Ik vind dat je de spanbanden zo raar hebt gebruikt, normaal trek je toch in de lengte vooruit en achteruit, omvallen doet die niet echt.
In elk geval hier ga je plezier van hebben, dat zie je zo.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
en mss ook een elektronische ontsteking als dat niet te duur word.
Ik heb nog een 123 voor je liggen gebruikt zonder mankementen tweede generatie. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
Mooi zo’n Dyane
Ik hoop dat je er heel veel plezier mee hebt
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Hoi Jerre,
Proficiat met het mooie apparaat! Dyanes zijn geweldige auto’s Op de foto’s ziet ze er goed uit. Hoe is het met het chassis en de bodem?
Veel plezier ervan!
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara 1.6i coupe automaat
nieuwe dyane
Vanaf hier ook van harte met die zo te zien hele mooie Dyane! Geef haar zolang je nog geen 18 bent de nodige aandacht zo dat je er nog lang plezier aan zult beleven.
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Totaal aantal Berichten: 140
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Chassis en bodem zijn nog hard(ze komt van tegen spanje aan de middelandse zee)
Gisteren aan de Dyane begonnen
eerst het koffer uitgekuisd, want daar zat een vuile vettige rand aan.
Die is nu proper, en ziet er als nieuw uit
daarna vanvoor begonnen:
De onderdelen:
De werkmuziek
@Paso : Die spanbanden zo was omdat de handrem niet goed werkte, zodat ze niet naar voren zou schuiven als we remden, optrekken was geen probleem want vooraan zat een stalen kabel
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Met zo een muziek gaat het helemaal goed komen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Vandaag weer wat gewerkt
Eerst de ontsteking proberen af te stellen
Maar de contacpuntjes waren veel te hard weggebrand, dus dat moet gewoon maar worden vervangen.
Starten hebben we nog geprobeert, maar tevergeefs (mss ook een beetje verzopen )
Daarna maar terug binnen gerolt en begonnen aan de (linker)RECHTERkant
We hebben het er in zijn geheel afgehaald, maar word nog uiteengehaald als we alles gaan behandelen/verven
De rest van de foto’s hier:
Maandag geen school , dus dan mss de (rechter)LINKERkant
(edit: Foutje, had links en rechts omgewisselt )
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
tochwel, dat is het handvat voor als je de bank opklapt! zit ook een drukknoop aan zodat je bank in opgevouwen toestand niet kan uitklappen.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Michiel van Ginkel schreef:tochwel, dat is het handvat voor als je de bank opklapt! zit ook een drukknoop aan zodat je bank in opgevouwen toestand niet kan uitklappen.
In mijn herinnering is dat een steun voor als de bank is opgeklapt.
Die smalle stang kun je in opgeklapte toestand naar de vloer draaien. Dan steunt de bank daarop!
Jeroen
Nou Jerre, jouw madame ziet er nog allezins acceptabel uit De originele bodemplaten en binnenschermen zitten er nog in en die zien er prima uit. Links wat roest bij een binnenscherm, maar dat kun je behandelen. En moet jij eens kijken als je alles schoonmaakt Motorkapscharnier -een gevoelig punt is dat- is vast nog wel te lassen.
Je stuur komt uit een eend / Acadiane.
Succes en geniet er van!
Yvar.
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Yvar schreef:Nou Jerre, jouw madame ziet er nog allezins acceptabel uit De originele bodemplaten en binnenschermen zitten er nog in en die zien er prima uit. Links wat roest bij een binnenscherm, maar dat kun je behandelen. En moet jij eens kijken als je alles schoonmaakt Motorkapscharnier -een gevoelig punt is dat- is vast nog wel te lassen.
Je stuur komt uit een eend / Acadiane.
Succes en geniet er van!
Yvar.
Zal ik zeker doen
Is het stuur normaal zo’n éénspakig stuur? want dat vind ik zowieso veel vetter
Vandaag aan het opruimen geweest
heel het interieur ligt nu in de kelder zodat we wat meer plaats hebben in de garage
Daarna ook nog de achterbumper en spatborden araf gehaald
Nog foto’s : (p.s: die saxo is van m’n broer, hij heeft dan toch het goede merk gekozen )
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Hoi Jerre,
Ja er hoort een éénspakig stuur in.
Ga je de koets nog lichten om de voeten bak te bekijken? Kan een hoop narigheid inzitten maar ik denk dat jij niet veel ellende hebt.
123er in inplaats van punten is voor een dagelijkse auto wel heel handig. maar eerst het staal!
Succes!
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
De kas komt er nog af, maar we zijn nog aan het zien waar we die juist kunnen plaatsen
er komt waarschijnlijk ook nog wel een 123-ontsteking, komende zatedag gaan we op een onderdelenbeurs van A-types kijken wat het zoal kost
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02