De verschillen zijn niet zo groot… andere bumper vooraan, andere grille, en gewijzigde achterlichten.
Ik vind de oorspronkelijke, volledig rode, achterlichten wel mooier.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
klopt ja, ik hoop dat er interieur wel wat wordt verbeterd, zoals betere materialen. er komen iig wel andere motoren, 1.4 16v 92 hdi gaat er uit en komt een 1.6 hdi 90 voor in de plaats, met hoger koppel. ook komt er een 110 pk 1.6 hdi in de C3
Ook ik vind het huidige model mooier
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
De grille gaat een beetje op het vorig model A-klasse van Mercedes-Benz lijken…
maar ja, het is altijd pijnlijk om voor het eerst geconfronteerd te worden met een facelift van je eigen auto (die deze maand ook nog eens haar eerste verjaardag viert)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:maar ja, het is altijd pijnlijk om voor het eerst geconfronteerd te worden met een facelift van je eigen auto (die deze maand ook nog eens haar eerste verjaardag viert)
Voor mij als C5 “fase 1” rijder was de facelift van de C5 nog veel pijnlijker
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
M’n schoonvader heeft gelukkig door de zure appel heen kunnen bijten door een Fase2 te bestellen…
(rijdt trouwens beter, vergeleken met Fase1)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-10-2004
- DS 3 1.6 vti so chic
Hmm niet helemaal een verbetering, maar het ontwerp leent zich er ook niet voor een radicale verandering (wat ook absoluut niet nodig is overigens). Het is vooral zonde van de achterlichten..
C4 Cactus (januari 2015 - ...)
DS3 (augustus 2010 - januari 2015)
C4 Coupe (april 2007 - augustus 2010)
Was aanwezig op de DS meeting van 15 september 2012.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XTR schreef:De grille gaat een beetje op het vorig model A-klasse van Mercedes-Benz lijken…
maar ja, het is altijd pijnlijk om voor het eerst geconfronteerd te worden met een facelift van je eigen auto (die deze maand ook nog eens haar eerste verjaardag viert)
das ook het eerste wat ik zag een A klasse…
verder kan het in het echt misschien meevallen wie weet?
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ja het model is nog heel mooi, wel mag inderdaad de kwaliteit van het interieur wat verbetert worden.
en misschien is een keer wat nieuwe 16v benzine motoren voor dezelfde prijs natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Een gewijzigd front in de lijn van de C4 en de nieuwe C5 had meer voor de hand gelegen, naar mijn bescheiden mening. De nieuwe achterlichten en Mercedes-grille zijn jammer inderdaad. Ik vind het desondanks wel erg ver gaan om dit face-lift te noemen. Verkooptrucje? “De nieuwe C3”...?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ach bij de picasso zie je het verschil ook amper
daar zijn de verschillen helemaal minimaal
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
arjan_verkade schreef:ach bij de picasso zie je het verschil ook amper
daar zijn de verschillen helemaal minimaal
ja inderdaad, de wieldoppen en de chromen strips vallen het meeste op
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Sep schreef:arjan_verkade schreef:ach bij de picasso zie je het verschil ook amper
daar zijn de verschillen helemaal minimaalja inderdaad, de wieldoppen en de chromen strips vallen het meeste op
zelf kijk ik altijd naar het logo dat is ook veranderd
arjan_verkade schreef:Sep schreef:arjan_verkade schreef:ach bij de picasso zie je het verschil ook amper
daar zijn de verschillen helemaal minimaalja inderdaad, de wieldoppen en de chromen strips vallen het meeste op
zelf kijk ik altijd naar het logo dat is ook veranderd
Wat is design toch een leuk vak…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ik kan er niet aan doen, maar het wit in die achterlichten lijkt me onnatuurlijk, zou hier niet iemand gewoon ‘gesoept’ hebben? Ik kan me nl. niet voorstellen dat Citroën daadwerkelijk dit gaat doen, de koplampen zouden dan ook mee mogen veranderen, naar de ‘boemerang’ zoals C4 & C5 (al eerder gezegd).
Ik vond de facelift van de Picasso ook een non-event, en ik denk dat het met de C3 hetzelfde gaat zijn: don’t fix it if it ain’‘t broken. C3 & Picasso zijn zo’n dergelijk model waarbij een facelift gewoon moeilijk is…