patje74 Geplaatst: 11 Okt 2008 01:43 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
beek3762 schreef:
Is wel eens lastig voor mensen die een paar honderd te besteden hebben om te begrijpen.
Oh ja? Er zijn ook mensen die hun geld slimmer willen uitgeven. En wees nu eerlijk, is het slim om zoveel geld in een BX te “investeren”?
ja er zijn ook mensen die 7500 euro uitgeven voor een jonge auto en zo denken goedkoop te rijden.
De vraag of het slim is om zoveel geld in een bx te stoppen blijft een heftige discussie vrees ik.
zelf ben ik van mening dat je een bx relatief goedkoop kan kopen om vervolgens geld in het onderhoud te stoppen zodat je een betrouwbare auto hebt.
als je geen geld in een oude wagen stopt zal deze ook niet erg betrouwbaar zijn.
dus ja waar kies je voor een jonge dure auto die zowel in verzekering doorweegt of een goedkope wagen waar je veel onderhoud aandoet en vervolgens goedkoop kan rijden.
Bx19tziik vind dat je lef en veel geld hebt en heb daarvoor echt respect.
zoals jij, beek en jdt (om voorbeelden te geven) heb ik ook zo’n 3500 euro in m’n gti gestoken ja of het slim is ?????? een ding weet ik wel dat ik net als beek met een grote glimlach stan waneer er weer eens iemand complimeten geeft vanwege de mooie en goed onderhouden wagen en dat is met geen geld te betalen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, natuurlijk kan dat een aardige discussie opleveren. Maar dat lijkt mij hier niet op zijn plaats.
Wel vind ik de opmerking van beek zwaar kort door de bocht genomen.
Veel geld pompen in en auto is zelden slim. Maar als je zoiets wilt en kunt, dan moet je het vooral doen. Maar besef dat je het in eerste instantie vooral voor jezelf doet. En als je dat niet wilt, hoeft dat niets te zeggen over kortzichtigheid, je budget of de mate waarin je liefhebber bent.
Laat iedereen in zijn waarde, daarmee bereik je het meest. En niet met opmerkingen ala Beek.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als je veel geld in een auto pompen niet slim vind, tja, dan rij je met of onbetrouwbare auto’s, of opgereden auto’s.
Als je er geen geld in steekt blijft het niet goed gaan, zo simpel is het.
Je mag zeggen van Beek wat je wil maar als je ziet wat voor prachtauto(‘s) hij heeft, tja, ...
7000euro per jaar aan siratten uitgeven, is dat dan wel slim? ach, ieder heeft zen prioriteiten zeg maar.
Maar je zie wel héél snel wie mooie auto’s heeft, al hangt er dan een prijskaartje aan vast.
Als het van mij afhangt, lekker geld in de 16v steken!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Je kan ook weinig geld in een auto pompen en toch een betrouwbare goede auto rijden
Autofan Geplaatst: 11 Okt 2008 13:29 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Je kan ook weinig geld in een auto pompen en toch een betrouwbare goede auto rijden
onmogelijk of je hebt een dosis geluk erbij gekregen, maar daar blijven de meningen over verdeeld en dat is maar goed ook anders werd er hier weinig gespost
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Als je het in 1 keer goed doet hoef je er niet zoveel geld in te pompen En als je het zelf doet valt het al helemaal mee…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Volgens mij is het heel goed mogelijk om degelijk te rijden voor weinig, ik heb het inmiddels lang en veelvuldig bewezen. Anderen hebben bewezen dat ze na veel geld nog steeds een wrak op de weg kunnen hebben. Het is allemaal mogelijk, en dus een onzinnige discussie.
Zullen we het ondertussen weer eens over Willem’s BiX gaan hebben?
Opzich vind ik het ook wel een intressante discussie eigenlijk. Maar wat patje zegt is ook waar. Iedereen doet het op zijn eigen manier en als die daar gelukkig mee is dan ‘so be it’.
Verder ben ik gisteravond een beetje bezig geweest met het hok. En uiteraard na 10 minuten had ik haar al weer lopen. Op benzine en LPG.
Het ding loopt nog niet helemaal lekker, want er zit vocht in de verdelerkap. Ik heb een nieuwe liggen dus ik ga ik vandaag monteren.
Wat ik wel vreemd vond was dat de moter steeds hoger gaat lopen. Begint netjes 1000tpm en dat loopt op naar 2500. Zou dat ook met de verdelerkap te maken of zou dat de stappen moter zijn of iets dergelijks?
Ding heeft ook lang stilgestaan de olie is echt vreselijk goor. Van de week ff de bende verversen. Verder heeft dat ding dus een belgische LPG installatie. Die komt uit 2003. Dus ding zal daarop niet worden afgekeurd door de rdw. Alleen nu heb ik dus een andere nippel en kan ik in Nederland niet LPG tanken. Hoe kom ik aan die verloopnippels? Verder komen later vandaag eindelijk serieuze foto’s.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
meeste tank stations hebben verloop nippels achter de balie liggen aangezien het ook kan zijn dat je belgische klanten krijgt.. (tenminste bij de brand oil in borculo wel)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Autofan schreef:Je kan ook weinig geld in een auto pompen en toch een betrouwbare goede auto rijden
Als je het geluk heb een auto te kopen die in prima staat is en weinig kms rijdt dan kan je wellicht een keer geluk hebben…
Maar zeker als je wat meer km’s rijdt en je wil een BX GTi rijden, dan kom je echt een keer aan de beurt
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
mijn verloop nippel heb ik gewoon in een NL tankstation naast de autostrade gekocht. Was iets van een 6-7euro ofzo.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Arjan Verkade schreef:Autofan schreef:Je kan ook weinig geld in een auto pompen en toch een betrouwbare goede auto rijden
Als je het geluk heb een auto te kopen die in prima staat is en weinig kms rijdt dan kan je wellicht een keer geluk hebben…
Maar zeker als je wat meer km’s rijdt en je wil een BX GTi rijden, dan kom je echt een keer aan de beurt
Zal ook aan de vorige eigenaar liggen Die van mij is van iemand geweest die zich al ouder dan 40 mocht rekenen (schat ik zo) en heeft het niet nagelaten om onderhoud te laten plegen daar waar nodig was
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Precies het onderhoud en rijgedrag van de vorige eigenaar heeft er zeker mee te maken.
Snelweg kms zijn ook veel minder belastend dan altijd maar korte stukje door de stad crossen natuurlijk
Zoals belooft zou ik haar vandaag dan echt wat beter voorstellen.
Nou hier is ze dan. Een heuze 16v op LPG en geen katalysator. Dus net zo snel als een MK1.
Foto’s zijn alleen gemaakt met mijn mobiel. Want mijn ouders hadden het fototoestel meegenomen. Dat dat was jammer. Maar dinsdag wordt die gewassen en dan komen de mooie foto’s.
De eerste tegenvaller is dat de moter de olie eruit gooit via de pijlstok. De olie is ook te goor voor woorden. Maar de koppakking is niet lek. Temperatuur is ook netjes maar oliedrukmeter is erg laag. Vaak 0 en soms 2 bar. Magoed blok is al flink ondergesmeerd? Zou het een zuigerveer zijn of iets dergelijks?
Verder iemand belang bij dit setje wieldoppen? Weet niet eens of ze op een bx horen maar ik heb ze niet nodig. Ze zien er in ieder geval nog goed uit.
Het interieur
Ondanks alles ben ik toch blij met het beestje. Zal een hoop moeten gebeuren maar dan krijg je ook wat zullen we maar zeggen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Tzijn GTi wieldoppen,
Enneuh, vervang die benzineslangen eens snel
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.