent die banden spanning..
er waren mensen met splinternieuwe audi’s en bmw’s die reden als een dweil….( doen ze dat toch tov een citroen)
maar de point was dat er veel met bandenspanning verlagen werd verholpen..
je verbruik/slijtage kan misschien iets hoger zijn maar prettig sturen is toch ook wel fijn…
zal eens zoeken of ik het artikel nog kan vinden..
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb een C4 picasso, en de opgegeven bandenspanning bij citroen is minimul 2.4 en max 2.7 bar.
Mijn banden stonden op 2.2 bar, en doordat ik gisteren de auto eens grondig gekuist heb, heb ik ook de bandenspanning verandert.
Ik heb ze nu op 2.5 gezet.
En ik heb de indruk dat de auto minder goed rijd (vooral de filtering is toch minder, bvb op kasseien)
terwijl het verbruik identiek blijft (mss daling van 0.1l/100km)
Ook het weggedrag is stotiger
Resultaat, ik heb de banden terug op 2.2 gezet.
Ik wil maar zeggen wat een op zich miniem verschil van 0.4 bar kan doen…
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Het C4 feest gaat weer verder. De remmen achter lopen aan. Als je remt dan hoor je de remmen gewoon werken.
Een gekker feit is dat er vanmorgen water achter het dashbord vandaan kwam Wat nu weer. Ook hangt er een vieze natte honden lucht in de auto.
Met andere woorden de auto die stinkt, trilt nog steeds, remmen lopen aan en er komt water uit het dashbord. Zo langzamer hand wordt ik er moedeloos van.(dit heb ik wel eens eerder gezegt, maar ik wil Citroen blijven rijden.)
Ik heb ook al gebeld met de dealer waar we de auto gekocht hebben maar daar willen ze niet echt veel doen. Ja ze willen de auto wel proberen te maken maar dat vind ik niet genoeg. Als ze na een half jaar nog niet de problemen hebben opgelost of er zijn meer problemen bij gekomen kan ik dus gewoon veel afschrijven. Daar heb ik geen trek in. Zeker niet omdat de C3 die we hier voor hadden geweldig was. Jammer dat een onoplettende onverlaat niet oplet en hem total los rijdt.
Het vertrouwen is wel een beetje weg en dat terwijl we de auto gekocht hebben om er een jaar of 5 tot 6 mee te gaan rijden. Ik wil dus eigenlijk iets anders. Naast alle problemen verbruikt de auto ook nog 1 op 9 in de stad en 1 op 11 op de snelweg bij 120. Ook niet echt geweldig dus en ik let dan echt op het rijden. Als ik gewoon rij zoals ik altijd doen is het helemaal huilen.
Ik heb het vermoeden dat de auto inzet is als leen auto voor de importeur en echt helemaal afgetrapt is. Als ik de dealer vraag naar de afkomt doen ze er ook een beetje vaag over. Had ik daar bij de aankoop maar op gelet denk ik nu. Maar ja liefde maakt blind zeggen ze wel eens en ik wilde graag deze C4. Ook van de onderhouds historie is niks bekend. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik gewoon door heb gezet.
De 2 weken omruil garantie is nu drie dagen voorbij een Citroen zuidoost geeft niet meer thuis. Van omruilen is geen sprake meer. Ik ben nu hier in Leeuwarden in gesprek over een C3 exclusive maar ja ik kan me ook goed voorstellen dat zij niet staan te springen om mijn C4.
Nou ja weer een up date over het feest dat C4 rijden heet.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Is idd om triest van te worden.
Ik heb altijd een beetje schrik gehad van 2ehands om op zo een auto te stuiten.
En dan vooral van die demoauto’s ed, dit weet je eigl nooit wat er mee gebeurd is.
Toen ik overging tot de aankoop had ik ook 2 keer voor de keuze gestaan om een jonge 2e hands te nemen.
- mercedes A 180 CDI met CVT-bak, navi, open dak, parkeerhulp,...
maar bij de testrit gedraagde de auto zich anders dan de A-klasse waar ik eerst mee gereden had (meer trillingen vd motor, trillingen in stuur,....)
- C4 picasso met navi, en parkeerhulp voor, maar het was een demo auto met 15000 km.
Het gem verbruik stond over de laatste 4000 km op 8.2 liter/100km, wat gigantisch veel is voor een 2.0 HDI, en dit zegt dus veel over de rijstijl.
En dat er niet veel sprake is geweest van warmrijden e.d.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ik zou me besodemieterd voelen met zo’n auto,je geeft extra geld uit om een goede auto te kopen bij een echte Citroen dealer en dan krijg dit voor je kiezen,een BX van duizend euro geeft nog minder problemen.
Schande!
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gatverdarrie man, het zit je niet mee…. Maar goed, water uit het dash, dat is toch echt een gebrek/defect te noemen. Laat ze dat dan in ieder geval fixen. Het zelfde geld voor de aanlopende remmen en het trillen.
Een dealer die zijn naam hoog wil houden, zal dat toch zonder problemen uitvoeren? Of de heren in ZO niet?
Ik hoop dat je na het fixen van de problemen een beetje vertrouwen in de wagen zult krijgen. Want het kan bijna niet voordelig zijn om deze kar alweer in te ruilen toch? Succes!!!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
patje74 schreef:Gatverdarrie man, het zit je niet mee…. Maar goed, water uit het dash, dat is toch echt een gebrek/defect te noemen. Laat ze dat dan in ieder geval fixen. Het zelfde geld voor de aanlopende remmen en het trillen.
Een dealer die zijn naam hoog wil houden, zal dat toch zonder problemen uitvoeren? Of de heren in ZO niet?
Ik hoop dat je na het fixen van de problemen een beetje vertrouwen in de wagen zult krijgen. Want het kan bijna niet voordelig zijn om deze kar alweer in te ruilen toch? Succes!!!
Nou ja dat inruilen zal moeilijk worden. Dan misschien verkopen ofzo. Het trillen is, wat ik hier heb gelezen, het grootste probleem. Ook met een lagere bandenspanning kom je er niet. Natuurlijk wil ik het wel laten fixen, maar dan. In 2 weken tijd heb ik al een keer op de vluchtstrook gestaan en het trillen, verbruik, airco problemen, water uit het dash, remmen, motor op hol. Waar houdt dit dan op, dat is de vraag. straks met een kleine op komst wil ik geen gezeur hebben. Morgen ga ik nog maar eens wat mensen bellen die me kunnen helpen.
Lijkt wel of je een ex-schade auto hebt gekocht
Vreemd dat de dealer niets voor je doet. Mail anders ff een linkje van dit topic naar de dealer en de importeur, lijkt me dat je dan een gevoelige snaar raakt.
Succes!!
Nou, zo gek vind ik die optie van inruilen niet. Of kan dat niet omdat de verzekering nog niet over de brug is gekomen? Of omdat de 1000 km al verstreken is?
Als de eerste week al rampzalig is dan staat je volgens mij nog veel meer ellende te wachten. Blijkbaar is de auto slecht afgeleverd (met die trillingen, geen software update uitgevoerd, div. modificaties niet uitgevoerd).
Ik begrijp dat je graag weer een C4 wilt? Ga gewoon eens proefrijden in andere exemplaren bij andere dealers. Simpel zat. Trillen merk je gelijk en de andere probleemgevallen kun je nu ook wat makkelijker lokaliseren.
Sja, je had natuurlijk nooooooooooit je BX Sport weg moeten doen!
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tja dit is vette pech! Of zoiets….
Vraagje”
-Zijn de banden wel goed? Bijv zijn ze niet gecupt ? Of tonen ze slijtage plekken?
- is de vooruit vervangen, en dan niet goed terug geplaatst.
Mocht er in de vooruit geen Citroënlogo staan. dan is de vooruit vervangen. Een C4vooruit zonder logo erin is goedkoper dan eentje met logo! het klinkt raar maar het zij zo!
misschien heb je hier wat aan…..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Balen zeg. En waardeloos dat de dealer je een hoop problemen verkoopt en zich dan verstopt achter een paar dagen overschrijding. terwijl de problemen al veel eerder begonnen zijn.
En een dealer die de onderhoudshistorie van de auto niet kan achterhalen…? Ik dacht dat dat tegenwoordig op chassisnummer of kenteken bijgehouden werd (Nationale Auto Pas?? Ik neem toch aan dat een merkdealer daar bij aangesloten is).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Het enige wat je kan doen is eisen dat ze het oplossen, je hebt nl garantie.
Desnoods stap je bij een andere dealer, want de garantie is in jouw geval overal geldig dacht ik.
Als je dan nog niet verder bent, zie ik nog maar 1 oplossing, bij testaankoop (of hoe heet dat in nederland) stappen en desnoods een dagvaarding.
Je hebt betaald voor een C4, en voor een C4 die volledig in orde was.
Trouwens je zou van citroen mogen verwachten dat men toch een degelijke historie kent van de auto’s die men aanbied.
Dat trillen kan idd aan veel liggen, mijn vader heeft er laatst ook last van gehad.
Het waren de banden die niet meer volledig rond waren, hoe dat komt wist men ook niet te vertellen.
Maar met andere banden was het probleem van de baan, dus de oplossing kan vrij eenvoudig zijn soms.
Alvast sterkte
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Voor de garantie kun je toch bij elke dealer terecht!Ik kom al jaren bij de dealer in je woonplaats en over het algemeen ben ik daar goed geholpen. Ook in Heerenveen heb ik goede ervaringen. Het zijn allebei middelgrote dealers waar je geen nummer bent maar gewoon een klant.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Ideeen:
-aanbieden bij anwb voor garantie afloopkeuring:
-afwatering airco aansluiten zoals het hoort. misschien gereinigd en hebben ze het afwateringslangetje losgetrokken
-bij trillen; kunstof lagerring vervangen op beide veerpoten bovenaan.
(zijn ook importeursberichten van)
-via andere dealer kijken naar onderhoudhistorie. kan men alles nakijken wat geclaimd is op garantie.
-op hol slaan van cruise is echt software. laat de auto nog een keer rijklaar maken waar je ook voor betaald hebt. Doe dit schriftelijk aangetekend.
- cuppen van banden heeft 80 procent van c4 en 100 procent van c5 rijders last van. Ligt aan de achteras constructie.
- trillen in het stuur, kan ook veroorzaakt worden door een kleine hoogteslag in de velg.(zijn ook importeursberichten over)
zeker als de auto gereden heeft in adam en zeker als huur/leenauto.
Succes!