Zekering BX achterlichten
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- BX Biarritz
Gepost: 10 oktober 2008 11:34 PM

Hoi,

weet iemand zo welke zekering voor de achterlichten van een BX Chic zijn? Ik kan mijn schema helaas niet vinden….

Dank!

Rob

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 11 oktober 2008 12:50 AM
  [ # 1 ]

Je achterlichten doen het niet? Doet je kentekenverlichting het wel? Heb je toevallig ook een probleem met knipperen?

Behalve de zekering (zou ik even op moeten zoeken), wil de stekker van de achterverlichting in je zekeringkast (grote witte stekker, in de groep stekkers áchter de relais) nog wel eens niet goed vastzitten, waardoor je met verlichtingsproblemen achter komt te zitten.
Wil niet zeggen dat de zekering niet het probleem is, maar als je niet weet waar-ie zit, heb je in ieder geval geen kapotte in je hand, en als je achterlicht het niet doet, ga je volgens mij eerst lampje wisselen (en als het nieuwe lampje het dan óók niet doet?!).

Oh ja, lang verhaal, maar in antwoord op je vraag (volgens instructieboekje):
F11 - 5A : Parkeerlicht/achterlicht rechts
F12 - 5A : Parkeerlicht/achterlicht links + kentekenverlichting

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 11 oktober 2008 12:49 PM
  [ # 2 ]

Kijk ook eens goed naar stekkers van de achterlichten zelf, in de linker zitten twee stekkers waarvan een ook de rechtse bedient, dus als rechts een probleem heeft kan het aan de stekker links liggen.
de achterlichten zitten aan de binnenkant van de kofferbak vast met een soort plastic haakje (weet even niet hoe ik het anders moet noemen) iets omhoog drukken met je duim en dan pak je zo het complete achterlicht eraf.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook