minimeeting Chic+GTi
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 15 mei 2005 08:28 PM

Vandaag is Mark (deur63) op bezoek geweest, kon ie ook eens een stukkie rijden. Onderweg is z’n tussendemper lek gegaan, dus het geluid is lekker sportief nu.
We hebben even in elkaars auto’s gereden (wat gaat zijn koppeling lekker licht!) en wat foto’s gemaakt:

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 15 mei 2005 08:44 PM
  [ # 1 ]

Wat zijn ‘t toch twee mooie BXen zeg Very Happy

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 15 mei 2005 09:39 PM
  [ # 2 ]

Re: minimeeting Chic+GTi

Ja mooi hè.. vooral die witte Wink

Je bent overigens wel vergeten te zeggen dat die schroef waar die LHM leiding mee vast zat eruit was gepleurt.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 15 mei 2005 10:04 PM
  [ # 3 ]

In de mini MIX   Laughing

Mooie BXen en gave foto’s

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 mei 2005 10:39 PM
  [ # 4 ]

Laat ik eens een rij-impressie doen van Mark z’n Chic….

Mark liep te zaniken over z’n koppeling, maar dat zal nu wel afgelopen zijn. Koppeling gaat heerlijk licht (ik ben ook wel wat gewend…. ).
Vering is prima, sturen gaat lekker licht, en zo’n 1.6 (met open uitlaat Wink) is eigenlijk best een vlotte auto. Je krijgt niet het gevoel dat ie tekort komt, het is gewoon een fijne motor voor in een BX.

Minpuntje zijn we de smalle (165) bandjes. Even gas geven in een bocht van een klinkerweggetje en de boel gaat al glijden, zoals ik heb gemerkt. De combinatie van smalle en slechte (oude) banden zal daar wel voor zorgen. Mijn GTi plakt voelbaar beter aan de weg.
De remmen zijn voelbaar iets anders. Het lijkt of ze net iets later aangrijpen dan bij mijn BX, maar als ze eenmaal aangrijpen remmen ze ook prima.
Verder heeft de Chic minder rammels dan mijn GTi en is de motor (niet de uitlaat…) stiller.

Nou Mark leef je uit en maak een rij-impressie van mijn BX Smile

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 15 mei 2005 11:16 PM
  [ # 5 ]

Smile bij deze een rijimpressie van de GTi… Aangezien ik ondervonden heb dat mijn koppeling licht gaat, ga ik lekker over die van jou klagen.. MY GOD wat gaat dat ding enorm zwaar, al moet ik wel eerlijk toegeven dat ie best wel OK op de vloer te houden is. Alleen de weg naar beneden gaat erg zwaar.

De GTi zelf licht echt als een huis op de weg. zo extreem veel grip. Harm heeft inderdaad dat die van mij gaat schuiven als je over drijfnatte kinderkopjes een bocht om rijdt. Nieuwe banden bij mij zijn in ieder geval geen overbodige luxe.

Verder stuurt ie heerlijk, iets lichter dan die van mij, het rammelt iets meer dan de Chic, vooral het dashboard is erg rammelig, de rest is mooi rustig. Hij veert heerlijk, ik had absoluut niet verwacht dat een GTi zo heerlijk veert. Ik dacht dat ie stugger zou zijn. De stoelen in de GTi zijn iets harder dan die van mij, maarja, daarom is het ook een GTi Razz.

Over de rit zelf is eigenlijk niet veel op te merken. Hij accelereert een stuk sneller dan de Chic, maar is toch heel erg prettig om in te rijden. Wel is het iets lawaaieriger binnen in de auto, maar dat is absoluut niet storend (ja, op het moment niet, met mijn open uitlaat is het echt een ongelooflijke teringherrie in m’n Chic).

Nog even iets anders.. Toen we van de photo-shoot plek terug naar Harms huis reden hadden we besloten om in elkaars auto te rijden, dus ik in de GTi en Harm in de Chic… Is toch wel vreemd hoor, om je eigen auto te zien rijden Smile

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 15 mei 2005 11:42 PM
  [ # 6 ]

Het is inderdaad heel vreemd om achtervolgd te worden door je eigen auto… maar goed, da’s wel DE manier om te zien hoe de koplampen schijnen. Een heeeel klein beetje te hoog, maar hee, heb IK daar last van? Cool

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook