Beste mensen,
Ik heb op de wereld meeting in schotland een set binnenbekleding gekocht (bij matt’s soft tops) voor de restauratie van mijn (6-ruiter) dyane. Inmiddels ben ik overgestapt op de restauratie van een 4-ruiter dyane, dus de set is voor mij niet bruikbaar.
[Zie advertentie op marktplaats]
Ik heb inmiddels (wol)vilt gevonden wat zeer aardig lijkt op wat origineel gebruikt is. Hiervan ga ik een set voor mezelf van maken. Bij voldoende interesse wil ik meerdere sets maken (4, & 6-ruiter).
Ik heb (voorlopig) geen mal gemaakt (kunnen maken) van de bekleding op de binnenschermen, dus die zal ik (waarschijnlijk) ook niet gaan leveren! (vind het zelf ook niet mooi) Het leveren van extra vilt om dit zelf te fabrieken zou mogelijk zijn. (En bij voldoende interesse weet je maar nooit
Mocht je interesse in een set hebben laat het me dan (vrijblijvend) weten, dan houdt ik je op de hoogte van de ontwikkelingen en verwachte prijs.
Een proefstukje van het vilt kan desgewenst opgestuurd worden tegen portokosten.
Grove voorlopige, voorzichtige, indicatieve enz schatting van de kosten voor een complete set: ca 60 euro
Voor een DHZ pakket (zelf knippen en naaien): 40 euro
Bij voldoende belangstelling zal levertijd waarschijnlijk ergens medio november/december mogelijk zijn.
douwe
De betere initiatieven! Echt! Een setje voor een 4-ruiter graag Bekleding op de binnenspatborden is natuurlijk wel origineel en ook best mooi. Bellen we even over, want dat wilde ik sowieso nog even doen.
Yvar.
ik zoek ook nog een tweetal proefpersonen die tegen kostprijs een setje aanschaffen en dit op korte termijn willen monteren. dit om een zekerheid te hebben over pasvorm en tevredenheid.
eventueel is de prijs te drukken door een goedkoper soort vilt te gebruiken, maar dit is dan een donkerder grijs. voor me zelf heb ik een stuk duurdere wolvilt gekozen die kwalitatief beter is, maar belangrijker, dichter de kleur benaderd van het origineel. dus ik denk dat niet wenselijk is. prijs zou met ca 7,50 euro omlaag gaan.
als er mensen zijn die een proefstukje van het wolvilt willen ontvangen, moeten die even een aan zichzelf geadresseerde envelop met postzegel van 44 ct sturen. adres via pm of mail: dyane_maniac [at] hotmail [punt] com
als ik yvar hoor, is het waarschijnlijk wijs om de mallen voor de binnenschermen ook te maken. hiervoor moet ik even de coupe naad uit het origineel halen en weer terug naaien. maar dit alleen bij voldoende interesse anders is de moeite te groot.
als ik yvar hoor, is het waarschijnlijk wijs om de mallen voor de binnenschermen ook te maken. hiervoor moet ik even de coupe naad uit het origineel halen en weer terug naaien. maar dit alleen bij voldoende interesse anders is de moeite te groot.
Ik vind dat wel het mooiste Het vilt in de rode is gedeeltelijk verwijderd door het laswerk aan de dorpels. Een pilot lijkt me prima, maar lijkt me bij de rode pas zinvol als ze opnieuw wordt gespoten. De planning is om dat in winter 2009 / voorjaar 2010 te doen. In de zomer van 2009 wordt ze nog als vakantie-auto ingezet.
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Nou laat eens wat zien! Ik wil wel een setje hebben hoor! Misschien wel twee Wel zes ruiters dan.
Groet,
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
ik moet mijn set nog maken en indien er meer komen, moet ik ook eerst meer vilt kopen vandaar even de vraag of er interesse is. een proefstukje van het materiaal is dus al wel voor handen. verder valt er niet zoveel te zien. het zijn gewoon twee stukjes uitgeknipt vilt wat bij de naad (overgang bij c-stijl, daar zit ook een las/soldeer naad in de koets) aan elkaar genaait is tot 1 geheel.
als ik mijn set klaar heb dan zal ik wel fotootje posten (hoewel je aan een foto niets ziet, behalve een leuk plaatje)
douwe